Страница 3 от 3
Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 7:36 am
от Mario Evstatiev
Момчета, и двамата с Ghost сте прави. "Пантографът" още се нарича "токоснемател" и "токоприемник". На някои машини под ключа за вдигане/спускане пише "Пантограф вдигнат(спуснат)". На румънските 40-ки на кбутона за вдигане патрограф/включване ГВП пише дословно "Pantograf ridicat, disjunktor conectat". Навсякъде е различно прието да се нарича. В учебната литература го наричат "токоснемател пантографен тип", който пък вид токоснемател се дели на симетрични и асиметрични пантографи.
Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 11:12 pm
от icobdz
Преди мен беше казано няколко пъти, че се кара по преценка на машиниста с което съм напълно съгласен защото зависи от конкретната ситуация. Да приемем ,че товарен влак двойна норма е с два локомотива на чело а на предния му отскача пантографа и са в голямо нагорнище ако продължи само с предния има вероятност да изключи от МНЗ и да скъсат влака или да"по малко вероятно" прогорят мрежата което може да доведе до първото.
Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 6:18 am
от Mario Evstatiev
Има го и този момент. Онзи ден на гара София имаше подобен случай с 45 166, прикачиха се с една 55-ца и заминаха изолирани за Трияжна. Обаче тъй като предния пантограф отскачаше още при потегляне - разрегулирани пружини, колегите вдигнаха задния. Просто и ясно е, че в критични ситуации, машиниста е важна и ключова фигура да вземе решение за движение с различен от обичайното токоснемател.