

Администратор
Ремонта на кран-машинист DAKO BS-2 и BS-4 в депо София вече е факт с първите 8 бр кран-машинисти, докарани за ремонт от Мини "Открит въгледобив" ЕАД. Както се спомена в по-горния пост, стендовата постановка се адаптира към съществуващия стенд за ремонт и изпитване на спирачни апарати и към този момент вече функционира нормално. Стенда е направен по схемата, дадена по-горе с някои малки изменения.



Администратор
UPDATE
Вчера, след като бяха закупени гъвкавите присъединителни връзки за манометрите и след като бяха набавени самите манометри, с помощта на колегата Йордан от отделение "Въздушни спирачки", се заех да приведа стенда в съответствие с основните изисквания за стендове за изпитване на спирачно оборудване. Първо се заех да премахна изведения на нестандартно място манометър за главния въздухопровод(беше на резервоара, симулиращ ГВ), след което навих щуцерите в предвидените на вентилния носач изводи за манометри за ГВР и ГВ. Изработи се стойка за трите манометъра, която се монтира на съществуващата стендова установка, след което свързах връзките. В крайна сметка се получи това:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... stend3.jpg
Стенда влезе веднага в работа с проверката на един кран-машинист DAKO BS-2, който се оказа, че има пропуск на въздух от регулатора на налягането и неизправен реле - вентил(пропуск в атмосферата). Същият бе отделен и днес ще се ремонтира.
Вторият кран-машинист, който качих също беше с пропуск от регулатора на налягането, а освен това задържа бавно - тоест отново отиваме на реле - вентила. И той остана за днес.
Един от основните проблеми при DAKO е ненадеждната конструкция на регулатора на налягането - клапана е отделен в самостоятелен патрон, който ляга в специално легло в корпуса и се уплътнява с "О" пръстен, който често се приплесква и пропуска въздух с високо налягане към изравнителния резервоар. Това го установих на 3 от 8 крана... Другия проблем по регулатора е вече споменавания някъде пластмасов двуседалищен клапан - иди и го припасвай
Друг от проблемите при този кран-машинист е реле - вентилът, който тук е с принципно опростена конструкция в сравнение с KNORR D-2, но пък опростяването и комбинирането на функциите на един клапан води да съсредоточаване на комплекс от повреди именно там. Визирам използването на пълнителния клапан за високо налягане и като такъв на реле - вентила. При Д-2 има отделен клапан с отделен стержен и мембрана.
При ударно пълнене се командва отделна мембрана, намираща се в малко пространство под реле - вентила. Тя избутва талерка, която с челото си притиска стержена на реле - вентила и отваря пълнителния клапан. Така се реализира пълнителен удар. При нормална работа, тази мембрана е ненапрегната и не опира в стержена на реле - вентила. Тогава пълнителния клапан се командва само от него. Възможните проблеми тук са:
-Препълване на ГВ вследствие неплътност на лицето на клапана
-Пропуск на въздух от ГВ в атмосферата(отново неплътно лице)
-Липса на степени - вследствие "втвърдяване" на мембраната или заклинването на стержена в двойното уплътнение към мембраната за ударно пълнене
Друг основен проблем при DAKO BS-2 са множеството гумени пръстени, които при Д-2 принципно са сведени до минимум. Тези пръстени могат да създадат неплътности и да предизвикат смущения в работата на апарата, дори и нови такива създават проблеми. Тук решението е просто или закупуване само на оригинални уплътнители или направата на такива от качествена каучукова смес с постоянен междинен контрол на готовите продукти.
Ако някой има питания или интерес към този рядък кран-машинист, да пита
Желаещите форумци могат да се свържат на ЛС с мен и да се разберем да дойдат на гости в "Спирачки"-те да видят на живо за какво иде реч.
Вчера, след като бяха закупени гъвкавите присъединителни връзки за манометрите и след като бяха набавени самите манометри, с помощта на колегата Йордан от отделение "Въздушни спирачки", се заех да приведа стенда в съответствие с основните изисквания за стендове за изпитване на спирачно оборудване. Първо се заех да премахна изведения на нестандартно място манометър за главния въздухопровод(беше на резервоара, симулиращ ГВ), след което навих щуцерите в предвидените на вентилния носач изводи за манометри за ГВР и ГВ. Изработи се стойка за трите манометъра, която се монтира на съществуващата стендова установка, след което свързах връзките. В крайна сметка се получи това:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... stend3.jpg
Стенда влезе веднага в работа с проверката на един кран-машинист DAKO BS-2, който се оказа, че има пропуск на въздух от регулатора на налягането и неизправен реле - вентил(пропуск в атмосферата). Същият бе отделен и днес ще се ремонтира.
Вторият кран-машинист, който качих също беше с пропуск от регулатора на налягането, а освен това задържа бавно - тоест отново отиваме на реле - вентила. И той остана за днес.
Един от основните проблеми при DAKO е ненадеждната конструкция на регулатора на налягането - клапана е отделен в самостоятелен патрон, който ляга в специално легло в корпуса и се уплътнява с "О" пръстен, който често се приплесква и пропуска въздух с високо налягане към изравнителния резервоар. Това го установих на 3 от 8 крана... Другия проблем по регулатора е вече споменавания някъде пластмасов двуседалищен клапан - иди и го припасвай

Друг от проблемите при този кран-машинист е реле - вентилът, който тук е с принципно опростена конструкция в сравнение с KNORR D-2, но пък опростяването и комбинирането на функциите на един клапан води да съсредоточаване на комплекс от повреди именно там. Визирам използването на пълнителния клапан за високо налягане и като такъв на реле - вентила. При Д-2 има отделен клапан с отделен стержен и мембрана.
При ударно пълнене се командва отделна мембрана, намираща се в малко пространство под реле - вентила. Тя избутва талерка, която с челото си притиска стержена на реле - вентила и отваря пълнителния клапан. Така се реализира пълнителен удар. При нормална работа, тази мембрана е ненапрегната и не опира в стержена на реле - вентила. Тогава пълнителния клапан се командва само от него. Възможните проблеми тук са:
-Препълване на ГВ вследствие неплътност на лицето на клапана
-Пропуск на въздух от ГВ в атмосферата(отново неплътно лице)
-Липса на степени - вследствие "втвърдяване" на мембраната или заклинването на стержена в двойното уплътнение към мембраната за ударно пълнене
Друг основен проблем при DAKO BS-2 са множеството гумени пръстени, които при Д-2 принципно са сведени до минимум. Тези пръстени могат да създадат неплътности и да предизвикат смущения в работата на апарата, дори и нови такива създават проблеми. Тук решението е просто или закупуване само на оригинални уплътнители или направата на такива от качествена каучукова смес с постоянен междинен контрол на готовите продукти.
Ако някой има питания или интерес към този рядък кран-машинист, да пита

Информация
Модератори