Страница 3 от 6
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 7:04 pm
от rexkos
Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам

).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака?

Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 4
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 7:08 pm
от choveka_vlak
Ако локомотива не е сигнализиран се приема че : има скъсан, оставен или доста други причини влак на междугарие!. Както по горе бе посочено назначения локомотив се движи редовно по разписание. Не сигнализиран има причина!, и дежурния подава сигнал на следваща гара за спиране и сигнализиране.
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 7:08 pm
от Mario Evstatiev
rexkos написа:Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам

).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака?

ДА се определи първо целостта на състава и режима на движение.
Публикувано на: Нед Яну 17, 2010 7:09 pm
от borislaviv
rexkos написа:Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам

).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака?

Правилно! За да е сигурен дежурния,че е изолиран локомотив, иначе може да помисли че от влака е останал само локомотива.Въпреки че и тази теория търпи критики.
Публикувано на: Нед Сеп 05, 2010 11:42 pm
от Georgi Dimitrov
Здравейте и поздравления за хубавия форум.

Имам 2 въпроса и ще съм много благодарен ако получа отговор: Какво означава лок. да скъса тяга(поправете ме ако задавам въпроса грешно) и втория въпрос ми е каква е разликата от асинхронните и постоянно токовите двигатели. Благодаря!

Публикувано на: Пон Сеп 06, 2010 12:50 am
от 07
Georgi Dimitrov написа:Здравейте и поздравления за хубавия форум.

Имам 2 въпроса и ще съм много благодарен ако получа отговор: Какво означава лок. да скъса тяга(поправете ме ако задавам въпроса грешно) и втория въпрос ми е каква е разликата от асинхронните и постоянно токовите двигатели. Благодаря!

Виж лок серия 42 или 43 - има едни дебели метални пръти които съврзват талигата със рамата - един такъв прът се нарича тяга.... за асинхорнен и правотоков двигател виж уикипедия
Публикувано на: Пон Сеп 06, 2010 11:27 am
от Georgi Dimitrov
Благодаря!
Публикувано на: Пет Сеп 10, 2010 7:13 pm
от Georgi Dimitrov
За какво служат блинкерните релета и каква е функцията на реле 408? Мерси!

Публикувано на: Пет Сеп 10, 2010 7:24 pm
от bdz46
"Блинкерно" е всяко реле, което има палче или цветно флагче за визуален контрол на положението (задействано/отпуснало). Блинкерни са вторичните релета на защитите, на пожарната сигнализация, на защитите на токоизправителите и др.
Реле 408 най-общо включва ГВП. През неговите контакти се захранва включващата бобина и общо взето ГВП е като повторител на това реле.
След първоначалното включване, релето се самозахранва и при всяко дори моментно прекъсване на веригата, 408 отпада и ГВП изключва.
Публикувано на: Пет Сеп 10, 2010 7:41 pm
от Georgi Dimitrov
Аз съм чул само за блинкерните релета на токоизправителните шкафове но нищо повече нито за какво служат. Ето че сега научих още нещо ново. Благодаря за изчерпателния отговор!!!!

Какво е пантограф?
Публикувано на: Пет Сеп 17, 2010 10:18 pm
от RAILWAYSTATION
някой ще ми обясни ли какво означава ПАНТОГРАФ ТАЛИГИ И КОЛООСИ
Публикувано на: Съб Сеп 18, 2010 5:42 am
от evrokoma
ПАНТОГРАФ -токоснемател (устройството на покрива на електровозите което контактува с контактната мрежа)
ТАЛИГА - масивен метален елемент от ходовата част на локомотивите и вагоните спомагащ по лесното вписване в криви където лагеруват колелата
КОЛООС -колелата на локомотивите и вагоните думата произлиза от това че оста и колелата са един цял елемент
Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 6:05 pm
от Georgi Dimitrov
Защо електровозите освен 32-те позиций имат и 4 шунта.Какво представляват шунтовете и трябва ли да са набрани всичките 32 позиций за да започнат да се набират и шунтове!

мерси!
Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 6:27 pm
от Nikss
Добър въпрос защо освен 32-те позиции имат и 4-те шунта. Самите шунтове (технически съм чувал да ги наричат "полета", защото терминът шунтирам означава да подклинвам нещо - напр. тотмана да не ми светка постоянно) представляват нещо докато допълнителни позиции (аз така го разбирам, нека някой машинист да каже с точност) за които трябва да си поне на 26-та позиция на АТП, за да можеш да ги набереш и тях. Изобщо независимо на коя позиция си (между 26 и 32) можеш да качваш спокойно шунтове.

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 7:02 pm
от bdz46
"Шунтиране" е когато се създава алтернативна верига на нещо. Подклинването е друго... Например, шунтираш си електромера, тока минава през шунта и електромера не отчита.
В случая с шунтовете, въбудителните намотки на двигателите се шунтират с шунтови съпротивления, така част от тока протича през шунтовете, вместо през възбудителните намотки и се отслабва полето на двигателите. При отслабено поле се постига по-голям въртящ момент без увеличаване на напрежението при същата скорост. Същевременно общото съпротивление във веригата намалява и се увеличава протичащия през котвените намотки ток, което още повече увеличава въртящия момент. Ефектът върху движението на влака е точно като от допълнителни позиции.
При отслабено поле обаче се увеличава искренето на колектора, от там износването на четките и колекторните пластини и вероятността за възникване на кръгов огън. Увеличава се и загряването на котвата на двигателя. Това е основната причина да могат да се набират само над 26-та позиция - за двигателите е по-благоприятно да работят на пълно поле, а винаги ще се намери някой, който ще вкарва шунтове на 10-та позиция, въпреки че на 15-та без шунтове ще постигне същия резултат с по-малко натоварване на ТД.
На серия 43/44/45 е предвиден бутон "Шунт" (до този за УБ), който включва 1-ви шунт на задната талига, независимо на коя позиция е АТП. Това е за максимално използване на по-голямото сцепление на задната талига при потегляне в лигаво време с тежък влак.