Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака?
Глобален модератор
Ако локомотива не е сигнализиран се приема че : има скъсан, оставен или доста други причини влак на междугарие!. Както по горе бе посочено назначения локомотив се движи редовно по разписание. Не сигнализиран има причина!, и дежурния подава сигнал на следваща гара за спиране и сигнализиране.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Правилно! За да е сигурен дежурния,че е изолиран локомотив, иначе може да помисли че от влака е останал само локомотива.Въпреки че и тази теория търпи критики.rexkos написа:Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака?
Виж лок серия 42 или 43 - има едни дебели метални пръти които съврзват талигата със рамата - един такъв прът се нарича тяга.... за асинхорнен и правотоков двигател виж уикипедияGeorgi Dimitrov написа:Здравейте и поздравления за хубавия форум.Имам 2 въпроса и ще съм много благодарен ако получа отговор: Какво означава лок. да скъса тяга(поправете ме ако задавам въпроса грешно) и втория въпрос ми е каква е разликата от асинхронните и постоянно токовите двигатели. Благодаря!
"Блинкерно" е всяко реле, което има палче или цветно флагче за визуален контрол на положението (задействано/отпуснало). Блинкерни са вторичните релета на защитите, на пожарната сигнализация, на защитите на токоизправителите и др.
Реле 408 най-общо включва ГВП. През неговите контакти се захранва включващата бобина и общо взето ГВП е като повторител на това реле.
След първоначалното включване, релето се самозахранва и при всяко дори моментно прекъсване на веригата, 408 отпада и ГВП изключва.
Реле 408 най-общо включва ГВП. През неговите контакти се захранва включващата бобина и общо взето ГВП е като повторител на това реле.
След първоначалното включване, релето се самозахранва и при всяко дори моментно прекъсване на веригата, 408 отпада и ГВП изключва.
някой ще ми обясни ли какво означава ПАНТОГРАФ ТАЛИГИ И КОЛООСИ
ПАНТОГРАФ -токоснемател (устройството на покрива на електровозите което контактува с контактната мрежа)
ТАЛИГА - масивен метален елемент от ходовата част на локомотивите и вагоните спомагащ по лесното вписване в криви където лагеруват колелата
КОЛООС -колелата на локомотивите и вагоните думата произлиза от това че оста и колелата са един цял елемент
ТАЛИГА - масивен метален елемент от ходовата част на локомотивите и вагоните спомагащ по лесното вписване в криви където лагеруват колелата
КОЛООС -колелата на локомотивите и вагоните думата произлиза от това че оста и колелата са един цял елемент
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Добър въпрос защо освен 32-те позиции имат и 4-те шунта. Самите шунтове (технически съм чувал да ги наричат "полета", защото терминът шунтирам означава да подклинвам нещо - напр. тотмана да не ми светка постоянно) представляват нещо докато допълнителни позиции (аз така го разбирам, нека някой машинист да каже с точност) за които трябва да си поне на 26-та позиция на АТП, за да можеш да ги набереш и тях. Изобщо независимо на коя позиция си (между 26 и 32) можеш да качваш спокойно шунтове. 
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
"Шунтиране" е когато се създава алтернативна верига на нещо. Подклинването е друго... Например, шунтираш си електромера, тока минава през шунта и електромера не отчита.
В случая с шунтовете, въбудителните намотки на двигателите се шунтират с шунтови съпротивления, така част от тока протича през шунтовете, вместо през възбудителните намотки и се отслабва полето на двигателите. При отслабено поле се постига по-голям въртящ момент без увеличаване на напрежението при същата скорост. Същевременно общото съпротивление във веригата намалява и се увеличава протичащия през котвените намотки ток, което още повече увеличава въртящия момент. Ефектът върху движението на влака е точно като от допълнителни позиции.
При отслабено поле обаче се увеличава искренето на колектора, от там износването на четките и колекторните пластини и вероятността за възникване на кръгов огън. Увеличава се и загряването на котвата на двигателя. Това е основната причина да могат да се набират само над 26-та позиция - за двигателите е по-благоприятно да работят на пълно поле, а винаги ще се намери някой, който ще вкарва шунтове на 10-та позиция, въпреки че на 15-та без шунтове ще постигне същия резултат с по-малко натоварване на ТД.
На серия 43/44/45 е предвиден бутон "Шунт" (до този за УБ), който включва 1-ви шунт на задната талига, независимо на коя позиция е АТП. Това е за максимално използване на по-голямото сцепление на задната талига при потегляне в лигаво време с тежък влак.
В случая с шунтовете, въбудителните намотки на двигателите се шунтират с шунтови съпротивления, така част от тока протича през шунтовете, вместо през възбудителните намотки и се отслабва полето на двигателите. При отслабено поле се постига по-голям въртящ момент без увеличаване на напрежението при същата скорост. Същевременно общото съпротивление във веригата намалява и се увеличава протичащия през котвените намотки ток, което още повече увеличава въртящия момент. Ефектът върху движението на влака е точно като от допълнителни позиции.
При отслабено поле обаче се увеличава искренето на колектора, от там износването на четките и колекторните пластини и вероятността за възникване на кръгов огън. Увеличава се и загряването на котвата на двигателя. Това е основната причина да могат да се набират само над 26-та позиция - за двигателите е по-благоприятно да работят на пълно поле, а винаги ще се намери някой, който ще вкарва шунтове на 10-та позиция, въпреки че на 15-та без шунтове ще постигне същия резултат с по-малко натоварване на ТД.
На серия 43/44/45 е предвиден бутон "Шунт" (до този за УБ), който включва 1-ви шунт на задната талига, независимо на коя позиция е АТП. Това е за максимално използване на по-голямото сцепление на задната талига при потегляне в лигаво време с тежък влак.
Информация
Модератори