Страница 3 от 4

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 10:44 am
от Mario Evstatiev
На "Железнице Србиjе" диска е същия като показания на снимката. За двете дупки на заповедния диск трябва да има някакво разумно обяснение, което обаче явно не знаем къде да потърсим :roll:

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 12:05 pm
от disell
bdz46 написа:
VESO написа:Наистина ли само за закачване служи?
Ако някой има по-добро предположение нека го каже. Този въпрос се задава откакто има заповедни дискове с дупки.
Освен за закачането има още 2 основна версии за какво служат дупките :wink:
-- когато дава "ТРАНЗИТ" с него и духа вятър да не му го събори :D
--когато е спрял влакът пред вх.сигнал и след това той преминава без спиране през гарата да се крие зад него за да не го познае машиниста и все пак да вижда влака (като маската "ДОМИНО") :wink: :D

Публикувано на: Пон Яну 04, 2010 10:21 pm
от Nikss
Това за маската беше добро. :D 8) :arrow: :idea:

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 6:05 pm
от lubo_katastrofata
След запитване до БДЖ, получих този отговор


Уважаеми господине,

Позволете да Ви уведомя, по повод изпратеното от Вас второ писмо, се
запознахме с мненията и въпросите публикувани в
(https://forum.blf.bg). От направените консултации със служители на "БДЖ -
Пътнически превози" ЕООД, относно наличието на две дупки на заповедния
диск, който се използва от ръководителя движение на гарите става ясно, че
причината поради която заповедните дискове задължително се изработват с две
дупки е, че ръководител движение работи на открито и трябва да има
възможност да изпълнява служебните си задължения при всякакви атмосферни
условия. А именно - при наличието на силен вятър, в случай, че диска е
плътен, лицето което го държи в ръка трудно би могло да го контролира. За
да може вятъра да не влияе на работата на служителите на длъжност
ръководител движение, заповедните дискове се изработват с две дупки.

Надявам се, че съм била полезна с тази информация!

Пожелавам Ви успешен ден и оставам

С уважение,
Елена Василева
ръководител сектор "Връзки с обществеността"
"Български държавни железници" ЕАД

Пътувай с влак - спаси природата!

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 7:54 pm
от Mario Evstatiev
Изчерпателен и точен отговор. В действителност и в НКЖИ това изтъкнаха като причина. Германците са пионери, те първи изработват диск с две дупки. Англичаните обаче първи правят заповеден диск - ама без дупки 8)

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 10:19 pm
от VESO
Едно голямо БРАВО към lubo_bulgaria за свършената работа!

А някой знае ли дали някъде има нормативно посочени размерите на сигналния диск - диаметър на кръга , на дупките , дължина на "пръта" , за който се хваща , тегло?
Питането ми е във връзка с един спомен от първото ми висше , когато учихме Конституционно право и там ни искаха да знаем от какъв плат се изработва официално знамето на РБ , височината на пилона , на който се окачва при събития с национална важност и в кои случаи вертикалната цветова гама - бяло , зелено , червено се подрежда в хоризонтален порядък (т.е. знамето се обръща).
Дали такава подробна информация ще има и за сигналния диск на ръководителя движение? :?

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 10:34 pm
от bdz46
Дискът е описан при останалите сигнали в Наредба № 58.
150 мм диаметър на диска;
110 мм диаметър на оцветената част;
400 мм дължина на дръжката;
15 мм диаметър на отворите.

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 10:36 pm
от lubo_katastrofata
БРАВО на БДЖ защото ми отговориха, а можеха просто да ми теглят една майна, но не го направиха =D>

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 10:39 pm
от Saruman
И аз благодаря за информацията, интересна тема. И аз имам въпрос, коя част от какъв материал е направена? Въпроса може да е адски глупав но се надявам да мине без подигравки.

Публикувано на: Чет Яну 14, 2010 10:51 pm
от VESO
Е , какви подигравки , това е важно да се спомене. Едва ли обаче в наредбата има посочен материала , от който се изработва сигналния диск.Един нач. влак ми показа свирката , с която свири и даже ми спомена само от кое дърво се правила.

Публикувано на: Пет Яну 15, 2010 2:32 pm
от n0_aLoNe
Saruman написа:И аз благодаря за информацията, интересна тема. И аз имам въпрос, коя част от какъв материал е направена? Въпроса може да е адски глупав но се надявам да мине без подигравки.
Дръжката е от дърво (не знам от какво). Дискът май е от пластмаса.

Публикувано на: Пет Яну 15, 2010 2:54 pm
от Labros
:lol:

Публикувано на: Пет Яну 15, 2010 3:52 pm
от icobdz
Labros написа:Новите са от пластмаса. Старите ми се струва, че са талашитени или от някакъв подобен материал.
алуминиииии :D

Публикувано на: Сря Окт 06, 2010 8:35 pm
от antares48
Когато карах курса за помощник машинист Илия-терсенето (който го познава) каза, че дупките на заповедния диск служели за да може дежурния ръководител да се крие от саждите на парните локомотиви и да вижда през тях машиниста :lol:

Публикувано на: Сря Окт 06, 2010 8:44 pm
от n0_aLoNe
Или като духа вятър, да си го слага пред лицето, и през тях да гледа. :D
Всищност дупките са, за да се закача диска на стена. :)