Страница 3 от 3
Публикувано на: Пет Юни 25, 2010 9:48 pm
от vesko7
bdz46 написа:Когато са я строили не са правили сметка за КМ.
Тунелите би трябвало да отговарят на строителния габарит, а ремаркетата на вагоните не могат да нарушават товарния такъв.
Наклонът обаче е 33‰ и дори Таурус не би издрапал с повече от 600-700 тона, независимо от тунелите.
Навремето 19-ти тунел (тогава най-нисък) е бил затрупван заради негабаритен товар, но причината е била нарушен товарен габарит от товара.
Tодоре абсолютно съм съгласен с теб. По тежкия участък е Плачковци - Кръстец. При сухо време и повечко късмет може и да издрапа с 750 тона. Все пак тука решаващо значение оказва сцепната маса а не мощността на локомотива. Да не забравяме че и скороста е ниска и не може да се използва "Boost mode".
Публикувано на: Пет Юни 25, 2010 10:43 pm
от Nikss
vesko7 написа:bdz46 написа:Когато са я строили не са правили сметка за КМ.
Тунелите би трябвало да отговарят на строителния габарит, а ремаркетата на вагоните не могат да нарушават товарния такъв.
Наклонът обаче е 33‰ и дори Таурус не би издрапал с повече от 600-700 тона, независимо от тунелите.
Навремето 19-ти тунел (тогава най-нисък) е бил затрупван заради негабаритен товар, но причината е била нарушен товарен габарит от товара.
Tодоре абсолютно съм съгласен с теб. По тежкия участък е Плачковци - Кръстец. При сухо време и повечко късмет може и да издрапа с 750 тона. Все пак тука решаващо значение оказва сцепната маса а не мощността на локомотива. Да не забравяме че и скороста е ниска и не може да се използва "Boost mode".
Аз съм съгласен и с двама ви, ОБАЧЕ:... какъв е тонажа на един Карго влак? 1500? 2000? а може би 2500 тона? А Веско, ако мощността на един лок не е достатъчна, сцепното тегло колкото ще да е, няма ли мощност нищо не става от тоя лок. Тук и ТД имат значение. Тъй, че просто нещата са свързани едно с друго.

Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 3:01 am
от bdz46
Nikss написа:А Веско, ако мощността на един лок не е достатъчна, сцепното тегло колкото ще да е, няма ли мощност нищо не става от тоя лок.
Не е баш така. Ако има сцепно тегло, мощността има значение само за постижимата скорост.
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 7:41 am
от Ekcnpec
Според градските легенди (железничарските по-скоро), тук в Стара Загора се говори, че локомотивът на Дисполок - ES 64 U2 - 061, се е качвал на Кръстец от към Дъбово с 900 тона влак... Това са май две норми за 45-та серия, поправете ме ако греша... Нямам идея дали наистина се е случвало или е само легенда, но поне така се говори... Нито пък имам идея кога се е случило и кога този локомотив е идвал по "нашите земи"... 
Що се отнася до сцеплението, предполагам вие по-добре от мен знаете, че този тип локомотиви имат много добра системата против буксуване - при буксуване се разтоварва само този тягов двигател, чиято ос приплъзва... Предполагам, финия кварцов пясък се включва също много успешно в такива ситуации...
Моля някой по-запознат от мен да каже, има ли разлика (модел, технически параметри) между локомотива на Дисполок, който БДЖ ползва известно време и този на Rail Kargo, който сега ще вози състава на блок-влака до Стара Загора...
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 7:43 am
от Mario Evstatiev
ES64U2-061 не е ходил по Кръстец, но знаем всички, че за Голямо Село е качвал по норма и половина за 46-та серия, тъй, че сравнително вярни са предположенията на колегите. Но, има едно голямо НО! Ако е лигаво времето, може и да се озори с 900-те тона.
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 1:20 pm
от disell
Ekcnpec написа:...Моля някой по-запознат от мен да каже, има ли разлика (модел, технически параметри) между локомотива на Дисполок, който БДЖ ползва известно време и този на Rail Kargo, който сега ще вози състава на блок-влака до Стара Загора...[/color]
Почти близнаци са-само дето ЖЪЛТУРКО-то имаше допълнително още 1 пантограф.
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 1:33 pm
от 46 242
Твърдението че подобна машина не би се справила с 600-700 тона влак в 30/1000 е несириозно. Някой да се е разхождал из австрийските Алпи ?
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 2:31 pm
от Ekcnpec
disell написа:Почти близнаци са-само дето ЖЪЛТУРКО-то имаше допълнително още 1 пантограф.
Ха, това означава ли, че локомотивът на Дисполок е имал 3 пантографа... 
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 2:40 pm
от NiGhtPiSH
Точно това означава

Машината беше много хубава и продължава да е. За последно имах щастието да я видя февруари месец в Кьолн.
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 3:01 pm
от 07
46 242 написа:Твърдението че подобна машина не би се справила с 600-700 тона влак в 30/1000 е несириозно. Някой да се е разхождал из австрийските Алпи ?
Taм обаче скоростта не е 40-60 км/ч и нямаш криви с R<250, тези неща също са от значение
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 3:29 pm
от Ekcnpec
Публикувано на: Съб Юни 26, 2010 4:58 pm
от disell
Tретия е бил монтиран за проби когато е бил в Унгария и след това е дошъл у нас и явно от ДИСПОЛОК са преценили ,че може да го пращат и на други рекламни тестове и затова не си правят труда да го махат.