
Глобален модератор
БДЖ няма пари, но и не иска пари. Идвали са чужденци, които са предлагали луди пари да купят парни и дизелови машини (няма да казвам кои защото темата е за 41.09) и други пари за ремонт, с които пари може да се възстановят маса машини. Нашите умуват, умуват, и накрая отказват без всякакви аргументи. Последният драстичен случай е от 2005г. Ако се интересувате от подробности, питайте, ще ги публикувам в темата за парни машини серия 14.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Според мен е грехота първите електрически локомотиви да ги няма като музейни експонати и възстановени за движение за ретро-съставите. 41 127.2 е отоплител на гара София, той е паметник и не може да се движи. А 41-09 е изгнила отвсякъде и едва се движи понеже колоосите й са още на нея. Но за части-нямам думи-нищо не е останало почти по нея...
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 11:41 am, променено общо 1 път.
Само да попитам, машината 127 вече май не отплява вагони на гара София. А как е ставало това преди? 


Администратор
Грехота или не, факт е, че 41-09 продължава да гние на 10-та в ел. депото в Подуяне без оглед за каквото и да било възстановяване. Коша е тотално изтърбушен, пултовете са само голи ламарини, още се мъдрят кранмашинистите, за които отдавна се чудя дали да не възстановя поне единия и да го занеса в музея в Русе, но и това ще стане само след съгласуване с шефовете. Според мен обаче по - правилно би било да се отпусне някаква минимална сума и 41-09 да се лъсне като стационарен музеен експонат, който да се разположи или в ел. депото, или като вагон да бъде закаран в Русе, където да допълни музейната сбирка на Транспортния музей. Като цяло едно възстановяване като стационарен експонат не би излязло повече от 3 - 4 хиляди лева и то с всички операции и труда на работниците. Интериора може да се "напълни" с негодни блокове от 42-ра серия, в Горна Оряховица бол такива, пултовете има с какво да се възстановят, манометри също ще се намерят, така, че общо взето да се добие някаква бегла представа за това как са изглеждали локомотивите. При интерес от страна на ръководството бих се наел да направя опис на необходимите елементи и материали и да преговарям с фирма "Капитолия кънстракшън", която да пясъкоструйва коша с отстъпка от цената. Но всичкото това може да стане само и единствено при желание "от горе"....
64.19


Администратор
По принцип, парите за музейна дейност се отпускат по друго перо, отделно от това за действащите локомотиви. В "БДЖ - ЕАД" си има цял музеен отдел, който вместо да се занимават цял ден да си редят снимчици и да правят сметки(без кръчмар), могат малко да се понапрегнат и да проучат възможността за възстановяване на електровоз 41-09 като стационарен експонат. Както казах, подобно възстановяване не би струвало прекалено много, в сравнение на това, че ще имаме още един запазен момент от развитието на тракцията в България. Тъпо и малоумно е да имаме вече три действащи парни локомотива, но пионерите на дизеловата(серия 04) и електрическата(серия 41) тракции, да гният в забрава в храсталаците на депата. За 41-09 доколкото знам дори има заповед, че е обявена за музейна, но по нищо не си личи да е такава - на стрелбището да е била, по - запазена да е останала.Nikss написа:Много добре замислено, но едва ли някой ще си мръдне пръста за купчина старо желязо... има по-важни работи от възстановяването и запазването на музейното богатство на железницата.
64.19


Администратор
Освен желание, за начинанието трябва да се отпуснат средства - това означава на съвет на директорите да се предложи конкретен вариант и план - сметка за възстановяване на локомотива като стационарен експонат. Следващия проблем ще бъде намирането на подизпълнители за редица операции - има неща, които слез закриването на ЖПЗ, могат да се вършат само от външни на БДЖ фирми, а това означава обявяване на обществени поръчки и прочие и прочие. Другия момент е да се намери място, където да бъде изложен експоната - това не е такъв проблем, преспокойно може да краси я депо Подуяне, я Централна гара, и на двете - място бол.Nikss написа:Така е, спор няма, дано скоро и 04 012 започне да се възстановява и паралелно и 41-09. Както се казва възможно е възстановяването и на двете, но като се занимават с други глупости тези от музейния отдел, няма да се получи нищо.
64.19

Всичко много хубаво - остава някога да се сетят да го направят... дано тогава да не е твърде късно.lok45111 написа:Освен желание, за начинанието трябва да се отпуснат средства - това означава на съвет на директорите да се предложи конкретен вариант и план - сметка за възстановяване на локомотива като стационарен експонат. Следващия проблем ще бъде намирането на подизпълнители за редица операции - има неща, които слез закриването на ЖПЗ, могат да се вършат само от външни на БДЖ фирми, а това означава обявяване на обществени поръчки и прочие и прочие. Другия момент е да се намери място, където да бъде изложен експоната - това не е такъв проблем, преспокойно може да краси я депо Подуяне, я Централна гара, и на двете - място бол.Nikss написа:Така е, спор няма, дано скоро и 04 012 започне да се възстановява и паралелно и 41-09. Както се казва възможно е възстановяването и на двете, но като се занимават с други глупости тези от музейния отдел, няма да се получи нищо.




Акредитиран фотограф
Информация
Модератори