Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Много интересен фоторепортаж. Аз видях машината, когато се приготвяше да излезе от депо за да поеме влака. Към края на месеца доколкото разбрах ще има още пътувания на 01-23.
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Мар 20, 2010 3:39 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от vladimir.lekov »

Радвам се, че ти харесва!
Бих искал също да напомня - ако някой си хареса някоя снимка или дори всичките - нека пише, мога да му пратя големи :)
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Добре дошъл на колегата от ГТСофия :) Надявам се да ти допадне при нас. И наистина хубави кадри с камината :P
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Мар 20, 2010 3:39 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от vladimir.lekov »

хехе, благодаря, добре заварили :) радвам се, че снимките ви харесват
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

Хехе! А пък с колегата-репортер се зяпахме от двете страни на перона с апарати в ръцете. Мислех да го снимам и него, но му се размина. :lol: Още не съм свалил снимките от апарата. Довечера, живот и здраве. :)
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Мар 20, 2010 3:39 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от vladimir.lekov »

Хех, приятно ми е да се "запознаем" :lol: Чакаме с интерес и твоите снимки!
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

Още малко снимки на 01.23 от 06, 11 и 12 юни. :)

http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... M_ID=23391
Мнения: 66
Регистриран на: Съб Мар 20, 2010 3:39 am
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от vladimir.lekov »

хубави снимки, ти кога си търчал след него да го гониш, явно е от някое друго излизане :D Хубаво, че поне на 12-ти вагона не беше този издраскания :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На 01-23 има проблеми със шибърите - уравнители, поради което последните са свалени и им предстои ремонт. На 16-ти с Майстор Геле и парната чета на депо София разглобихме двете шибърни бутала, при което установихме, че има блокирало бутало на левия шибър. Киснахме го с WD40 и с нафта, но така и не поддаде дори на бухането с чукове. Оставихме го да скисва и утре ще видя какво е положението.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Тоя проблем с уравнителите не е от вчера. Явно вече просто е блокирал за постоянно.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

44-134 написа:Тоя проблем с уравнителите не е от вчера. Явно вече просто е блокирал за постоянно.
Уравнителя го оправихме и е качен вече на машината. Събрано е движението и може да се готви за влак. Днес 01-23 беше и ГРСС.
Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

Ако може за неспециалистите- каква точно е била повредата, че се сещам за едни шибъри, ама явно не иде реч за тях... :? Порових из нета за шибъри-уравнители, но не видях...10х :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

b_alexandrov написа:Ако може за неспециалистите- каква точно е била повредата, че се сещам за едни шибъри, ама явно не иде реч за тях... :? Порових из нета за шибъри-уравнители, но не видях...10х :)
На парните цилиндри има втори по - малък цилиндър, в който се движи шибърното бутало на пароразпределението. В повечето БДЖ парни локомотиви се използват ШИБЪРИ-УРАВНИТЕЛИ СИСТЕМА "ТРОФИМОВ", които при безпарен ход и ръчаг на център позволяват свободната връзка на парните цилиндри с околната атмосфера чрез пароизходните отвори. Когато се подаде пара, двете шибърни тела се преместват в своите крайни положения - съответно лявото бутало в лява мъртва точка, дясното - в дясна и започват да си вършат работата - тоест да отварят и затварят притока на пара към едното и другото чело на цилиндровото бутало. По конструкция, шибърът - уравнител представлява ос, на която в са набити два опорни диска. От вътрешната страна на тези дискове лагеруват две шибърни тела, наподобяващи чаша, обърната с отвора към опорните дискове. Тези две "чаши" са именно шибърите, които отварят и затварят притока на пара към съответната камера на цилиндъра. Валът, на който лагеруват шибърните тела е захванат от едната страна към кулисата на ръчага и чрез него се определя от коя страна първо ще се подаде пара - ход напред или ход назад или дали ще се свържат цилиндрите с "атмосфера" - безпарен ход.

За повредата: Накратко, задното шибърно тяло беше заклинило въввтулката до опорния си диск и смущаваше осезаемо работата на левия цилиндър, имаше и голям разход на пара. Заклинването е следствие от некачествено цилиндрово масло, поради което се наложи избиване на опорния диск, избиване на втулката и замяната и с нова, стържене на шибърното тяло. Сега, шибърът е събран и дай Боже, смятаме да работи добре.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Гледам, утре пробичка ще има с 01 23.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Не 01.23, а 05.01 предполагам ще я палят и вдигат пара :o
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация