Ни най-малко съм искал да обвинявам някого.Просто казвам,че по онова време,по комунистическо,доста хора не са си имали и хабер какво правят.Настанени на службици от роднини,че са синове или внуци на активни борци...Това имах впредвид.Защото съсипването на 04 започва именно по това време!Впоследствие беше довършено от още по-некадърните техни наследници07 написа:За да бъде качествен ремонта тои трябва да се извършва от необходимият брои квалифицирани за това лица, разполагащи с необходимите условия, съответното оборудване и с необходимото време за извършването на ремонта и не на последно място да са обезпечени с оригинални резервни части, а не произведени в час по трудово! Нека не обвиняваме магарето че се чупи плуга!Labros написа:Аман от пишман-майстори.Уж в ремонта работи,пък не може да ремонтира,ами само да разваля.Всеки си има дарба
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Аз искам да допълня, че израснах пътувайки с влакове, теглени от тези локомотиви. За техническите параметри не мога да коментирам, но плътно до началото на 89-та влаковете в посока Кулата (до 85та от София, след това от Радомир и малко в "края" от Дупница), се теглеха от тях. И шума наистина беше доста силен - не знам хора как са работили вътре. Нали за Кулата пътувахме все в първия, гръцкия вагон, и там най се чуваше. Когато пътувахме се молех влакът да е с другия вид локомотив(6-ица, тогава не знаех сериите), които на пътнически влакове бяха много рядко, както разбрах по-късно заради липсата на система за отопление. А в онези години вагоно-отоплители в целия този район нямаше. Затова въздъхнах с облекчение, когато през февруари 89-та заминаха и дойдоха на тяхно място 07-ци. А по Кюстендилската линия 4-ките ги махнаха малко по-късно-през 92 ра. А за депо Пловдив нека пловдивчани да кажат докога и по кои линии за последно са пътували. Аз само знам, че обслужваха София-Станянци/Димитровград до електрификацията на участъка София-Драгоман през 96-та, сетне Драгоман - Димитровград и Драгоман-Станянци. А през 98-а, пътувайки с автобус в посока Белград/Будапеща, в тъмното, някъде покрай Сичево, преди Ниш, нещо, приличащо по светлините на прозорците на 04, но не съм сигурен. А в Сърбия дори подобни машини няма - там почти всички дизелови локомотиви са американски тип. Май някъде докъм лятото на 2000-та, последният, 04-012, е обслужвал едновагонно влакче Алдомировци-Бели брег (по един чифт сутрин и вечер).
Последно промяна от pavel на Пет Май 04, 2007 1:35 pm, променено общо 1 път.
Глобален модератор
Ето точно тук е един от моите репери!, относно локомотивите в Б-я, точно от тази отправна точка (която споделя,колегата) винаги е предизвиквала безброй много въпроси в мен. Първия, и основен!!!, ЗАЩО, след се е тръгнало по пътя на "ДИЗЕЛИЗАЦИЯТА", след л-тивите 04 и 06-(без влаково отоппление) се доставя и 07---"без"" като в същия момент ГДР приема доставка от същия завод, над 700бр-я., л-тиви., със същата мощност, самоче със извод ( влаково отпление)!. Днешна серия-232. 
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
И по-нататък, да приемем( а някой по стари колеги знаят, се дава 20-сет годишен срок на експлоатация, на новопостроен л-тив.), че към 83,4,5-та година на миналия век л-тивите от серия 04-, са си свършили, "своето" предназначение!... Се отива на две сериил-тиви,06 и 07 "БЕЗ" и със отопляри!, във пътническа служба!. Това какво е???- стратегическо мислене, или далновидност???, какато каза колегата Labros,...Комунистическо поколение, но от партиен тип!, щего допълня, аз.

