Страница 3 от 6
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 5:48 pm
от veselintodorov
Е каква логиката, аналогично все едно отивате на гости и след това преди да си тръгнете ви проверяват да не сте открадноли нещо, това до някуде може да се приеме и като убида но имаики предвит крадливите хора тук можеби е нормално.

Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 7:02 pm
от 07
Аз ще го приема като обида! Но след като имената на пътуващите се записват - може след като окендзат кабината повече да не бъдат допускани в спален вагон!
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 8:29 pm
от Mario Evstatiev
07 написа:Аз ще го приема като обида! Но след като имената на пътуващите се записват - може след като окендзат кабината повече да не бъдат допускани в спален вагон!
Такива крути мерки трябва да се прилагат във всички влакове. Всеки от нас поне веднъж е виждал, как вагон, излязъл от ревизия преди дни или седмици, вече е обърнат на тотална кочина, как тапицерията е почерняла, пода е опляскан с разни неизмиваеми мазнотии. Според мен, железницата е редно да направи мащабна кампания за повишаване културата на пътуващите при ползване на влак и да се предприемат мерки за строго и ефективно санкциониране на нарушителите.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:07 pm
от Nikss
Поименното записване е добра идея, тази практика би трябвало вече за всички спални вагони да се прилага след пожара с 2637. Това ме подсети за случай от миналата година когато ходихме на море във Варна и бяхме на квартира - взеха данните от личните карти на майка ми и баща ми и после щяха да ни намерят ако бяхме повредили нещо. Добре е и за всички категории ПВ да се прилага тая практика. Определено ще даде добри резултати.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:09 pm
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Поименното записване е добра идея, тази практика би трябвало вече за всички спални вагони да се прилага след пожара с 2637. Това ме подсети за случай от миналата година когато ходихме на море във Варна и бяхме на квартира - взеха данните от личните карти на майка ми и баща ми и после щяха да ни намерят ако бяхме повредили нещо. Добре е и за всички категории ПВ да се прилага тая практика. Определено ще даде добри резултати.
В спалните вагони се вписват името и фамилията на човека, който ще спи, както и ЕГН. Но шафнерите разчитат на доверие да получат данните. Лесно може някой да се представи за Иван някой си примерно с измислен ЕГН и пак да си свини или прави зулуми. Така, че и тази система има слаби страни.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:15 pm
от Nikss
Е как така? Не си ли представят личните карти?

Значи, че шафнерите не са си на мястото щом не ги изискват при настаняването на пътниците. Трите имена, ЕГН, номер на лична карта. Това трябва да се записва.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:17 pm
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Е как така? Не си ли представят личните карти?

Значи, че шафнерите не са си на мястото щом не ги изискват при настаняването на пътниците. Трите имена, ЕГН, номер на лична карта. Това трябва да се записва.
Имената и ЕГН, никой не ти иска лична карта дори за справка, камо ли да ти записва номера. Пътувах за три дни два пъти със спален вагон, и в двата случая беше едно и също. И визирам за всички пътници, не само за мен.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:17 pm
от bdz46
И как шафнера ще поиска личната карта на пътник?
Той и ЕГН няма право да иска без сертификат по ЗЗЛД.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:20 pm
от Nikss
Полицаите вместо да се излежават по 500 и кусур километра в А-вагона ще помагат на шафнера при изискването на личните карти. Стига са дремали, проспаха си живота и пак нищо полезно не свършиха.

Айде намерихме им малко работа.

Пък като нямат сертификат да си извадят, но при положение, че транспортните куки може да помогнат в случая няма нужда да се гърмят патроните.

Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:21 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:И как шафнера ще поиска личната карта на пътник?
Той и ЕГН няма право да иска без сертификат по ЗЗЛД.
БДЖ - се водят "Администратор на лични данни", тъй, че контролните органи, в случая щафнера(кондуктор спални вагони) има право да поисква лични данни за регистриране на пътника при пътуването му. Друг е въпроса, че на никой не му се занимава.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 10:23 pm
от Nikss
lok45111 написа:bdz46 написа:И как шафнера ще поиска личната карта на пътник?
Той и ЕГН няма право да иска без сертификат по ЗЗЛД.
БДЖ - се водят "Администратор на лични данни", тъй, че контролните органи, в случая щафнера(кондуктор спални вагони) има право да поисква лични данни за регистриране на пътника при пътуването му. Друг е въпроса, че на никой не му се занимава.
Ами като не му се занимава да си търси друго препитание. От всяко дърво свирка не става. Железниците не са лъжица за всяка уста.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:16 pm
от VESO
Хора , темата влезе в две зелени.Ориентирайте се да излизате по тях.
Колкото до това дали шафнера може да иска лични данни , ще разкажа една случка , която стана , когато ходих до румънската столица с 382.Още от София в спалния вагон на CFR шафнерът бе събрал личните карти и международните паспорти (кой каквото има) и на Русе , когато се качиха митничарите ги показа. Хората изобщо не бяха събуждани и изкарвани от спалните купета.Нашите митничари само четяха ЕГН-тата в слушaлkата за проверка , а румънците само ги погледнаха , след което ги върнаха обратно на шафнера.
Това беше в румънския вагон.За руските не знам , понеже те бяха назад.
Публикувано на: Чет Окт 29, 2009 11:18 pm
от Nikss
Виждате ли, само ние живеем против законите на природата...

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 6:31 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Хора , темата влезе в две зелени.Ориентирайте се да излизате по тях.
Разделих мненията в нова тема, тъй като се вижда, че дискусията буди интерес.
VESO написа:Колкото до това дали шафнера може да иска лични данни , ще разкажа една случка , която стана , когато ходих до румънската столица с 382.Още от София в спалния вагон на CFR шафнерът бе събрал личните карти и международните паспорти (кой каквото има) и на Русе , когато се качиха митничарите ги показа. Хората изобщо не бяха събуждани и изкарвани от спалните купета.Нашите митничари само четяха ЕГН-тата в слушaлkата за проверка , а румънците само ги погледнаха , след което ги върнаха обратно на шафнера.
Това беше в румънския вагон.За руските не знам , понеже те бяха назад.
И у нас в международните влакове, документите за самоличност се събират от шафнера и след края на пътуването се връщат на пътуващия. Това се прави именно с цел да не се наруши спокойствието и комфорта на пътника. Но това само за Румъния и Гърция. За Сърбия си правят стандартна митническа проверка, но тя и границата е близо. Що се касае до изискването на лична карта или друг документ, удостоверяващ самоличността, това не епроблем за БДЖ. Просто на шафнерите се обръща внимание, пътниците да се вписват в "домовата книга" както бе по заповед. Поименния списък, който се прави всъщност представлява точно вид "домова книга" за наематели на хотел. Трите имена, ЕГН, периода на наемане(в случая от къде до къде пътува лицето), № на документ за самоличност и номера на спалната кабина. Ако коректно се записва всичко, никакъв проблем не е, лицето причинило повреда или друг вид щета, да бъде издирено и да заплати солидна глоба за свинщините си. Друг е въпроса, че и от "Спални вагони" могат да поработят върху културата на обслужване. Да се купят нови чаршафи, защото някои от тези вече са с дупки, да се възстановят контактите 220V в спалните кабини, да се сложат по три стъклени чаши за вода, сок или друг вид питие в барчетата на спалните кабини, да се изпират и редовно подменят "стъпките" в спалните кабини, да обучат шафнерите си да бъдат вежливи, защото съм чувал оплаквания от навъсен шафнер във варненски влак.
Дискусии
Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:12 am
от choveka_vlak
Редно би било да има "някаде" списък на всички институции които имат право на достъп до лични данни!.
