Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

БДЖ няма пари, но и не иска пари. Идвали са чужденци, които са предлагали луди пари да купят парни и дизелови машини (няма да казвам кои защото темата е за 41.09) и други пари за ремонт, с които пари може да се възстановят маса машини. Нашите умуват, умуват, и накрая отказват без всякакви аргументи. Последният драстичен случай е от 2005г. Ако се интересувате от подробности, питайте, ще ги публикувам в темата за парни машини серия 14.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Според мен е грехота първите електрически локомотиви да ги няма като музейни експонати и възстановени за движение за ретро-съставите. 41 127.2 е отоплител на гара София, той е паметник и не може да се движи. А 41-09 е изгнила отвсякъде и едва се движи понеже колоосите й са още на нея. Но за части-нямам думи-нищо не е останало почти по нея...
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Само да попитам, машината 127 вече май не отплява вагони на гара София. А как е ставало това преди? :roll:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Използва се извода за влаково отопление на трансформатора и се захранват отоплителните колонки в края на всеки коловоз. С кабелите в колонките се захранват вагоните, оставени на коловоза.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Грехота или не, факт е, че 41-09 продължава да гние на 10-та в ел. депото в Подуяне без оглед за каквото и да било възстановяване. Коша е тотално изтърбушен, пултовете са само голи ламарини, още се мъдрят кранмашинистите, за които отдавна се чудя дали да не възстановя поне единия и да го занеса в музея в Русе, но и това ще стане само след съгласуване с шефовете. Според мен обаче по - правилно би било да се отпусне някаква минимална сума и 41-09 да се лъсне като стационарен музеен експонат, който да се разположи или в ел. депото, или като вагон да бъде закаран в Русе, където да допълни музейната сбирка на Транспортния музей. Като цяло едно възстановяване като стационарен експонат не би излязло повече от 3 - 4 хиляди лева и то с всички операции и труда на работниците. Интериора може да се "напълни" с негодни блокове от 42-ра серия, в Горна Оряховица бол такива, пултовете има с какво да се възстановят, манометри също ще се намерят, така, че общо взето да се добие някаква бегла представа за това как са изглеждали локомотивите. При интерес от страна на ръководството бих се наел да направя опис на необходимите елементи и материали и да преговарям с фирма "Капитолия кънстракшън", която да пясъкоструйва коша с отстъпка от цената. Но всичкото това може да стане само и единствено при желание "от горе"....
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Много добре замислено, но едва ли някой ще си мръдне пръста за купчина старо желязо... има по-важни работи от възстановяването и запазването на музейното богатство на железницата. :evil:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Много добре замислено, но едва ли някой ще си мръдне пръста за купчина старо желязо... има по-важни работи от възстановяването и запазването на музейното богатство на железницата. :evil:
По принцип, парите за музейна дейност се отпускат по друго перо, отделно от това за действащите локомотиви. В "БДЖ - ЕАД" си има цял музеен отдел, който вместо да се занимават цял ден да си редят снимчици и да правят сметки(без кръчмар), могат малко да се понапрегнат и да проучат възможността за възстановяване на електровоз 41-09 като стационарен експонат. Както казах, подобно възстановяване не би струвало прекалено много, в сравнение на това, че ще имаме още един запазен момент от развитието на тракцията в България. Тъпо и малоумно е да имаме вече три действащи парни локомотива, но пионерите на дизеловата(серия 04) и електрическата(серия 41) тракции, да гният в забрава в храсталаците на депата. За 41-09 доколкото знам дори има заповед, че е обявена за музейна, но по нищо не си личи да е такава - на стрелбището да е била, по - запазена да е останала.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Така е, спор няма, дано скоро и 04 012 започне да се възстановява и паралелно и 41-09. Както се казва възможно е възстановяването и на двете, но като се занимават с други глупости тези от музейния отдел, няма да се получи нищо. :(
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Така е, спор няма, дано скоро и 04 012 започне да се възстановява и паралелно и 41-09. Както се казва възможно е възстановяването и на двете, но като се занимават с други глупости тези от музейния отдел, няма да се получи нищо. :(
Освен желание, за начинанието трябва да се отпуснат средства - това означава на съвет на директорите да се предложи конкретен вариант и план - сметка за възстановяване на локомотива като стационарен експонат. Следващия проблем ще бъде намирането на подизпълнители за редица операции - има неща, които слез закриването на ЖПЗ, могат да се вършат само от външни на БДЖ фирми, а това означава обявяване на обществени поръчки и прочие и прочие. Другия момент е да се намери място, където да бъде изложен експоната - това не е такъв проблем, преспокойно може да краси я депо Подуяне, я Централна гара, и на двете - място бол.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:
Nikss написа:Така е, спор няма, дано скоро и 04 012 започне да се възстановява и паралелно и 41-09. Както се казва възможно е възстановяването и на двете, но като се занимават с други глупости тези от музейния отдел, няма да се получи нищо. :(
Освен желание, за начинанието трябва да се отпуснат средства - това означава на съвет на директорите да се предложи конкретен вариант и план - сметка за възстановяване на локомотива като стационарен експонат. Следващия проблем ще бъде намирането на подизпълнители за редица операции - има неща, които слез закриването на ЖПЗ, могат да се вършат само от външни на БДЖ фирми, а това означава обявяване на обществени поръчки и прочие и прочие. Другия момент е да се намери място, където да бъде изложен експоната - това не е такъв проблем, преспокойно може да краси я депо Подуяне, я Централна гара, и на двете - място бол.
Всичко много хубаво - остава някога да се сетят да го направят... дано тогава да не е твърде късно. :?
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

За това ли говорим?

Изображение

Изображение
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Същото.
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

bdz46 написа:Същото.
Кошмар и заварките на вратите се разпадат вече... :( снимките са от вчера около обяд. Съжалявам за качеството с телефон са правени
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Ако пък видиш какво е вътре ](*,)
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Само едни котки липсват да се гонят вътре. :D Иначе тей като гледам на никой не му пука за този уникален за България в днешни дни локомотив - музеен експонат нито на БДЖ нито отдел музейно дело и на който и да е било друг отдел. :twisted: :evil:
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серии 41 и 41М | Electric locomotives series 41 and 41M”

Информация