Страница 3 от 8
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 2:59 pm
от Saruman
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 5:22 pm
от borislaviv
Ами това е най сигурния начин да видят сметката на тези машинки.Тяхното предназначение е маневрена,а не влакова дейност.Това че имат извод за влаково отопление,не ги прави магистрални локомотиви. Нима не знаят,че трансформаторът им е без охлаждане. Охлажда се от насрещния въздух,както някое балканче. Именно,когато започнаха влакова служба и почнаха да гърмят трансформаторите-61-005,61-010,61-018.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 6:06 pm
от БДЖ
borislaviv написа:Ами това е най сигурния начин да видят сметката на тези машинки.Тяхното предназначение е маневрена,а не влакова дейност.Това че имат извод за влаково отопление,не ги прави магистрални локомотиви. Нима не знаят,че трансформаторът им е без охлаждане. Охлажда се от насрещния въздух,както някое балканче. Именно,когато започнаха влакова служба и почнаха да гърмят трансформаторите-61-005,61-010,61-018.
Хах, ами че то по V-та вечер редовно пътнишките в 17.00 и 17:15, сутрин в 08:15 този от Дца са все с патоци !

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:37 pm
от VESO
Пътническите влакове , които аз лично съм засичал с патици са много.Подавам и следните примери:
- по 3-та крайградските от Тулово за Карлово редовно изглеждат
така. Показаният на снимката е 30242 , а ето и
30245 , заснет в друг ден.
- по 4-та -
това е 40115 , това -
40104 , а са ми казвали , че и 40114 до Горна също са го виждали да се тегли от патица.
Истинско "нашествие" има по 5-та - на
снимката е 50131.Той , както и другия подобен - 50133 , ако не са с "подводница" , са с 61-00-ца. На снимката 50133
се приготвя за тръгване от гара Сандански , а на тази 50132
влиза в Ген. Тодоров.
Напълно обичайни гледки от
Петрич и
Бобов дол.
Влак , теглен отново от 61-00-ца
заминава за София , през Разменна.
- по 8-ма.Преди идването на DESIRO-то 80112 изглеждаше нерядко по
този начин , а 80117 -
по този.В Бургаско само веднъж съм засичал патица - при това на бръз влак - 8660 бе докаран от 61010-5 , която после се откачи , мина отзад на влака и прегарира композицията за закачане към идващия 8614.
За финал една интересна
маневра на Пловдив.
Сами си правете изводите.

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:44 pm
от bdz46
Със серия 61 се обслужват пътнически влакове още от доставянето на машините.
Някои влакове са традиционно с патици още от тогава. През 2000-2001 г с 61 се обслужваха и някои бързи влакове по току що електрифицираната 5-та линия между София и Симитли (до завършването на КМ до Кулата).
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:50 pm
от VESO
Точно. Ще ти използвам думите , понеже един помощник - машинист се опитваше преди време да ме убеди , че от както са били доставени до сега , 61-00-ците никога не са обслужвали бързи влакове , а само пътнически.Аз му казах за бургаския случай на 8660 , но той каза , че това е било прецедентно изключение , понеже БС не са имали електровоз.Виж , дали са теглили експреси досега нямам информация.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:52 pm
от rexkos
Преди 2 години за кратко 20221/20222 и 10210/10133 (тогава 10212/10213) също се обслужваха от 61 серия. Снимки има на предишната страница на темата.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:54 pm
от bdz46
За експреси няма как да е имало редовно движение, защото всички експреси са по бързи линии, а серия 61 е до 80 км/ч. Инцидентните случаи не заслужават споменаване, защото тогава са възможни всякакви прецеденти.
Към 2004 г в софииския район имаше период, когато машината от влак 60204 връщаше БВ 6622 до София.
В по-близкото минало за кратко влак 20301/20220 беше пробван с лок 61, но 9-те пълни ABy вагона се оказаха твърде сериозно изпитание за машинката.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:05 pm
от borislaviv
Аз не знам какъв е профила по изброените линии,но горнооряховските пътуваха предимно в балкана, където мисля,че не е за тях.Освен това дали е случайност факта,че лагерите на колоосите започнаха да се разрушават именно след влаковата им дейност.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:15 pm
от 44.123
Сега ежедневно от както ГО започнаха да закъсват за електровози се вижда гледката с "паток" да се карат и то точно определени влакове и те са 40208-40131-40114 (ГО-БА-ПЛЧ-ГО).Обслужва само тези влакове, защото другите са обвързани с някой бързи влакове и не става работата.И да допълня как го мъчеха направо горкото "паточе" през лятото на 2008г. с 40101-40104-40115(ГО-СТЗ-Рс-ГО).
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:15 pm
от bdz46
Профила не е много по-благоприятен от балканския.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 9:01 pm
от borislaviv
Пак ще повторя:понеже вентилацията взема информация за загряването на машината от датчици в изглаждащия реактор и при повишаване на температурата дава команда на електрониката да повиши дебита на вентилаторите,с което се охлаждат и тяговите двигатели, то трансформатора няма кой да го охлади.Последиците от това са деформиране на намотките,разхлабване на магнитопровода и от повишените вибрации следва разрушаване на изолацията на намотките.Ако мислите,че говоря празни приказки,застането до който и да е локомотив 61серия,когато е под напрежение и чуйте как бръмчи трансформаторът.През 1994 година не се чуваше такъв звук.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 9:08 pm
от Labros
В проекта и последвалото производство на тоя тип локомотиви е предвидено обслужването на леки пътнически влакове. Не е мислено за такова натоварване при отвозването на пътнишките влакове.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 9:10 pm
от bdz46
Не бих приел, че обслужването на ПВ е толкова пагубно за машините, след като нашите в София почти от доставката успешно обслужват и товарни такива без да им гърмят трансформаторите.
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 9:12 pm
от Labros
Пък и не всички машини показват тоя дефект.