Страница 3 от 7

Публикувано на: Съб Дек 29, 2007 11:53 am
от VESO
Браво! Най - после някой да пусне снимка на този BAR.Следващият вагон след бистрото ми се вижда , че е румънски първокласен спален.Такъв веднъж засякох на ГО и бях много изненадан , понеже досега не съм виждал спален вагон първа класа.Нашите , доколкото знам са само второкласни.

Публикувано на: Съб Дек 29, 2007 3:13 pm
от Nikss
VESO написа:Браво! Най - после някой да пусне снимка на този BAR.Следващият вагон след бистрото ми се вижда , че е румънски първокласен спален.Такъв веднъж засякох на ГО и бях много изненадан , понеже досега не съм виждал спален вагон първа класа.Нашите , доколкото знам са само второкласни.
По-скоро този вагон според мен е седящ.На него пише VAGON CUSETA.Но като го гледам ми прилича на спален.

Публикувано на: Съб Дек 29, 2007 3:20 pm
от VESO
Не е обикновен седящ , кушет е.Ето негова снимка , правена от мен на ГО.Точно това ме изненада - досега не бях виждал първокласен такъв.
Тези дни ще потърся малко информация за тези вагони на CFR.

Публикувано на: Съб Дек 29, 2007 7:39 pm
от Nikss
VESO написа:Не е обикновен седящ , кушет е.Ето негова снимка , правена от мен на ГО.Точно това ме изненада - досега не бях виждал първокласен такъв.
Тези дни ще потърся малко информация за тези вагони на CFR.
Аз първоначално като го загледах си помислих,че е седящ,но после реших,че може да е спален и по-точно кушет.За първи път и аз чувам за 1 класа кушет,но нали знаете-няма невъзможни неща.

Публикувано на: Нед Дек 30, 2007 2:58 pm
от Labros
Чувал съм за отделни купета в спален вагон да са първа класа,ама за първи път чувам за кушет-вагон такава класа.

Публикувано на: Нед Дек 30, 2007 4:48 pm
от VESO
Информацията , с която успях да се сдобия.Това са модернизирани кушети , който биват два вида - първокласни и второкласни , съответно Acm и Bcm.Водят се серии 59 50 и 44 76 и първоначално са били боядисани в червено (изглеждали са така).
Сега част от тях все още се движат с червения си цвят , повечето обаче са пребоядисани.Друго , което е модернизирано е вътрешния интериор , снимка от едно купе , където се вижда какво представлява вагона отвътре.Снимката е от второкласен вагон , от първокласен не намерих.Вратите на някои от тях са автоматични , с неотварящи се прозорци и с климатици.Този първи тип вагони пътуват в международни направления към Западна Европа , един от влаковете , обслужван с такъв румънски кушет е EN 241 от Venice S.L. до Bucuresti , където спалният вагон е до румънската столица , а кушета (за който тип говорим) пътува до Timisoara.На друга част от тези вагони вратите им не са автоматични , прозорците са като на нашите серия 63 , снимката е от гара Bucuresti N и такъв втори тип ходят с международните влакове до Budapest K.Третият тип вагони са кушети с отварящи се стандартни прозорци , снимка на такъв второкласен , които се използват най - често за вътрешно съобщение.Вагонът , който аз съм заснел на Горна и после сниман от Rexkos е точно такъв , това си личи и от снимките.

Сега нека Nikks каже кой от 3-те типа е видял да минава през Червен бряг , но мисля , че разнозначни отговори няма.Едва ли румънците ще пуснат елитните си кушети през България.

Публикувано на: Пон Дек 31, 2007 8:23 am
от Nikss
Определено беше като този на последната снимка.

Публикувано на: Пон Дек 31, 2007 10:50 am
от VESO
И още нещо.Както почти всеки от форума е забелязвал , у нас посредством международните влакове , идващи от Русе пристига румънски спален вагон , оцветен в синьобяло , като между тези два цвята има една жълта линия (понякога той е заместван от червен).Северните ни съседи имат два типа от тези вагони , първият тип са с автоматични врати и климатици , ето и снимки:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... 01_009.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... 28_002.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... ld_358.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... enezia.jpg

Тези вагони пътуват предимно в Западна Европа , влаковете , на които могат да се видят са споменатия от мен EN 241 от Bucuresti до Venice S.L. , EN 268 ( Bucuresti - München ) , IC 47 (Budapest-Timisoara) , както и международният влак "Dacia" от Bucuresti до Wien.
Вторият тип вагони , са предназначени за страните от Източна Европа , в това число са тези , които идват у нас.Те са без автоматични врати и климатици и купетата вътре не са толкова луксозни , както при спалните от първия тип.Техни снимки:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... mee_10.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... Bmee_3.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... Bgd_01.jpg
Вагоните са внесени втора ръка от Германия през 1991-ва и 1992-ра , като в периода 2004 - 2005 - та са направени модернизации.Въпреки всичко , от румънският концерн Astra - Arad , извършващ модернизацията са поръчали още 50 вагона от Германия за нуждите на вътрешното и международното съобщение , но поради недоброто финансово състояние на CFR към момента , преговорите още са в начален стадий.

Публикувано на: Пон Дек 31, 2007 6:41 pm
от rexkos
Ахх как не му стои... :?
Изображение

Публикувано на: Пон Дек 31, 2007 7:45 pm
от VESO
Хайде , хайде , гръцките вагони не изглеждат по - прилично , особено с тези цапаници. :lol:
Последният гръцки спален ли е?

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 3:31 pm
от Labros
Попринцип два вагона са спални и два са седящи,които пътуват до Солун,а спалните продължават за Атина.

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 5:00 pm
от RWman
VESO написа:Последният гръцки спален ли е?
Първите два вагона са спални, а последните два първокласен и второкласен .

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 6:54 pm
от Labros
Спалните са до Атина,а седящите до Солун.
А нашия спален до колко км/ч. е ? Гръцките спални са до 160 км/ч. , а седящите са до 200 км/ч. максимална скорост.

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 7:02 pm
от rexkos
Спалните вагони на БДЖ са сертифицирани за скорост 160 km/h, но с оглед на техническото им състояние не е особено желателно да се движат с толкова. Интересно става в гръцко, когато надолу към Атина напънат влака със 170-180 km/h и има наш вагон в състава му... :lol:

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 7:36 pm
от RWman
Тогава пътниците сигурно имат чувството, че вагона е пред разпадане. :lol: