
И аз скоро видях такова нещо http://media.snimka.bg/4351/014957455-big.jpg
Ами това е най сигурния начин да видят сметката на тези машинки.Тяхното предназначение е маневрена,а не влакова дейност.Това че имат извод за влаково отопление,не ги прави магистрални локомотиви. Нима не знаят,че трансформаторът им е без охлаждане. Охлажда се от насрещния въздух,както някое балканче. Именно,когато започнаха влакова служба и почнаха да гърмят трансформаторите-61-005,61-010,61-018.

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Хах, ами че то по V-та вечер редовно пътнишките в 17.00 и 17:15, сутрин в 08:15 този от Дца са все с патоци !borislaviv написа:Ами това е най сигурния начин да видят сметката на тези машинки.Тяхното предназначение е маневрена,а не влакова дейност.Това че имат извод за влаково отопление,не ги прави магистрални локомотиви. Нима не знаят,че трансформаторът им е без охлаждане. Охлажда се от насрещния въздух,както някое балканче. Именно,когато започнаха влакова служба и почнаха да гърмят трансформаторите-61-005,61-010,61-018.

Пътническите влакове , които аз лично съм засичал с патици са много.Подавам и следните примери:
- по 3-та крайградските от Тулово за Карлово редовно изглеждат така. Показаният на снимката е 30242 , а ето и 30245 , заснет в друг ден.
- по 4-та - това е 40115 , това - 40104 , а са ми казвали , че и 40114 до Горна също са го виждали да се тегли от патица.
Истинско "нашествие" има по 5-та - на снимката е 50131.Той , както и другия подобен - 50133 , ако не са с "подводница" , са с 61-00-ца. На снимката 50133 се приготвя за тръгване от гара Сандански , а на тази 50132 влиза в Ген. Тодоров.
Напълно обичайни гледки от Петрич и Бобов дол.
Влак , теглен отново от 61-00-ца заминава за София , през Разменна.
- по 8-ма.Преди идването на DESIRO-то 80112 изглеждаше нерядко по този начин , а 80117 - по този.В Бургаско само веднъж съм засичал патица - при това на бръз влак - 8660 бе докаран от 61010-5 , която после се откачи , мина отзад на влака и прегарира композицията за закачане към идващия 8614.
За финал една интересна маневра на Пловдив.
Сами си правете изводите.
- по 3-та крайградските от Тулово за Карлово редовно изглеждат така. Показаният на снимката е 30242 , а ето и 30245 , заснет в друг ден.
- по 4-та - това е 40115 , това - 40104 , а са ми казвали , че и 40114 до Горна също са го виждали да се тегли от патица.
Истинско "нашествие" има по 5-та - на снимката е 50131.Той , както и другия подобен - 50133 , ако не са с "подводница" , са с 61-00-ца. На снимката 50133 се приготвя за тръгване от гара Сандански , а на тази 50132 влиза в Ген. Тодоров.
Напълно обичайни гледки от Петрич и Бобов дол.
Влак , теглен отново от 61-00-ца заминава за София , през Разменна.
- по 8-ма.Преди идването на DESIRO-то 80112 изглеждаше нерядко по този начин , а 80117 - по този.В Бургаско само веднъж съм засичал патица - при това на бръз влак - 8660 бе докаран от 61010-5 , която после се откачи , мина отзад на влака и прегарира композицията за закачане към идващия 8614.
За финал една интересна маневра на Пловдив.

Сами си правете изводите.

Точно. Ще ти използвам думите , понеже един помощник - машинист се опитваше преди време да ме убеди , че от както са били доставени до сега , 61-00-ците никога не са обслужвали бързи влакове , а само пътнически.Аз му казах за бургаския случай на 8660 , но той каза , че това е било прецедентно изключение , понеже БС не са имали електровоз.Виж , дали са теглили експреси досега нямам информация.
За експреси няма как да е имало редовно движение, защото всички експреси са по бързи линии, а серия 61 е до 80 км/ч. Инцидентните случаи не заслужават споменаване, защото тогава са възможни всякакви прецеденти.
Към 2004 г в софииския район имаше период, когато машината от влак 60204 връщаше БВ 6622 до София.
В по-близкото минало за кратко влак 20301/20220 беше пробван с лок 61, но 9-те пълни ABy вагона се оказаха твърде сериозно изпитание за машинката.
Към 2004 г в софииския район имаше период, когато машината от влак 60204 връщаше БВ 6622 до София.
В по-близкото минало за кратко влак 20301/20220 беше пробван с лок 61, но 9-те пълни ABy вагона се оказаха твърде сериозно изпитание за машинката.

Акредитиран фотограф
Сега ежедневно от както ГО започнаха да закъсват за електровози се вижда гледката с "паток" да се карат и то точно определени влакове и те са 40208-40131-40114 (ГО-БА-ПЛЧ-ГО).Обслужва само тези влакове, защото другите са обвързани с някой бързи влакове и не става работата.И да допълня как го мъчеха направо горкото "паточе" през лятото на 2008г. с 40101-40104-40115(ГО-СТЗ-Рс-ГО).
Пак ще повторя:понеже вентилацията взема информация за загряването на машината от датчици в изглаждащия реактор и при повишаване на температурата дава команда на електрониката да повиши дебита на вентилаторите,с което се охлаждат и тяговите двигатели, то трансформатора няма кой да го охлади.Последиците от това са деформиране на намотките,разхлабване на магнитопровода и от повишените вибрации следва разрушаване на изолацията на намотките.Ако мислите,че говоря празни приказки,застането до който и да е локомотив 61серия,когато е под напрежение и чуйте как бръмчи трансформаторът.През 1994 година не се чуваше такъв звук.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори