Влизането в експлоатация ще е трудно, ако е бракувана и отчислена от парка на БДЖ. Освен това, ако както говорят слуховете е дарена на музея на транспорта, няма начин да си я върнем обратно. Остава варианта да се възстанови 18-011/711/411, която се пази в депо Подуяне, но е в много окаяно състояние. Друг вариант няма. Ако обаче 18-01 не е дарена на музея, а е предадена с някаква задължаваща клауза, то тогава не е проблем при по - светло бъдеще за железницата, мотрисата да се извади от колекцията и да се възстанови. Вероятно ще се налоги ремоторизация, но това не е проблем, пред факта, че у нас няма нито една друга толкова запазена от серия 18 мотриса.БДЖ написа:Наистина такава хубава мотриса трябва да влезе в експлоатация !

Администратор
64.19

Администратор
Сякаш е оживяла
Малко снимки с участито на 18-01
1. "Локомотивен машинист" Сякаш влака е спрял на малка почти обезлюдена гаричка, където объркан фотограф е хванал този миг от времето...

2. "Поздрав от локомотивната бригада" Младежта е двигателя на нацията са казвали по Онова време, когато тези красиви машини са обслужвали пътническите влакове за Банкя, Мездра и от Пловдив до Асеновград. Тази млада бригада сигурно се готви за едно пътуване във времето, много години назад, и е щастлива, че е на чело на Единствената останала мотриса в напълно запазен вид...

3. "Локомотивната бригада" Двама младежи на чело на над 100 тона желязо - на тях пътника е поверил себе си и е гласувал безрезервно доверие, че ще стигне на време и безаварийно. И младите няма да опровергаят доверието...

4. "Готово" Това е моментът, в който влакът "на времето" тръгва... Отново години назад се връщаме, когато това е било ежедневие... Ревът на унгарския дизел, миризмата на нафта, забързани хора и железничари, изпълняващи стриктно своите задължения.

Малко снимки с участито на 18-01
1. "Локомотивен машинист" Сякаш влака е спрял на малка почти обезлюдена гаричка, където объркан фотограф е хванал този миг от времето...

2. "Поздрав от локомотивната бригада" Младежта е двигателя на нацията са казвали по Онова време, когато тези красиви машини са обслужвали пътническите влакове за Банкя, Мездра и от Пловдив до Асеновград. Тази млада бригада сигурно се готви за едно пътуване във времето, много години назад, и е щастлива, че е на чело на Единствената останала мотриса в напълно запазен вид...

3. "Локомотивната бригада" Двама младежи на чело на над 100 тона желязо - на тях пътника е поверил себе си и е гласувал безрезервно доверие, че ще стигне на време и безаварийно. И младите няма да опровергаят доверието...

4. "Готово" Това е моментът, в който влакът "на времето" тръгва... Отново години назад се връщаме, когато това е било ежедневие... Ревът на унгарския дизел, миризмата на нафта, забързани хора и железничари, изпълняващи стриктно своите задължения.

64.19
Друга основна цел на пътуването до русе беше и посещаването и заснемането на ДМВ 18 01, намираща се в музея на транспорта в Русе. Ето малко снимки от мене от въпросното посещение на форум Локомотиви:
ДМВ 18 серия общ поглед:

Пулт за управление на ДМВ 18 серия:

Искам също така да благодаря на служителите на музея, които ни оказаха необходимото съдеиствие.
ДМВ 18 серия общ поглед:
Пулт за управление на ДМВ 18 серия:
Искам също така да благодаря на служителите на музея, които ни оказаха необходимото съдеиствие.

Администратор
18-01 събуди доста голям интерес сред членовете на групата на форум "Локомотиви". КАто цяло, тази мотриса е била загадка винаги за доста хора в какво състояание е и ето, че най - сетне всичко излезе черно на бяло. Депо Горна Оряховица е пазило доста добре мотрисата, което е похвално. Единственото лошо впечатление, което ми направи бе, че кабината в задната част на моторния вагон е превърната в склад. Иначе всичко останало е запазено перфектно. Общо взето , красива гледка. И тримата обаче се застояхме най - дълго в командната кабина, която бе просто непокътната и влизайки в нея имаш чувството, че се връщаш много години назад, когато ДМВ 18 са били в редовна експлоатация.
Видяното в 18-01 обаче ме накара и да се замисля над въпроса защо и кой позволи унищожаването на 18-011? Всички знаем в какво състояние на произвола на съдбата е оставена мотрисата в Подуяне. Миналото лято правих опити да възстановя поне едната кабина, но не се намериха оригинални прозорци - дефакто пак не бе спрян достъпа на разни субекти до нея. Накрая онзи ден при посещение в депо Подуяне забелязах, че крадливата напаст вече е нападнала и салона - свалят елементи от отоплението и други детайли, които могат да послужат я за вкъщи, я за вторични. Никой обаче не ги спира да унищожават един музеен експонат, чието място по принцип е редом до 18-01 или в експлоатация.
Видяното в 18-01 обаче ме накара и да се замисля над въпроса защо и кой позволи унищожаването на 18-011? Всички знаем в какво състояние на произвола на съдбата е оставена мотрисата в Подуяне. Миналото лято правих опити да възстановя поне едната кабина, но не се намериха оригинални прозорци - дефакто пак не бе спрян достъпа на разни субекти до нея. Накрая онзи ден при посещение в депо Подуяне забелязах, че крадливата напаст вече е нападнала и салона - свалят елементи от отоплението и други детайли, които могат да послужат я за вкъщи, я за вторични. Никой обаче не ги спира да унищожават един музеен експонат, чието място по принцип е редом до 18-01 или в експлоатация.
64.19

Ето и малко снимки от мене при една съботна разходка до Русе. Не са много добри снимките.







Администратор
Браво за снимките, Saruman!
По принцип е възможно отново да се направи организирано посещение на музея с достъп до интериора на мотрисата, за тези, които имат мерак да я видят и да се "увековечат" в кабината и
За съжаление ще си останем само с по едната снимка, тъй като в момента няма НИТО ЕДНА мотриса, годна за движение. В Подуяне на произвола на съдбата седи 18-011/711/411, която сходно на 18-01 е преустроена за служебни пътувания на лицата от ЖП управление - София. След това обаче е занемарена поради проблем с ДД и бива закарана на МИячката в Подуяне. Там докъм 2000-та година никой не я беше пипал и след това изведнъж изчезнаха междувагонните електрически съединители, после я разбиха и вязоха вътре. Салонното оборудване въпреки набезите е запазено по една причина - тези, които я разбиха не влизаха с цел кражба. Неведнъж съм засичал тийнейджърчета, които пиеха и пушеха весели цигари в нея. Общо взето поради тази причина, когато реших да възстановя кабината, вътре намерих какво ли не - празни бутилки от различни видове алкохол, спринцовки и др.
18-01 нямаше тези проблеми и слава Богу стигна цяла и напълно окомплектована в Музея в Русе. Въпреки всичко, аз все пак съм на мнение, че е редно и би можело да се направят поне план - сметки за стойността на възстановяване на мотрисата за атракционни пътувания, та дори и да се наложи да се искат пари от външни организации - в чужбина има толкова дружества за запазване на уникални и малобройни серии ТПС, че не би било такава трудност да се осигури или ремонт или парите за него. У нас, ремонта има къде да се извърши. В депо Горна Оряховица, в ЛВЗ - Русе, в депо Стара Загора. Имайки в предвид окомпектоваността и наличието на всички елементи от системата за управление, личното ми мнение е, че ремонта на ДМВ 18-01 би се свел само до ремоторизиране, ревизия на спирачките и механичната част и ремонти по салона. Но накрая, последната дума имат тези "от горе". При тяхе сиренето, при тях е ножа...
По принцип е възможно отново да се направи организирано посещение на музея с достъп до интериора на мотрисата, за тези, които имат мерак да я видят и да се "увековечат" в кабината и

За съжаление ще си останем само с по едната снимка, тъй като в момента няма НИТО ЕДНА мотриса, годна за движение. В Подуяне на произвола на съдбата седи 18-011/711/411, която сходно на 18-01 е преустроена за служебни пътувания на лицата от ЖП управление - София. След това обаче е занемарена поради проблем с ДД и бива закарана на МИячката в Подуяне. Там докъм 2000-та година никой не я беше пипал и след това изведнъж изчезнаха междувагонните електрически съединители, после я разбиха и вязоха вътре. Салонното оборудване въпреки набезите е запазено по една причина - тези, които я разбиха не влизаха с цел кражба. Неведнъж съм засичал тийнейджърчета, които пиеха и пушеха весели цигари в нея. Общо взето поради тази причина, когато реших да възстановя кабината, вътре намерих какво ли не - празни бутилки от различни видове алкохол, спринцовки и др.
18-01 нямаше тези проблеми и слава Богу стигна цяла и напълно окомплектована в Музея в Русе. Въпреки всичко, аз все пак съм на мнение, че е редно и би можело да се направят поне план - сметки за стойността на възстановяване на мотрисата за атракционни пътувания, та дори и да се наложи да се искат пари от външни организации - в чужбина има толкова дружества за запазване на уникални и малобройни серии ТПС, че не би било такава трудност да се осигури или ремонт или парите за него. У нас, ремонта има къде да се извърши. В депо Горна Оряховица, в ЛВЗ - Русе, в депо Стара Загора. Имайки в предвид окомпектоваността и наличието на всички елементи от системата за управление, личното ми мнение е, че ремонта на ДМВ 18-01 би се свел само до ремоторизиране, ревизия на спирачките и механичната част и ремонти по салона. Но накрая, последната дума имат тези "от горе". При тяхе сиренето, при тях е ножа...
64.19

Много ме доядя, че не мога да влеза вътре. Пуст му съботен ден
, но просто тогава имах възможност да пътувам.


Администратор
Няма проблем да предложиш в раздела и да се сформира проект за посещение на ДМВ 10-01/218-01/118-01. Предложи идея за дата и програма и ще се обсъди като проект на форума.Saruman написа:Много ме доядя, че не мога да влеза вътре. Пуст му съботен ден, но просто тогава имах възможност да пътувам.
64.19

Акредитиран фотограф

Администратор
Като цяло в депо Г. Оряховица много добре са се постарали с подготовката на мотрисата за музеен експонат, а и като цяло в Транспортния музей доста си я почитат и пазят. При скорошно посещение в Русе няма да пропусна отново да отида и да и се нагледам
В Подуяне нашата 18-ка вече е достигнала предпоследна фаза на разпад, за което са спомогнали крадливите орди от кв. Христо Ботев и хулиганите, кръстосващи вечер депото, което използват за скривалище за да пушят марихуана.

В Подуяне нашата 18-ка вече е достигнала предпоследна фаза на разпад, за което са спомогнали крадливите орди от кв. Христо Ботев и хулиганите, кръстосващи вечер депото, което използват за скривалище за да пушят марихуана.
64.19

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Администратор
В 18-011 не е останало почти нищо, тъй като крадливата сган е минала доста сериозно през нея. А с оборудвани кабини и неизправен двигател мотриса не се правиБДЖ написа:Ако едната е за разпад, може да се пусне в движение другата, а тази от разпад-а да стане донор за части (каквото е останало в нея)

64.19
Информация
Модератори