Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Впредвид посочените дати на ремонти и ревизии, както и последна дата на боядисване, вероятно няма да се бракува локомотива. За да се бракува, трябва да е изтекъл поне 90% от ресурса на последния ремонт.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аз се надявам, че ще бъде възстановен ала някое ТНТМ, но като няма нов ТПС така ще бъде. Освен това лок е само на 27 г., вярно, че в някои от белите държави на тази възраст няма ТПС, в други си ги карат и по на 40 и кусур години, но в нашето положение както няма локомотиви и се чудят всеки ден хората в депата как да вържат графика всяка тягова единица е ценна. :D 167 ако се понапънат може да бъде възстановена.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

А аз на една снимка ми се видя,че в следствие на пожара е провиснал коша под трансформатора,което ще рече че локомотива е неизползваем.Много ми прилича на щетите на 44-071, която си стои в депо Варна вече поне 3 години и е останал само гол кош и климатик. Дано има възможност да се възстанови 45-167, но съм малко песимист.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

borislaviv написа:А аз на една снимка ми се видя,че в следствие на пожара е провиснал коша под трансформатора,което ще рече че локомотива е неизползваем.Много ми прилича на щетите на 44-071, която си стои в депо Варна вече поне 3 години и е останал само гол кош и климатик. Дано има възможност да се възстанови 45-167, но съм малко песимист.
Ако има деформиране на рамата, забрави да се възстанови. Тогава може да влезе в сила метода 06-065/06-121. Тоест, взима се годния кош с талиги на 44 097, оборудва се и се пуска в експлоатация. Ако 097 е бракувана, за да се избегне проблем, коша и става просто "резервна част" и машината си излиза пак с № 45 167.4, такива възстановявания са правени и са позволени законово.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Мисля, че цялата ситуация е ЦИНИЧНА в рамките на два месеца да изгорят две машини! Трябва да се замислим за качеството на извършваните "ремонти" и "поддръжка".

За такива случаи смятам, че целия персонал на депото към което се числи машината трябва да понесе отговорност за действията си по поддръжка или бездесйствията си.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

NiGhtPiSH написа:За такива случаи смятам, че целия персонал на депото към което се числи машината трябва да понесе отговорност за действията си по поддръжка или бездесйствията си.
Ти у ред ли си или си болен? :shock: Как така целия персонал? Абе младо момче си, вероятно, не говори простотии.
Отговорността е винаги персонална и конкретна :!:
Няма защо и как целия персонал на депото към което се числи машината да понесе отговорност за конкретния пожар в 45-167.
lok45111 написа:Друг вариант е да се докара повреден траф в цеха за ремонт на трансформатори в Подуяне и да се ремонтира.
В новия бобинажен цех се прави само козметика на трафове. Не могат да пренавиват! За пренавиване или ремонт на намотките се карат трафовете в няква база на енергото в Илиянци. :)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Целия персонал няма защо да поема отговорност за несвършената работа на един или група хора. Според мен, причината може да се търси и в некачествени материали. В този случай, доставчика на тези материали ще следва да си плати като поп задето заради калпавата му продукция е бастисана цяла машина. В действителност е редно да се упражни контрол над ремонта на отговорните елементи, за да не ставаме за резил. Друг момент е, дали маслото е отговаряло на предписанията за изолационна якост?
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Персоналът на депото си е свършил работата и няма защо да го отнася... в тоя случай причина са некачествените материали както се спомена. Причините за запалване на локомотивите основно са 2 - некачествени материали или неправилна експлоатация от страна на локомотивния персонал. :? :arrow:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Персоналът на депото си е свършил работата и няма защо да го отнася... в тоя случай причина са некачествените материали както се спомена. Причините за запалване на локомотивите основно са 2 - некачествени материали или неправилна експлоатация от страна на локомотивния персонал. :? :arrow:

Некачествени материали по - скоро. Няма защо да се запали от неправилна експлоатация, тъй като локомотива си има предвидени защити. В Сърбия обаче съм виждал от ИДИОТСКА експлоатацияа как замеждиняват контактори и как електровоз изгаря като факла. Но и там причините бяха много - първо незнайно защо никой не беше очистил маслото около трафа и в контакторния шкаф, разположен под нивото на рамата. Второ пак незнайно защо никой не бе видял, че от време на време, преходите окъсяваха директно регулационната намотка на трафа. И така машината си изгоря, а виновник не намериха, въпреки, че в случая е имало ясни индикации за безхаберие...

В нашия случай обаче, нямаме преходи, които субективно да се следят, тъй, че по - вероятно е да са избили маслените уплътнения между трафа и радиатора и от искра да е пламнало маслото. Друг вариант е, причината да се крие в повреда в АТП. Но пожаротехническата експертиза ще каже най - точно защо се е запалила.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Разбира се по-често от некачествени материали стават тези инциденти, вече много рядко заради неправилна експлоатация и действия от страна на локомотивния персонал може да се случи такъв инцидент.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ако е от некачествени материали, то причината те да се турят е чисто финансова. Едната възможност е, че парите за качествени материали не достигат и се купуват менте и с лошо качество, а другата е, че някой може би умишлено закупува такива и прибира разликата в джоба си...

Нека да изчакаме заключението на следтвените органи.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Като се почне от началника на депото, мине се през лицата правили поръчка за материалите и се свърши със счетоводителката покрила далаверата. Всички трябва да минат през следствието.... :x

Това имах предвид под персонал.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Надявам се 45-167 да не е предвестник на подобни инциденти с локомотиви на депо Пловдив. Опасенията ми са продиктувани основно от графика за оборота на локомотивите в горецитираното депо. Те просто не влизат в депото. ЕП се прави във Варна, Бургас или Ямбол. При такъв график инциденти като този не се случайни. Много искам да изброя и останалите т.н пловдивски "масларки" ами да не наливаме масло в огъня. 8)
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Струва ми се,че запалване на маслото е следствие, а не причина за пожара.То от искра няма как да се запали, това не е бензин. Неговата пламна точка е 156 градуса. Значи за да се запали е нужно да се нагрее до такава температура.
Мнения: 150
Регистриран на: Пет Ное 13, 2009 10:29 pm
Местоположение: Montana

Мнение от фена »

Да си спомним за 45-167 докато припкаше по родната жп. мрежа и да и пожелаем скорошно възстнановяване. http://railwaymodeling.com/gallery/disp ... h-0-5.html :cry: :cry: :cry:
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация