Страница 3 от 4

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 7:57 pm
от 07
veselintodorov написа:Собствената и маса, тъи като е била лека мотрисата е имала маневреност която и е помагала за гаровите пространства

Лекичка викаш - няма нужда от хидравлика на волана.....

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 8:11 pm
от Mario Evstatiev
Оф, обърнахте дискусията на оффтопик. Иска да каже, че тежестта на мотрисата не е пределно голяма, че да се налага повишаване мощността по парна машина. Вписаната мощност е достатъчна да движи мотрисата в нагорнище с установената скорост за съответните промили.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 8:36 pm
от bdz46
Мотрисата естествено не е правена от хора, които не са чували за такива наклони. 25 ‰ е стандартен наклон за нормална ЖП линия от онова време. Логично е всички самоходни возила да могат да го изкачват.
Има едно понятие - разчетна скорост в зависимост от наклона, което характеризира тези работи.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 9:28 pm
от 07
lok45111 написа:Оф, обърнахте дискусията на оффтопик. Иска да каже, че тежестта на мотрисата не е пределно голяма, че да се налага повишаване мощността по парна машина. Вписаната мощност е достатъчна да движи мотрисата в нагорнище с установената скорост за съответните промили.
Колегата говори за "маневреност в гаровите пространства" :)

ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 9:31 pm
от choveka_vlak
Прав е Админа!, темата е "готова за почистване" !!! , хайде побързайте ще чистим... :wink:

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 9:31 pm
от Mario Evstatiev
Колегата се е изразил неправилно - новак е :)

Иначе много жалко е, че за тези мотриси се знае доста малко и няма почти никакви фотографски архиви.

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 3:53 pm
от pach
Намират се още малко снимки в мрежата.
От една година правя пълно проучване по въпроса,
защото е започнат проект за модела и в трите мащаба на железопътният моделизъм.
Вече почти са готови пълните чертежи, но още много работа има по целият проект.
Ето една от същите мотриси ползвана в локална железопътна линия в Германия с малко по-късни години
(нашите са били едни от първите все пак),
и чийто снимки намерих в техен изоставен сайт.Изоставен щото линията окончателно е закрита през 1985 г.
и акционерното дружество със почти сто годишна история е ликвидирано през 1995 г. (!)

http://picbg.net/u/16413/31934/360581.jpg
(извенете - не знам как да кача снимката директно тук...)

По принцип гермаците в този сайт са пообъркали нещата, но ще ги "светна" като събера документи и материали доказващи това.
Той сайта не е изоставен , щото е архивен, създаден доста по-късно , но е спрял развитието си , поради липса на нова информация в частта за жп линията...

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 5:18 pm
от Mario Evstatiev
Нашите парни мотриси са имали нещастието да работят в несигурни времена, поради което днес няма запазен екземпляр. Въпреки това, моделистите се надявам да пресъздадат една хубава мотриса и да възродят тази серия поне на макет. Имам въпрос...? Как ще се пресъздаде вътрешното оборудване, като снимки в отделенията за пътниците и машиниста липсват?

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 7:32 pm
от veselintodorov
Май наистина ще разчитаме на моделистите да си свършат добре работата и да имаме повече представа за мотрисата отвън. :wink:

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 7:34 pm
от Mario Evstatiev
veselintodorov написа:Май наистина ще разчитаме на моделистите да си свършат добре работата и да имаме повече представа за мотрисата отвън. :wink:
Те ще се справят, в това съм сигурен. Въпроса с моделирането на вътрешното оборудване остава обаче, ако се прави по - голям от НО модел. Ако не, тогава нещата ще седят по друг начин.

В Европа се практикува и друг вид моделизъм - в мащаб 1:1 се изграждат по оригинални чертежи различни ценни съоръжения, локомотиви, самолети, кораби... и дирижабъл искаха да си правят някакви любители в Германия. Но тук това надали ще стане, тъй като българия е бедна страна и няма кой да извади една бала пари за да плати на дадена фирма да изработи автентично копие на мотрисата.

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 9:02 pm
от refil
lok45111 написа:......Имам въпрос...? Как ще се пресъздаде вътрешното оборудване, като снимки в отделенията за пътниците и машиниста липсват?
Ще ги направим с тъмни стъкла,като правителствени мерцедеси :-k

Публикувано на: Сря Окт 21, 2009 10:43 pm
от Labros
Предполагам, че за вътрешното оформление ще се действа по чертежа и с известна доза моделистко въображение.

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 6:04 am
от Mario Evstatiev
Labros написа:Предполагам, че за вътрешното оформление ще се действа по чертежа и с известна доза моделистко въображение.
Това също е вариант. Може да се ползват идеи от други типове парни мотриси. А и все пак, това е най - малкия проблем. Важното е да се пресъздаде тази интересна серия подвижен ЖП състав, която така и няма запазен екземпляр.

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 11:15 am
от pach
:D
Както писах, проекта се влачи почти цяла година...
Чертежите се чертаят от оригинални унгарски на GANZ, които се оказаха в много лош вид и размер, но все пак вършат работа.
Най-вече на носещата рама , основните вътрешни отделения (не са в пълни подробности) и корубата (тоест коша :lol: ). Както поглед отпред и отзад. Впрочем външният вид се оказва изненадващо заоблен на някой места, които не се виждат на по-известните ни снимки и нашите чертежи.
Намерил съм снимки на част от интериора на същите мотриси но ползвани извън България.
Вратите както външните , така и вътрешните са на панти работещи в една посока (тоест НЕ СА въртящи се) а от двете страни на котела са и с носещи панти по средата , които отварят пространството около котела като хармоника.
Знае се и че е била с вътрешно газово осветление в пътническите части.
Ето снимка на третокласното отделение (което при нас спокойно може да мине и за втора ... че и първа класа) на един от чуждите екземпляри.Разпределението обаче е 2+2 места.Но и в нашите мотриси е имало завески :lol: .
http://picbg.net/u/16413/31934/360836.jpg
Тук много добре се виждат и част от осветлението (модернизирано) както и вътрешният вид на вентилационните отдушници.
Цветовата схема (вътрешна и външна) е в процес на доизчистване по "първични" данни - черно/бяли снимки и най-вече късмета по онова време от GANZ да са ползвали едни и същи номера на бои, с характерните за тази фирма цветове.
Имам и цветни снимки на други модели GANZ-ови мотриси , та с малко фантазия , в крайна сметка ще се приближа максимално близко до предполагаемият външен вид на нашите мотриси.
Проблема за вътрешният интериор идва най-вече в каква част от него ще се вгради елетромоторчето (в по-малките мащаби мястото е още по-кът :) ) и липсата на каквато и да е информация за външният вид на котела De DION BOUTON, както и подробни снимки на ходовата част (било тя с 1А или А1).
:D

Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 11:39 am
от Mario Evstatiev
Браво Пламене за хубавото описание на проекта ви. Като цяло ще се получи добре, поне по мое лично мнение. ЗА котела, аз също нямам никаква представа, както и за оборудването в отделението за машиниста като цяло. Днес говорих с инж. Теодора Петрова, ръководител цех "Подготвителен", която има литература, където евентуално ще търсим някаква стара снимка на мотрисата и по - подробни чертежи. Всичко, каквото намеря, ще кача в темата с оглед доколкото мога да помогна на моделистите.