Страница 3 от 13

Калояновец

Публикувано на: Съб Авг 25, 2007 7:08 pm
от Гост
Скоро ходих до Калояновец не можах да влезна в базата и затова пуснах тази тема снимах каквото можах от входа на базата затова искам да попитам от кога са там машините за какво се е използвала базата преди.
Някой знае ли кой локомотиви са там от кога са там кои серий са моля ако някои знае да отговори.

Re: Калояновец

Публикувано на: Пон Авг 27, 2007 5:02 pm
от 44-134
Zdravko_box написа:Някой знае ли кой локомотиви са там от кога са там кои серий са моля ако някои знае да отговори.
Кой локомотив или кои локомотиви?
пък и много интересно превключваш от въпос към молба и аз честно казано ми трябваха 3 прочита на написаното за да разбера какво искаш да кажеш.
В калояновец машините не са кой-знае колко и са в значително по-лошо състояние от тези в асеново. До колкото знам в калояновец са 02.02 14.49 и 14.41. До преди 2 години в халето на базата седеше и перфектната 14.25 която за жалост беше изкарана и с всеки изминал ден става все по-зле. Има и други машини но незнам точно кои са.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 12:52 pm
от Mario Evstatiev
Tramway написа: Това е 28.48. 555 е старият й номер (до 1936г). Тя от КР направо отиде на площада зад гара СЗ, отначало временно, до излизане на решението за възстановяване под пара. Но така си и остана. Сега вече е толкова пробита, че не става за нищо.
При посещението на група форумци в Стара Загора на 07.10., аз и колегата Ивайло Атанасов решихме да се качим в будката на 28-48. Констатациите, които направихме са потресаващи - цялата котелна арматура е изкормена, липсват инжекторите, водомерните стъкла, мазилната помпа, парния регулатор, привод на парната свирка и самата парна свирка. Всички контролни уреди са окрадени, кран - машиниста Кнор-8 е на мястото си, но без регулатор и ръкохватка, директната спирачка също е там, но без ръкохватка. Пода на кабината е изгнил и пробит, в тендера се търкалят стар дюшек, спринцовки, няколко употребени кондома и други подобни нарко - секс принадлежности. Бутилки от алкохол също не липсват, което показва за какво се използа този иначе не лош локомотив. Външното му състояние също е отчайващо. Изгледи за възстановянане - нулеви.

Направи ми впечатление нещо! От страната на помощника има челна врата на будката за излизане на надлъжната лява площадка на локомотива. Това май е характерно само за серия 28 или греша :?: :roll: Интересно е да се разкаже нещо повече за тази врата, каква функция е имала - предполагам с цел ревизия на някои възли без слизане от локомотива и повторно качване или греша :?:

Публикувано на: Съб Ное 14, 2009 8:20 pm
от NiGhtPiSH
В следващия проектен сезон трябва да направим един опис и оглед на парните машини останали в България, както и на останалите вагони от времето на парната тракция.

Един обстоен оглед на Калояновец и на Асеново :)

Публикувано на: Съб Ное 14, 2009 11:13 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:В следващия проектен сезон трябва да направим един опис и оглед на парните машини останали в България, както и на останалите вагони от времето на парната тракция.

Един обстоен оглед на Калояновец и на Асеново :)
Ето ти начален проект за напролет 8)

Идеята е добра и ще създаде добра база за евентуално възстановяване. Може да се поканят(и е редно) хора като Емил Стрезов.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 12:29 pm
от Nikss
За Асеново се съгласявам с 2 ръце. Определено има какво да се види, но пролетта е малко раншко за проекти според мен, но като му дойде времето, живи и здрави, ще го предценим и обсъдим. 8) :)

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 12:37 pm
от 44-134
Nikss написа:За Асеново се съгласявам с 2 ръце. Определено има какво да се види, но пролетта е малко раншко за проекти според мен, но като му дойде времето, живи и здрави, ще го предценим и обсъдим. 8) :)
Mного е важно да се преДцени... В Асеново и Калояновец се влиза само с изришно разрешение на музейния отдел, след като имената на тези които ще влизат бъдат записани в транспортна полиция и лок. депа към които се водят базите съответно ГО и Сз. След което се дава разрешение да се влезе вътре, като задължително има и лице от транспортна полиция и уредника на базата.

Публикувано на: Нед Ное 15, 2009 12:39 pm
от Nikss
Така е, но това е проект за догодина който ще бъде подготвен с всички документи и разрешителни. Ще се радваме ако специалист по парните машини като теб също дойде. :)

Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 1:14 pm
от 44-134
За специалисти може да търсите Баето, Тошко, Стефан Стоичков или пък някой от машинистите които имат право за парна тяга.

Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 9:23 pm
от Nikss
Естествено. Но пък колкото повече специалисти, толкова по-добре. :)

Публикувано на: Пон Ное 16, 2009 11:29 pm
от Saruman
В бившето депо ЧБ намерихме в очевадно лошо състояние 503.76, отреден за музеен. Но човек не се е мотал около него от баяяяя години.

Публикувано на: Сря Ное 25, 2009 2:22 pm
от Tramway
NiGhtPiSH написа:В следващия проектен сезон трябва да направим един опис и оглед на парните машини останали в България, както и на останалите вагони от времето на парната тракция.

Един обстоен оглед на Калояновец и на Асеново :)
Подробен опис е правен и то за всяка машина поотделно, тъй че няма смисъл да са повтаря, още повече че за подробно описване няма да стигне и един месец ежедневна работа. По-сложно е положението с вагоните, разхвърляни из цяла България. Ако има мераклии за тях ще е чудесно.

Публикувано на: Сря Ное 25, 2009 2:32 pm
от stankos
Бае , те мераклиите са повече от китайците ! :lol:
Ама как може да се извърши подобна работа ще са нужни разяснения и напътствия !

Публикувано на: Сря Ное 25, 2009 4:06 pm
от Tramway
stankos написа:Бае , те мераклиите са повече от китайците ! :lol:
Ама как може да се извърши подобна работа ще са нужни разяснения и напътствия !
Тъй е. Мераклии много докато обясниш за какво става въпрос и кажеш "хайде сега да са залавяме за работа". След туй ако останат един-двама пак ще е добре. Щото таз работа хич не е като да цъкаш с фотоапарата.
44-134 написа:За специалисти може да търсите Баето, Тошко, Стефан Стоичков или пък някой от машинистите които имат право за парна тяга.
Правоспособността за парна машина изобщо не означава притежаване на познания по парни машини.

Публикувано на: Сря Ное 25, 2009 7:47 pm
от Mario Evstatiev
Бае, мисля, че тук поне четирима човека ще се хванат за работа без да им пука. Друг е въпроса, че наистина има хора, които като чуят за масло и цапане бягат веднага. Но не е лошо да се опита да се направи поне един хубав пълен списък с перспективните за възстановяване локомотиви, като задължително се следят следните неща:

1. Последна дата на котелна ревизия
2. Окомплектованост
3. Дебелина на бандажите
4. Степен на корозия
5. Изправност на отделни възли, които могат да се проверят на място