Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ами нормално - в Стара Загора се намира доколкото знам предприятие, което произвежда всякакви релета - и за локомотиви, и за автомобили. А защо другите 3 лок са били нарязани? Катастрофирали ли са? Палени ли са? Удряни? Моля внесете малко яснота. :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Ами нормално - в Стара Загора се намира доколкото знам предприятие, което произвежда всякакви релета - и за локомотиви, и за автомобили. А защо другите 3 лок са били нарязани? Катастрофирали ли са? Палени ли са? Удряни? Моля внесете малко яснота. :)
Не са удряни, нито катастрофирали, нито палени. Палила се е само 60 003, като после е ремонтирана и е работила до 1995- 1996 г., когато токов удар взема живота на един работник от ремонта, който е сменял нещо по ЛК-тата. След случая, машината е спряна и отредена за музейна. Другите са бракувани, разкомплектовани и нарязани. 60 001 е изпадала доста често в стрелките.
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:....

...60 001 е изпадала доста често в стрелките.
И както чух преди време - причината била дължината на машината и колоосната и формула.....Вярно ли е това?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Дължината и колоосната формула на първите две машини. При 003 и 004 не се е наблюдавало такова често изпадане. 60 003 се е запалила по време на работа, от група, но са я възстановили след пожара. 60 004 е работила известно време в Тулово, после там е пратена 003, където бива и спряна от движение.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Браво за поредната доза добра информация :)
Мнения: 56
Регистриран на: Сря Фев 04, 2009 6:25 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от DarkLok »

момчета вие сте направо невероятни отдавна чакам нещо такова
а сега когато се опитвам да изработя и модел на Серия 60
тези снимки и изобщо вашият проект като цяло ми идва като изненада
за рождения ден
( без малко да получа сърдечен удар като я видях в синьо )
имам една молба ако ви се намират още снимки дали бихте били така добри да ги пуснете във форума


Благодаря :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ето и от мен малко снимки на 60003-1.

- от кабината:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4;
снимка 5

- външен вид:
снимка 1;
снимка 2;
снимка 3;
снимка 4

талигата;
пантографа;
детайл отстрани.

Не пропускам да се снимам за спомен. :D
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Интересно как се осъществява охлаждането на ТД?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

43.309 написа:Интересно как се осъществява охлаждането на ТД?
Охлаждането на ТД се извършва от индивидуални центробежни вентилатори, монтирани в двата края на локомотива. Вентилаторите се задвижват от трифазни асинхронни двигатели, които получават захранване от рачепителя на фазите, който е и основния елемент от спомагателните вериги на локомотива.

Токоизправителните мостове се охлаждат от отделни вентилатори.
64.19
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Мисълта ми бе, дали ще са достатъчни за влакова служба. Но звучи обнадеждаващо :wink:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

43.309 написа:Мисълта ми бе, дали ще са достатъчни за влакова служба. Но звучи обнадеждаващо :wink:
Достатъчни са. Машината има много добре структурирана охлаждаща система, която при маневрен режим дори се изключва.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На малцина от колегите форумци е известно, че 60 003 се е палил през далечната 1989 г. Тогава при извършване на маневра се запалва главния контролер(ГК, КСП). Локомотива е възстановен по нова схема, която има някои различия с основната конструкция, които ще опиша по - долу:

1. Поради честите откази, дефекти, несъгласуваности и др., първоначално взаимстваната от ЕМВ 32 схема на регулиране на напрежението е променена. Главния контролер емодифициран така, че да изпълнява вече стъпално регулиране при набиране и сваляне на позиции. При оригиналното изпълнение, идентично на ЕМВ 32, ГК не сваля позиции, а след даване контролера на "-", ЛК изключват и ГК продължава цикъла си отново до 1-ва тягова позиция. При преустройството, задвижващия и програмен механизъм на ГК са променени. Премахнат е пневмо-приводът система "Решетов", променена е програмата на блокировъчните контакти на ГК. Силовите контакти също са с нова програма, която позволява стъпално изменение през 1, 1/2 позиция на напречението на ТД посредством вентилен преход. ГК се задвижва от пневматичен двигател, идентичен на този, използван при АТП на ЕЛ 42 - 45. На пневмодвигателя е запазен градуиращия контролен пакет 015-7, който тук е пренареден така, че ъгъла на спиране за целите позиции да съответства на програмата на изменения главен контролер(ГК).

2. Друга съществена промяна е наличието на два допълнителни електропневматични контактора в силовата верига - ходовите контактори. Тяхната функция е да защитят реверсора от нежелано превключване под товар, като включването им става след задаване на команда "Набиране", а изключването - след като изключат ЛК. Ходовите контактори са свързани за двете посоки на реверсора по един.

3. Трета новост тук е свързването на ТД в две двумоторни единици с твърда връзка в "серия". Интересно решение е и опцията за "Помощен/маневрен/ режим", при която четирите ТД са свързани последователно в серия, тоест изключен е ЛК2 на всяка двумоторна единица. Когато режима бъде променен на "Влаков", ЛК2 на всяка двумоторна единица включва, като по този начин двете двумоторни групи получават захранване в паралел за група, серийно за двата мотора в групата.

4. Четвърто основно различие с останалите три локомотива е решението да се премахне пулт №2, който дефакто никога не е употребяван. По този начин се избягват евентуални грешки от несъгласуваност в програмите на отделните апарати и се намаляват електрическите клонове.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Мина се доста време от последното посещение и оглед на 60 003-1, тъй, че ако има желаещи, предлагам утре 26 Септември 2009 г. да посетим Лок. депо Стара Загора с цел:

"Оглед и фотозаснемане на актуалното състояние и хода на ремонтните работи по локомотив 60 003-1"

Пътуването от София ще стане с УБВ 8601, заминаващ в 6:30 от Централна гара.

ПРОГРАМА

(1) След пристигане в депо Стара Загора ще се направи кратък анализ на предвидената работа

(2) Представяне на документите за достъп пред Началник - депо Стара Загора

(3) Следващия етап е същинската част от посещението - ще се извърши оглед и фотозаснемане и разговор с ремонтен персонал за хора на работите по възстановяване на локомотива.

(4) След извършване на огледа и фотографските дейности, групата ще направи отново анализ на свършеното в обстановката на някоя старозагорска бирария :lol:

(5) Отпътуване за София(или друг град) с УБВ 8602, заминаващ от гара Стара Загора в 18:07 и пристигащ в София в 21:55

ЗАПИСВАНЕ

(1) В проекта могат да участват до 3/ТРИ/ лица без ръководителя на групата; Лицата трябва притежават лична карта и да имат навършени 14 години;

(2) Записването става чрез изпращане на ЛС с трите имена и ЕГН за включване в документа за достъп;

(3) Краен срок за записване: ДНЕС до 14:30
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Поради невъзможност за събиране на група, проектът за Стара Загора утре няма да се състои. Ще остане отложен за първия ден, в който цитираните по - долу лица имат техническа възможност:

1. Николай Галинов Колев
2. Николай Ангелов Николов

Основните изисквания са, свободния ден да е работен поради специфичното работно време на Лок. депо Стара Загора.

В проекта могат да се включат още две лица, като дадат заявка по надлежния начин. За сега свободни примерни дати са:

06.10.2009 г.
07.10.2009 г.

Бих искал да използвам момента да обявя, че този проект ще бъде един от последните два за това полугодине, като след завършване на последния проект ще се направи обстоен анализ на резултате до тук. През зимния сезон поради атмосферните условия и неудобството за дълги пътувания, проекти няма да се организират. Екипа на форума обаче ще приема предложения за нови проекти и заедно ще обсъдим и проучим възможностите за реализация. Ваканционния период ще бъде използван за установяване на контакти и организиране на няколко интересни идеи, които към този момент по една или друга причина не бяха реализирани.

Поздрави!
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Много съжелявам, че се провали проекта. Днес съм зает с ремонти удома по покрива и затова не можах да се включа. На новопредложените дати най-удобна ми е 7-ми октомври.
Заключено

Обратно към “ПРОЕКТИ | Forum projects”

Информация