
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Е аз поне знам, че завода ПИЛЗЕН последно е произвел и доставил тези локомотиви за БДЖ, а именно 61 серия, щото 46 серия не са тяхно производство въпреки, че до 1994 година те са били най-нови (доколкото знам те са произведени в периода 1986-1987 в ЕЛЕКТРОПУТЕРЕ-Крайова-Румъния). Спомням си един път видях една 61-ца на Владимир Павлов беше със вертушен влак и май отиваше или идваше от/за Бургас.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 10:46 am, променено общо 1 път.

Глобален модератор
Според предварителния договор със Шкода тези 20 броя бяха първа доставка от голяма серия (не помня колко), предназначена да замести дизеловите маневри в електрифицирани гари и по-леката влакова служба. След известен период на експлоатация трябваше да се набележат необходимите корекции в конструкцията за следващите доставки. Но знаете какво стана от 1995г насам, вследствие на което тоя договор умря.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Мнения: 36
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 10:46 am
Да,след 95-та начело на транспорта имахме такива велики държавници като Краус и Василев,които ще останат в историята като най-големите вредители на железницата,откакто е създадена...Винаги съм го казвал че ако бяхме някоя крайна дестинация като Гърция или Португалия,през тези 10 години железницата щеше да изчезне от лицето на държавата...
А иначе 61-ва серия са много добри локомотиви,както за маневрена работа,така и за КПВ,жалко че се е провалил договора...
А иначе 61-ва серия са много добри локомотиви,както за маневрена работа,така и за КПВ,жалко че се е провалил договора...

Коригирам се!dido73 написа:Доста странноTramway написа:През 1999г участвах в екип по основно преработване на електрониката на 61. За тази цел ни беше предоставен 61.001. След почти едногодишна работа машината тръгна с изцяло нова електроника и се държеше чудесно, нямаше ги вече самоволните разтоварвания и др. проблеми. Целта беше да ъпгрейднем всичките 20 машини. Само че Дирекцията се ослуша да финансира по-нататък проекта и нещата останаха дотук. Само на някои машини сменихме колоосните датчици с нашите. 61.001 вече е в небитието, а аз още си чакам хонорара. Амин.![]()
Колегите от лабораторията отговарящи и поддържащи 61-ва серия не знаят на 61-001 да й е поставяна "изцяло нова електроника".
Единственото, което г-жа Маргарита Димитрова е въвела, и господата от Илиянци са направили, според колегите по 61-ва е произведени от тях платки за колоосните датчици на оборороти и електронни компоненти за тях. ПРОМЕНИ В СХЕМИТЕ НЕ Е ПРАВЕНО! Датчиците са си отново тип "датчик на Хол" и той си крие своите недостатъци.
Другата промяна е замяната на кабелните опроводяванея на електронните блокове с ДЪННИ ПЛАТКИ заместващи кабелите. Това също е правено от института Илиянци.
Отново повтарям - ПРОМЕНИ В СХЕМИТЕ НЕ СА ИЗВЪРШВАНИ
За "изцяло нова електроника" и дума не може да става.

Принципна схемна промяна има само една - на колоосните датчици на обороти.
Двуплатковия чешки вариант е заменен с едноплатков, като датчика на Хол е бил закупен стандартен фабричен капсалован (залят с бакелит) тип 1GT101DC с вграден магнит: 4,5-24V/40mA.

Така готовия датчик е окомплектован със стабилизатор 7812 (Vin=15/Vout=12V/5-8mA) монтиран на 1бр. платка. Всичко това е поместено в старото си оригинално месингово чешко тяло и залято със силикон.
Стария чешки представлявал особена и усложнена конструкция с две платки, от които едната е само стабилизатора, а другата е електрониката на самия датчик на Хол. Бил е доста ненадежден.
За друга принципна промяна на оригиналните схеми не ми е известно да има. Дънните платки на електронните блокове не го броиме за принципна промяна, защото това е просто замяна на окабеляване с дънна платка.
Tramway, ако знаеш повече за промените по 61-001 или за неспоменати от мен промени вземи отношение.

61-004 е ТП в депо Пд и същевременно е разколачена за смяна на 2-ри редуктор. Предполагам утре ще излезне.rexkos написа:Какво се е случило с 61 004. Именно поради липсата на "патици" днес ПВ 60201 беше с 42 184. (поста е от темата Локомотиви серия 43, 44 и 45)

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

61-002 премина спирачните пътни проби на 04.06.2007г. , а на 05.06.2007г. премина и скоростни пътни проби. Вече е готова за рязане на лентата и отваряне на шампанското 


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
61 002 най-после е в движение. Вчера обслужи влак 60201:
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... ?pos=-6324
http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... ?pos=-6324

А така, това да се чува. Патката е супер локомотив. За съжаление 2 бр. патки фащат паяжина в Пд - 6-цата и 7-цата., като с 6-цата се правят маневри, а 7-цата е без компресор. И двете до колкото знам са за бандажи.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Лоши новини за феновете на тези локомотиви.
61-007 днес е била изнасилена зверски при Обединена.
По моментна информация машината е развила свръхобороти на вътрешна колоос - 3-та или 2-ра при обслужване на явно товарачка.
Противобуксувачната защита е била изключена и съответно котвената намотка е разпиляна до неузнаваемост.
Утре ще имам повече информация за това изнасилване.
61-007 днес е била изнасилена зверски при Обединена.
По моментна информация машината е развила свръхобороти на вътрешна колоос - 3-та или 2-ра при обслужване на явно товарачка.
Противобуксувачната защита е била изключена и съответно котвената намотка е разпиляна до неузнаваемост.
Утре ще имам повече информация за това изнасилване.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Не я знам как е била на техническо състояние, обаче знам, че е надраскана отвън с графити. Дано я оправят.
Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 10:46 am, променено общо 1 път.

Графитите са най-нищожния проблем. Масовите и редовни изнасилвания на тези локомотиви е големия проблем.
Преди месец в Дца на вертушка към Гс бе изнасилена 61-004, при което бяха прегрели и двата преобразувателя. Бяха изгоряли първоначално V11 и V21. В последствие след възстановяването при пробите изгоряха още V1 и V2 защото явно бяха прегрели. Цялата машина се възстановяваше почти месец - източване на цялата маслена с-ма на преобразувателите, пълен демонтаж продухване на инсталацията, отсортиране на елементите с годни характеристики и замяна на негодните и обратно монтаж.
Преди месец в Дца на вертушка към Гс бе изнасилена 61-004, при което бяха прегрели и двата преобразувателя. Бяха изгоряли първоначално V11 и V21. В последствие след възстановяването при пробите изгоряха още V1 и V2 защото явно бяха прегрели. Цялата машина се възстановяваше почти месец - източване на цялата маслена с-ма на преобразувателите, пълен демонтаж продухване на инсталацията, отсортиране на елементите с годни характеристики и замяна на негодните и обратно монтаж.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Да. Нали чакаше някоя да се скапе та да се вземе розетка за СМ. Е, скапа се 7-цата. По точно един машинист я скапа.rexkos написа:61 006 отново е движение и с чисто нови бандажи!

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори