
Администратор


Още малко снимки на 01.23 от 06, 11 и 12 юни.
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... M_ID=23391

http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... M_ID=23391

Администратор
На 01-23 има проблеми със шибърите - уравнители, поради което последните са свалени и им предстои ремонт. На 16-ти с Майстор Геле и парната чета на депо София разглобихме двете шибърни бутала, при което установихме, че има блокирало бутало на левия шибър. Киснахме го с WD40 и с нафта, но така и не поддаде дори на бухането с чукове. Оставихме го да скисва и утре ще видя какво е положението.

Администратор


Администратор
На парните цилиндри има втори по - малък цилиндър, в който се движи шибърното бутало на пароразпределението. В повечето БДЖ парни локомотиви се използват ШИБЪРИ-УРАВНИТЕЛИ СИСТЕМА "ТРОФИМОВ", които при безпарен ход и ръчаг на център позволяват свободната връзка на парните цилиндри с околната атмосфера чрез пароизходните отвори. Когато се подаде пара, двете шибърни тела се преместват в своите крайни положения - съответно лявото бутало в лява мъртва точка, дясното - в дясна и започват да си вършат работата - тоест да отварят и затварят притока на пара към едното и другото чело на цилиндровото бутало. По конструкция, шибърът - уравнител представлява ос, на която в са набити два опорни диска. От вътрешната страна на тези дискове лагеруват две шибърни тела, наподобяващи чаша, обърната с отвора към опорните дискове. Тези две "чаши" са именно шибърите, които отварят и затварят притока на пара към съответната камера на цилиндъра. Валът, на който лагеруват шибърните тела е захванат от едната страна към кулисата на ръчага и чрез него се определя от коя страна първо ще се подаде пара - ход напред или ход назад или дали ще се свържат цилиндрите с "атмосфера" - безпарен ход.b_alexandrov написа:Ако може за неспециалистите- каква точно е била повредата, че се сещам за едни шибъри, ама явно не иде реч за тях...Порових из нета за шибъри-уравнители, но не видях...10х
За повредата: Накратко, задното шибърно тяло беше заклинило въввтулката до опорния си диск и смущаваше осезаемо работата на левия цилиндър, имаше и голям разход на пара. Заклинването е следствие от некачествено цилиндрово масло, поради което се наложи избиване на опорния диск, избиване на втулката и замяната и с нова, стържене на шибърното тяло. Сега, шибърът е събран и дай Боже, смятаме да работи добре.

Техник
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Информация
Модератори