Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Браво! Най - после някой да пусне снимка на този BAR.Следващият вагон след бистрото ми се вижда , че е румънски първокласен спален.Такъв веднъж засякох на ГО и бях много изненадан , понеже досега не съм виждал спален вагон първа класа.Нашите , доколкото знам са само второкласни.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

VESO написа:Браво! Най - после някой да пусне снимка на този BAR.Следващият вагон след бистрото ми се вижда , че е румънски първокласен спален.Такъв веднъж засякох на ГО и бях много изненадан , понеже досега не съм виждал спален вагон първа класа.Нашите , доколкото знам са само второкласни.
По-скоро този вагон според мен е седящ.На него пише VAGON CUSETA.Но като го гледам ми прилича на спален.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Не е обикновен седящ , кушет е.Ето негова снимка , правена от мен на ГО.Точно това ме изненада - досега не бях виждал първокласен такъв.
Тези дни ще потърся малко информация за тези вагони на CFR.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

VESO написа:Не е обикновен седящ , кушет е.Ето негова снимка , правена от мен на ГО.Точно това ме изненада - досега не бях виждал първокласен такъв.
Тези дни ще потърся малко информация за тези вагони на CFR.
Аз първоначално като го загледах си помислих,че е седящ,но после реших,че може да е спален и по-точно кушет.За първи път и аз чувам за 1 класа кушет,но нали знаете-няма невъзможни неща.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Чувал съм за отделни купета в спален вагон да са първа класа,ама за първи път чувам за кушет-вагон такава класа.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Информацията , с която успях да се сдобия.Това са модернизирани кушети , който биват два вида - първокласни и второкласни , съответно Acm и Bcm.Водят се серии 59 50 и 44 76 и първоначално са били боядисани в червено (изглеждали са така).
Сега част от тях все още се движат с червения си цвят , повечето обаче са пребоядисани.Друго , което е модернизирано е вътрешния интериор , снимка от едно купе , където се вижда какво представлява вагона отвътре.Снимката е от второкласен вагон , от първокласен не намерих.Вратите на някои от тях са автоматични , с неотварящи се прозорци и с климатици.Този първи тип вагони пътуват в международни направления към Западна Европа , един от влаковете , обслужван с такъв румънски кушет е EN 241 от Venice S.L. до Bucuresti , където спалният вагон е до румънската столица , а кушета (за който тип говорим) пътува до Timisoara.На друга част от тези вагони вратите им не са автоматични , прозорците са като на нашите серия 63 , снимката е от гара Bucuresti N и такъв втори тип ходят с международните влакове до Budapest K.Третият тип вагони са кушети с отварящи се стандартни прозорци , снимка на такъв второкласен , които се използват най - често за вътрешно съобщение.Вагонът , който аз съм заснел на Горна и после сниман от Rexkos е точно такъв , това си личи и от снимките.

Сега нека Nikks каже кой от 3-те типа е видял да минава през Червен бряг , но мисля , че разнозначни отговори няма.Едва ли румънците ще пуснат елитните си кушети през България.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Определено беше като този на последната снимка.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И още нещо.Както почти всеки от форума е забелязвал , у нас посредством международните влакове , идващи от Русе пристига румънски спален вагон , оцветен в синьобяло , като между тези два цвята има една жълта линия (понякога той е заместван от червен).Северните ни съседи имат два типа от тези вагони , първият тип са с автоматични врати и климатици , ето и снимки:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... 01_009.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... 28_002.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... ld_358.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... enezia.jpg

Тези вагони пътуват предимно в Западна Европа , влаковете , на които могат да се видят са споменатия от мен EN 241 от Bucuresti до Venice S.L. , EN 268 ( Bucuresti - München ) , IC 47 (Budapest-Timisoara) , както и международният влак "Dacia" от Bucuresti до Wien.
Вторият тип вагони , са предназначени за страните от Източна Европа , в това число са тези , които идват у нас.Те са без автоматични врати и климатици и купетата вътре не са толкова луксозни , както при спалните от първия тип.Техни снимки:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... mee_10.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... Bmee_3.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car ... Bgd_01.jpg
Вагоните са внесени втора ръка от Германия през 1991-ва и 1992-ра , като в периода 2004 - 2005 - та са направени модернизации.Въпреки всичко , от румънският концерн Astra - Arad , извършващ модернизацията са поръчали още 50 вагона от Германия за нуждите на вътрешното и международното съобщение , но поради недоброто финансово състояние на CFR към момента , преговорите още са в начален стадий.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Ахх как не му стои... :?
Изображение
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Хайде , хайде , гръцките вагони не изглеждат по - прилично , особено с тези цапаници. :lol:
Последният гръцки спален ли е?
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Попринцип два вагона са спални и два са седящи,които пътуват до Солун,а спалните продължават за Атина.
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

VESO написа:Последният гръцки спален ли е?
Първите два вагона са спални, а последните два първокласен и второкласен .
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Спалните са до Атина,а седящите до Солун.
А нашия спален до колко км/ч. е ? Гръцките спални са до 160 км/ч. , а седящите са до 200 км/ч. максимална скорост.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Спалните вагони на БДЖ са сертифицирани за скорост 160 km/h, но с оглед на техническото им състояние не е особено желателно да се движат с толкова. Интересно става в гръцко, когато надолу към Атина напънат влака със 170-180 km/h и има наш вагон в състава му... :lol:
Мнения: 182
Регистриран на: Съб Сеп 22, 2007 8:58 pm
Местоположение: София

Мнение от RWman »

Тогава пътниците сигурно имат чувството, че вагона е пред разпадане. :lol:
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация