Страница 3 от 4
Публикувано на: Нед Юни 13, 2010 5:48 am
от Mario Evstatiev
Много интересен фоторепортаж. Аз видях машината, когато се приготвяше да излезе от депо за да поеме влака. Към края на месеца доколкото разбрах ще има още пътувания на 01-23.
Публикувано на: Нед Юни 13, 2010 2:55 pm
от vladimir.lekov
Радвам се, че ти харесва!
Бих искал също да напомня - ако някой си хареса някоя снимка или дори всичките - нека пише, мога да му пратя големи

Публикувано на: Нед Юни 13, 2010 7:28 pm
от NiGhtPiSH
Добре дошъл на колегата от ГТСофия

Надявам се да ти допадне при нас. И наистина хубави кадри с камината

Публикувано на: Пон Юни 14, 2010 12:23 am
от vladimir.lekov
хехе, благодаря, добре заварили

радвам се, че снимките ви харесват
Публикувано на: Пон Юни 14, 2010 11:03 am
от b_alexandrov
Хехе! А пък с колегата-репортер се зяпахме от двете страни на перона с апарати в ръцете. Мислех да го снимам и него, но му се размина.

Още не съм свалил снимките от апарата. Довечера, живот и здраве.

Публикувано на: Вто Юни 15, 2010 2:14 pm
от vladimir.lekov
Хех, приятно ми е да се "запознаем"

Чакаме с интерес и твоите снимки!
Публикувано на: Сря Юни 16, 2010 9:08 am
от b_alexandrov
Публикувано на: Сря Юни 16, 2010 7:36 pm
от vladimir.lekov
хубави снимки, ти кога си търчал след него да го гониш, явно е от някое друго излизане

Хубаво, че поне на 12-ти вагона не беше този издраскания

Публикувано на: Пет Юни 18, 2010 9:50 am
от Mario Evstatiev
На 01-23 има проблеми със шибърите - уравнители, поради което последните са свалени и им предстои ремонт. На 16-ти с Майстор Геле и парната чета на депо София разглобихме двете шибърни бутала, при което установихме, че има блокирало бутало на левия шибър. Киснахме го с WD40 и с нафта, но така и не поддаде дори на бухането с чукове. Оставихме го да скисва и утре ще видя какво е положението.
Публикувано на: Пет Юни 18, 2010 8:33 pm
от 44-134
Тоя проблем с уравнителите не е от вчера. Явно вече просто е блокирал за постоянно.
Публикувано на: Сря Юни 23, 2010 9:57 am
от Mario Evstatiev
44-134 написа:Тоя проблем с уравнителите не е от вчера. Явно вече просто е блокирал за постоянно.
Уравнителя го оправихме и е качен вече на машината. Събрано е движението и може да се готви за влак. Днес 01-23 беше и ГРСС.
Публикувано на: Пет Юни 25, 2010 6:17 pm
от b_alexandrov
Ако може за неспециалистите- каква точно е била повредата, че се сещам за едни шибъри, ама явно не иде реч за тях...

Порових из нета за шибъри-уравнители, но не видях...10х

Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 8:05 am
от Mario Evstatiev
b_alexandrov написа:Ако може за неспециалистите- каква точно е била повредата, че се сещам за едни шибъри, ама явно не иде реч за тях...

Порових из нета за шибъри-уравнители, но не видях...10х

На парните цилиндри има втори по - малък цилиндър, в който се движи шибърното бутало на пароразпределението. В повечето БДЖ парни локомотиви се използват ШИБЪРИ-УРАВНИТЕЛИ СИСТЕМА "ТРОФИМОВ", които при безпарен ход и ръчаг на център позволяват свободната връзка на парните цилиндри с околната атмосфера чрез пароизходните отвори. Когато се подаде пара, двете шибърни тела се преместват в своите крайни положения - съответно лявото бутало в лява мъртва точка, дясното - в дясна и започват да си вършат работата - тоест да отварят и затварят притока на пара към едното и другото чело на цилиндровото бутало. По конструкция, шибърът - уравнител представлява ос, на която в са набити два опорни диска. От вътрешната страна на тези дискове лагеруват две шибърни тела, наподобяващи чаша, обърната с отвора към опорните дискове. Тези две "чаши" са именно шибърите, които отварят и затварят притока на пара към съответната камера на цилиндъра. Валът, на който лагеруват шибърните тела е захванат от едната страна към кулисата на ръчага и чрез него се определя от коя страна първо ще се подаде пара - ход напред или ход назад или дали ще се свържат цилиндрите с "атмосфера" - безпарен ход.
За повредата: Накратко, задното шибърно тяло беше заклинило въввтулката до опорния си диск и смущаваше осезаемо работата на левия цилиндър, имаше и голям разход на пара. Заклинването е следствие от некачествено цилиндрово масло, поради което се наложи избиване на опорния диск, избиване на втулката и замяната и с нова, стържене на шибърното тяло. Сега, шибърът е събран и дай Боже, смятаме да работи добре.
Публикувано на: Пет Дек 03, 2010 9:02 pm
от n0_aLoNe
Гледам, утре пробичка ще има с 01 23.
Публикувано на: Пет Дек 03, 2010 9:14 pm
от 43.309
Не 01.23, а 05.01 предполагам ще я палят и вдигат пара
