Публикувано на: Пон Ное 09, 2009 12:11 pm
Не ми е ясно само едно- персонала на бистрото отговаря за вагона или... 

Специализиран форум за железопътен подвижен състав | Specialized forum for railway rolling stock
https://forum.blf.bg/
За бистрото отговаря персонала, назначен за съответната дата да го обслужва. Служителите на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, поделение "Спални вагони" се въртят на 4 дневки. 4 поредни дни една бригада върти примерно влакове 8601/2 и на 4-тия ден след 8602 правят ревизия, вагона се заключва и на следващия ден го поема другата смяна. Тези купета, за които тук става дума също се водят към бистрото и за това, превозната бригада на влака не би следвало да се разпорежда с тях. Форума все още чака отговора на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД по подадения сигнал.Labros написа:Не ми е ясно само едно- персонала на бистрото отговаря за вагона или...
Бистрото е специализиран вагон, за който отговорност носи обслужващият го персонал. А седене на полицаи и прочие в помещенията без консумация е неоснователно... И нарушение!Labros написа:Именно за това попитах. Значи превозните бригади дерибействат безнаказано из бистро-вагона.
Купето с катинар е служебното. То е по принцип отредено за такова и не визира двете купета, предназначени за пътниците. Не знам до кога ще продължават с това заключване, но виждам, че в скоро време ще има сериозни разговори в "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД по въпроса.Labros написа:"Тука има- тука нема" става в тия бистра. Един ден отключено, друг заключено... Другите пък се оляли- чак катанци турили. Сякаш е затворнически влак.
Уважаеми господин Евстатиев,
Позволете да Ви информирам за отговора на колегите от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, даден по повод Вашето писмо.
Вагоните от тип "бистро", които са включени към съставите на бързите
влакове със задължителна резервация "Слънчев бряг" и "Златни пясъци", представляват едно допълнително удобство при пътуване и повишават качеството на предлаганата услуга за превоз на пътници, която "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД извършва.
Основната цел на вагоните от тип "бистро", е да се предложи на клиентите възможност за консумация на храни и напитки по време на тяхното пътуване. По тази причина вагоните са получили съответните удостоверения за регистрация на обекти за търговия с храни от "Столичната регионална инспекция за опазване и контрол на общественото здраве". За съжаление, обаче, практика на недобросъвестни пътници е да се самонастаняват в двете
първокласни купета, без да имат право на това (снабдени с второкласни билети), и да използват вагоните от тип "бистро" не по предназначение, т.е. като седящи вагони. В такива случаи често се стига до недоразумения с пътници, които не желаят да напуснат купетата и се е налагало обслужващия персонал да заключва същите тези купета.
Клиентите, които пътуват с бързите влакове със задължителна резервация, трябва задължително да бъдат снабдени със съответната добавка за запазено място и тази добавка може да се заплати единствено на билетните каси в железопътните гари и бюра. Местата в първокласните купета във вагоните от тип "бистро" не се предлагат за запазване в железопътните гари и бюра и съответно в тези купета не може да се пътува със запазено място за самите
купета.
По повод на Вашето писмо, обслужващият персонал във вагоните от тип "бистро" е инструктиран да не бъдат заключвани двете първокласни купета в тези вагони.
Пожелавам на Вас и на всички потребители на форум "Локомотиви" много здраве, късмет, сбъднати мечти и успехи през Новата 2010-та година и оставам
С уважение,
Петко Александров
експерт, сектор „Връзки с обществеността”
„Български държавни железници” ЕАД
Пътувай с влак - спаси природата