Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам :D ).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака? :roll:
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Ако локомотива не е сигнализиран се приема че : има скъсан, оставен или доста други причини влак на междугарие!. Както по горе бе посочено назначения локомотив се движи редовно по разписание. Не сигнализиран има причина!, и дежурния подава сигнал на следваща гара за спиране и сигнализиране.
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

rexkos написа:Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам :D ).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака? :roll:
ДА се определи първо целостта на състава и режима на движение.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

rexkos написа:Честно казано тук ме хванахте в незнание (честно си го признавам :D ).
Може би за да може дежурният да се увери в цялостта на влака? :roll:
Правилно! За да е сигурен дежурния,че е изолиран локомотив, иначе може да помисли че от влака е останал само локомотива.Въпреки че и тази теория търпи критики.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Здравейте и поздравления за хубавия форум. :) Имам 2 въпроса и ще съм много благодарен ако получа отговор: Какво означава лок. да скъса тяга(поправете ме ако задавам въпроса грешно) и втория въпрос ми е каква е разликата от асинхронните и постоянно токовите двигатели. Благодаря! :)
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Georgi Dimitrov написа:Здравейте и поздравления за хубавия форум. :) Имам 2 въпроса и ще съм много благодарен ако получа отговор: Какво означава лок. да скъса тяга(поправете ме ако задавам въпроса грешно) и втория въпрос ми е каква е разликата от асинхронните и постоянно токовите двигатели. Благодаря! :)
Виж лок серия 42 или 43 - има едни дебели метални пръти които съврзват талигата със рамата - един такъв прът се нарича тяга.... за асинхорнен и правотоков двигател виж уикипедия
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Благодаря!
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

За какво служат блинкерните релета и каква е функцията на реле 408? Мерси! :) :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

"Блинкерно" е всяко реле, което има палче или цветно флагче за визуален контрол на положението (задействано/отпуснало). Блинкерни са вторичните релета на защитите, на пожарната сигнализация, на защитите на токоизправителите и др.
Реле 408 най-общо включва ГВП. През неговите контакти се захранва включващата бобина и общо взето ГВП е като повторител на това реле.
След първоначалното включване, релето се самозахранва и при всяко дори моментно прекъсване на веригата, 408 отпада и ГВП изключва.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Аз съм чул само за блинкерните релета на токоизправителните шкафове но нищо повече нито за какво служат. Ето че сега научих още нещо ново. Благодаря за изчерпателния отговор!!!! :)
Мнения: 398
Регистриран на: Съб Ное 21, 2009 12:12 am
Местоположение: grad shumen
някой ще ми обясни ли какво означава ПАНТОГРАФ ТАЛИГИ И КОЛООСИ
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

ПАНТОГРАФ -токоснемател (устройството на покрива на електровозите което контактува с контактната мрежа)
ТАЛИГА - масивен метален елемент от ходовата част на локомотивите и вагоните спомагащ по лесното вписване в криви където лагеруват колелата
КОЛООС -колелата на локомотивите и вагоните думата произлиза от това че оста и колелата са един цял елемент
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Защо електровозите освен 32-те позиций имат и 4 шунта.Какво представляват шунтовете и трябва ли да са набрани всичките 32 позиций за да започнат да се набират и шунтове! :) :) мерси!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Добър въпрос защо освен 32-те позиции имат и 4-те шунта. Самите шунтове (технически съм чувал да ги наричат "полета", защото терминът шунтирам означава да подклинвам нещо - напр. тотмана да не ми светка постоянно) представляват нещо докато допълнителни позиции (аз така го разбирам, нека някой машинист да каже с точност) за които трябва да си поне на 26-та позиция на АТП, за да можеш да ги набереш и тях. Изобщо независимо на коя позиция си (между 26 и 32) можеш да качваш спокойно шунтове. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

"Шунтиране" е когато се създава алтернативна верига на нещо. Подклинването е друго... Например, шунтираш си електромера, тока минава през шунта и електромера не отчита. :? :evil:

В случая с шунтовете, въбудителните намотки на двигателите се шунтират с шунтови съпротивления, така част от тока протича през шунтовете, вместо през възбудителните намотки и се отслабва полето на двигателите. При отслабено поле се постига по-голям въртящ момент без увеличаване на напрежението при същата скорост. Същевременно общото съпротивление във веригата намалява и се увеличава протичащия през котвените намотки ток, което още повече увеличава въртящия момент. Ефектът върху движението на влака е точно като от допълнителни позиции.
При отслабено поле обаче се увеличава искренето на колектора, от там износването на четките и колекторните пластини и вероятността за възникване на кръгов огън. Увеличава се и загряването на котвата на двигателя. Това е основната причина да могат да се набират само над 26-та позиция - за двигателите е по-благоприятно да работят на пълно поле, а винаги ще се намери някой, който ще вкарва шунтове на 10-та позиция, въпреки че на 15-та без шунтове ще постигне същия резултат с по-малко натоварване на ТД.

На серия 43/44/45 е предвиден бутон "Шунт" (до този за УБ), който включва 1-ви шунт на задната талига, независимо на коя позиция е АТП. Това е за максимално използване на по-голямото сцепление на задната талига при потегляне в лигаво време с тежък влак.
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация