Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

je7way написа:Супер !!!
Ще видим и други снимки,но .. просто останах без думи :)
Здравей и добре дошъл на форума!

Групата направи много снимки, както на машината, така и на оборудване. Лично моето мнение е, че този локомотив трябва да се възстанови за движение като действащ музеен експонат и да вози туристически влакове. Тогава хем ще го видят повече хора, хем добре ще се отплати на железницата - пък и поддръжката на електровоз не е толкова скъпа,у колкото на парен локомотив.
64.19
Мнения: 32
Регистриран на: Съб Ное 10, 2007 4:50 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от je7way »

Липсите са удивително малко,но браво на хората,че е така добре съхранен. 9 години са си 9 години.
Наистина ще се радвам да видя електровоз на туристически влакове 8)
Ако може и 081 да я поизмият от графитите и нея да турят пък ще е 6 :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

je7way написа:Липсите са удивително малко,но браво на хората,че е така добре съхранен. 9 години са си 9 години.
Наистина ще се радвам да видя електровоз на туристически влакове 8)
Ако може и 081 да я поизмият от графитите и нея да турят пък ще е 6 :lol:
Констатираните липси дори не бих нарекъл "липси". По - скоро непълно екипиран локомотив. Общо взето при един ремонт, "липсите" се попълват от сам техник за 10 минути!!! Общо взето бели кахъри са това. Няма изпорязани кабели, което е най - важното. Каретките на пантографите забравих да кажа - нови са.

Иначе електровоз на туристически влак е имало - 42 081.0 е карала англичани 8)
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Браво, отлична работа. Ама с тоз зелен пулт сякаш, че е ремонтирана в Сз. :x Ужасна е... дано ако се възстанови се вземат мерки и се боядиса в сиво, а кранмашинистите в синьо. 8) Липсите са наистина минимални, но възстановяването няма да е никак трудно, за 2 месеца и ще е готова. По механиката забелязах, че липсват плафониерите и крушките на лампите, но всичко може да се набави при желание и средства. Дано я възстановят. Ще се радвам да я виждаме в движение.

P.S. Кой ганц е зад нея?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ако се възстановява 42 077.8, то пултовете ще бъдат боядисани в зелен хамершлак(цвета на стойките на крановете на 66-07), а кранмашинистите ще се направят сини - цвят 505. Това го гарантирам лично. Ще се никелират реверсивката, ключа за управление и врътките на пулта. Но нека да се почне възстановяването. Все пак "от горе" имат последната дума - ние каквото сме направили, направили.

За, ремонта - както казах, правен е в Русе през Декември 1999 г., тогава е минала и ревизия на спирачките.

п.п.:Отзад е 51 059, зад него 07 044.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:Ако се възстановява 42 077.8, то пултовете ще бъдат боядисани в зелен хамершлак(цвета на стойките на крановете на 66-07), а кранмашинистите ще се направят сини - цвят 505. Това го гарантирам лично. Ще се никелират реверсивката, ключа за управление и врътките на пулта. Но нека да се почне възстановяването. Все пак "от горе" имат последната дума - ние каквото сме направили, направили.

За, ремонта - както казах, правен е в Русе през Декември 1999 г., тогава е минала и ревизия на спирачките.

п.п.:Отзад е 51 059, зад него 07 044.
Ааа хамершлака е хубав цвят, ще се радвам да я видя 077 след ГПР-то - стегната отсякъде. 8) Дано всичко се получи, но мисля, че 077 в тандем с 081 ще останат за музейни действащи експонати. 081 мисля, че тази година трябва да я пенсионират. Но 077 щом до тук е стигнала с 39 г. живот със сигурност ще я има още дълго. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 081.0 надали ще се "пенсионира", по - вероятно е да се захванат и нея да и направят един освежителен ремонт и да продължи да вози влакове. Все пак от време на време чужденците си я поръчват да ги тегли при туристически обиколки у нас.

42 077.8 със сигурност няма да се пипне да се реже. Машината е заведена на "Специален отчет" и директора на депо Русе лично е поел отговорност за запазването и. Идеята му да се подари на музея в Русе обаче ми се струва малко крайна. По - скоро възстановяване за експлоатация като музеен локомотив е по - добрият и рентабилен вариант. С малко реклама лесно ще докараме чехи и словаци у нас, а пзащо не и любители на железниците от други държави.

Що се касае до хамершлака - в темата за 66-07 има снимани детайли, боядисани с него. На мен цвета ми харесва - кажете и вие вашето мнение 8)
64.19
Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm

Мнение от БДЖ »

Поздравления за хубавите снимки на 42 077 ! Наистина се надявам да видим тази машина по атракционни пътувания в най-скоро време !
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

lok45111 написа:42 081.0 надали ще се "пенсионира", по - вероятно е да се захванат и нея да и направят един освежителен ремонт и да продължи да вози влакове. Все пак от време на време чужденците си я поръчват да ги тегли при туристически обиколки у нас.

42 077.8 със сигурност няма да се пипне да се реже. Машината е заведена на "Специален отчет" и директора на депо Русе лично е поел отговорност за запазването и. Идеята му да се подари на музея в Русе обаче ми се струва малко крайна. По - скоро възстановяване за експлоатация като музеен локомотив е по - добрият и рентабилен вариант. С малко реклама лесно ще докараме чехи и словаци у нас, а пзащо не и любители на железниците от други държави.

Що се касае до хамершлака - в темата за 66-07 има снимани детайли, боядисани с него. На мен цвета ми харесва - кажете и вие вашето мнение 8)
Хамершлака ми хареса - кранмашинистите на 088 са в такова и е много приятно. 077 не се и съмнявам, че ще я опазят, но да не я подаряват както направиха с 51 001, който после пребоядисаха изцяло в цвят между хамершлак и тъмно зелено. Не искам 077 да последва същата съдба. За 081 под пенсиониране имах в предвид, че ще я вадят от експлоатация на депо Ва (няма да тегли повече товарачки и пътнишки влаци), а ще се задели, евентуално направи освежителен ремонт и като 077 след време ще бъде само "на повикване". :D :lol:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ако питат мен, 42 081.0 трябва да мине през ЛВЗ на един възстановителен ремонт - ако успеят да намерят оригинални пултове от 42-ра серия(а то всъщност в ГО и Мездра има здрави такива), да махнат чукундурите, сложени за пулт в двете кабини и да я скрият и нея някъде.

На 42 077.8 ако питаш мен да се направи същото - един хубав ВР в ЛВЗ и направо в рекламната страница на БДЖ. Трябва да се запазят тези красиви машини и в никакъв случай да не се подаряват. Подаръци стига - Гущеров подари вече една оригинална ламинатка на ПЖИ, където никой не го боли оная работа какво става с нея и в момента тя се разпада на плаца. КАто се сетя ми идва да счупя много дървени глави в една катедра от ПЖИ, но това е друга тема.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Вярно, че 072 си е голяма загуба предвид, че тя е другата оригинална след 077, ама какво да се прави... лично бих съдействал да я задигнем посред нощ. :D :lol: Или да си вземем за 081 каквото ни трябва и така. :twisted: А не знам в ЛВЗ (БТ) дали ще могат да се справят с файтъри, но мисля, че няма да се затруднят, но нека поутихнат нещата, че работата по Р-ките не секва. 8) Бих предложил да изпратят локомотиви серия 43 на средни ремонти в Трансимпекс. Ще станат на кукли - като 547. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

в БТ могат да се справят със всички видове машини, само пари да им се платят.

Що се касае до 42 072.9, тиквениците в ПЖИ-то са се постарали да и разкажат играта отвсякъде. Поне пултовете не са потрошили още - може да се демонтират и да заминат на 42 081.0, а нейните чукундури - за вторични суровини. Един чукундур без уреди тежи около 52 - 53 кг. Като го предадат за вторични ще купят две кутии хамершлак.

За ремонт ан 43-та серия в БТ, няма особен смисъл. Депо Русе се справя перфектно с тази задача.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е все нещо от 072 може да се свали - дори и само пултове и кранмашинисти да е и още някакво оборудване от кабините и машинното пак ще е добре дошло за 081, пък 072 да остане само гол кош на талиги, от които също може плафониери и крушки за лампите да се свалят и при крайна нужда амортисьори, тяги и т.н. :lol: :D И за да не е съвсем загинала да се сложат стари пултове от серия 43 на 072 и така. :lol:

А относно ремонта на серия 43 в БТ говоря за машините на другите депа - например 43 554 от депо М е спряна за СР, но вече 2 години отлежава без изглед скоро да се направи и тръгне. Такива мързели са станали, че едва ГПР правят (забележете) ЗА 1 година, а хората за по 1 месец изкарват машините от ГПР. Срамота. За ПР не си правят труда - ДЦА се грижи за това, но за СР и КР освен БТ друг не може да се погрижи за съжаление. :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ние нека възстановим 077, пък после за 081 лесно могат да се намерят пултове. Както писах в склада на депо ГО има два или три оригинални пулта, в бившия склад на Цеци Митев в Мездра също се въргаляше пулт от 42-ра, даже и някакви компетии по него седяха.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Това е много добре. Вярвам, че 077 ще тръгне. 8) Оттам нататък нещата и с 081 ще се наредят. :P НО 081 не трябва да се оставя на варненци, а евентуално да се даде на депо Русе или по документи да си е варненска, но да се съхранява на друго място както 077 е русенска, пък е в Долапите. :)
Заключено

Обратно към “ПРОЕКТИ | Forum projects”

Информация