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Глобален модератор
Съвременик съм на 04-ките от началото до края, знам за проблемите им, пътувал съм много в тях, очевидец съм на състоянието им през целия период на експлоатация. Без да се впускам в подробности ще обобщя:
1. Машините от първата доставка (04.01-04.30) имаха конструктивни дефекти, защото това беше съвсем нов и неотработен модел с произведен един-единствен екземпляр.
2. SGP отчете недостатъците и направи съответните корекции при втората партида (04.31-04.50), впоследствие приложени и при първата.
3. По онова време БДЖ нямаше голям избор за по-добър модел, както по икономически, така и по политически причини. Макар че имаше доста по-добри предложения.
4. Тези машини са предназначени за тежка бърза и пътнишка служба. Докато се ползваха по това предназначение работеха много добре.
5. Съсипването им започна с вкарването им в товарния график и беше особено ускорено от изключително некадърната поддръжка и зверската експлоатация в денонощен "колцеви" режим, като за последно. Към това много допринесоха и разните "рационализации", ефектът от които беше единствено получаване на премии от определени лица.
6. По груби изчисления, ако бяха експлоатирани само в бързо и пътнишко движение и ако бяха ремонтирани и поддържани качествено, машините имаха ресурс за поне още 20 години.
1. Машините от първата доставка (04.01-04.30) имаха конструктивни дефекти, защото това беше съвсем нов и неотработен модел с произведен един-единствен екземпляр.
2. SGP отчете недостатъците и направи съответните корекции при втората партида (04.31-04.50), впоследствие приложени и при първата.
3. По онова време БДЖ нямаше голям избор за по-добър модел, както по икономически, така и по политически причини. Макар че имаше доста по-добри предложения.
4. Тези машини са предназначени за тежка бърза и пътнишка служба. Докато се ползваха по това предназначение работеха много добре.
5. Съсипването им започна с вкарването им в товарния график и беше особено ускорено от изключително некадърната поддръжка и зверската експлоатация в денонощен "колцеви" режим, като за последно. Към това много допринесоха и разните "рационализации", ефектът от които беше единствено получаване на премии от определени лица.
6. По груби изчисления, ако бяха експлоатирани само в бързо и пътнишко движение и ако бяха ремонтирани и поддържани качествено, машините имаха ресурс за поне още 20 години.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Ами като бях студент зададох този въпрос на преподавателя ни " Защо не са доставени ДМВ за второстепенните линии или да са доставени дизелови локомотиви за пътническа служба? Отговорът беше "По план към 1989 година (8мата петилетка) всички главни линии трябваше да са електрифицирани, по второстепенните които не са електрифицирани пътническата служба щеше да се носи от 55ци с котел за отопление....." По тоя план е трябвало да ги има и много други неща не напразно е са освободени сериите 20-29...... но "Искахме да стане по-добре, ама се получи като всеки път"!!! Парите са усовени резултати НЯМА!!!choveka_vlak написа:И по-нататък, да приемем( а някой по стари колеги знаят, се дава 20-сет годишен срок на експлоатация, на новопостроен л-тив.), че към 83,4,5-та година на миналия век л-тивите от серия 04-, са си свършили, "своето" предназначение!... Се отива на две сериил-тиви,06 и 07 "БЕЗ" и със отопляри!, във пътническа служба!. Това какво е???- стратегическо мислене, или далновидност???, какато каза колегата Labros,...Комунистическо поколение, но от партиен тип!, щего допълня, аз.![]()
![]()
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Типично по комунистически : планове,петилетки,щуротии.Ей от тия дивотии сме на тоя хал.Тая електрификация е чакаме сума време.Пък за качествен ремонт на цялата ЖП мрежа да не говорим.А пък човек направо остава без думи,стигне ли се до вечния въпрос - кога аджеба ще има нещо ново да се движи из ЖП линиите.
Само у нас е така - да имаме такова богато наследство на локомотиви и наместо да се възстановят,да се унищожават и някои хора да се правят все едно не ги има.
Само у нас е така - да имаме такова богато наследство на локомотиви и наместо да се възстановят,да се унищожават и някои хора да се правят все едно не ги има.
Глобален модератор
Да прави сте Колеги та Вие се оплетохте дори във собствените си съждения, Но няма лошо отделните поколения трябва първо както да го изживеят, така и да го ПРеодолеят!!!!, 
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603




тези снимки показват ,че и в Австрия има лок от серия 04 ,но и там са западнали,тъй ,че не се чудете ,че у нас ги няма
На тези снимки виждам подобен на 04 локомотив ,дори пулта е почти същия-различни са кран-машинистите, вратата на кабината е различна и малко коша,ходовата част,прожектора и др.








Тези явно са от по - нова доставка(не чак толкова нова) но заводя производител е пообновил малко нещата може би поради желание на клиента....
Заговорихте за подобия на 04 и аз ще ви представя нещо много интересно известно на адски малко хора. Става въпрос за локомотив прототип на SGP с кош и талиги на 99% идентични на 04. Разликата тук е,че при 04 предаването на теглителната сила е дизел-хидравлично а при този прототип под серия LDE 1450 дизел-електрическо. Машината не е експлоатирана много и е предадена през 1969 година на частната фирма GKB и е бракуван и нарязан 1972 година.
Ето снимки на локомотива
Тук малко преди нарязването
http://www.bahnbilder.de/bilder/38053.jpg
Тук в по-добро състояние
http://www.railfaneurope.net/pix/at/pri ... /GRAZB.jpg
А тук и в движение
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... 021bb3aeaa
Надявам се да ви харесва и няма да е лошо още някой да потърси информация за тази уникална и красива машина
Ето снимки на локомотива
Тук малко преди нарязването
http://www.bahnbilder.de/bilder/38053.jpg
Тук в по-добро състояние
http://www.railfaneurope.net/pix/at/pri ... /GRAZB.jpg
А тук и в движение
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... 021bb3aeaa
Надявам се да ви харесва и няма да е лошо още някой да потърси информация за тази уникална и красива машина
Администратор
Администратор
Информация
Модератори
