
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm
Къде ги прочете тези неща? При бутане на вагони - 25 км/ч, останалото са съчинения.lok45111 написа:1. При скъсване на влака трябва незабавно влака да бъде спрян и да се направи опит на място да се съединят двете части и с влаковия диспечер да се уточни методиката на придвижване на влака до първата гара;
2. Забранено е връщането на влак назад в междугарието без да е уведомен влаковия диспечер и дежурния ръководител на съседната гара;
3. На Челните вагони на двете части задължително трябва да има сигналист - в случая пом. машинистът е длъжен да отиде отпред и да подава сигнали при извършване на маневрата с влака;
4. Скоростта е до 25 км/час с подаване на сигнал "скъсан влак"( . - . ) при връщане в гарата.
А уволненията са поредната простотия на Ст. Деянов и са несъстоятелни.

Администратор
Раздвоен влак с една машина се отвозва на части. Първата част не се сигнализира и влиза в гарата със сигнал "скъсан влак", като спира в стрелките и обръща внимание на гараджиите. Втората част се сигнализира редовно.
Като е с две машини спокойно можеше всяка да си дръпне нейната половина към двете гари и въпроса е решен.
Не е ясно още защо са се опитвали да съберат две половини при скъсан тракционен прът (очевидно това няма как да се получи). Доколкото разбрах от първите очевидци, п. м. на бутащата е бил на опашката и е поддържал връзка по телефона, но се е изгубило покритието, а кноровия ръкав е от другата страна (определено никой не се е сетил да го сложи от страната на степенката). Скочил е малко преди удара, виждайки какво ще последва).
П. м. на влаковата машина също е бил при неговата опашка и е избягал.
Наказания може и да има, но в никакъв случай който и да било не може да си позволява да уволнява докато произшествието още не е разчистено, да не говорим за разследване и резултати от него.
Като е с две машини спокойно можеше всяка да си дръпне нейната половина към двете гари и въпроса е решен.
Не е ясно още защо са се опитвали да съберат две половини при скъсан тракционен прът (очевидно това няма как да се получи). Доколкото разбрах от първите очевидци, п. м. на бутащата е бил на опашката и е поддържал връзка по телефона, но се е изгубило покритието, а кноровия ръкав е от другата страна (определено никой не се е сетил да го сложи от страната на степенката). Скочил е малко преди удара, виждайки какво ще последва).
П. м. на влаковата машина също е бил при неговата опашка и е избягал.
Наказания може и да има, но в никакъв случай който и да било не може да си позволява да уволнява докато произшествието още не е разчистено, да не говорим за разследване и резултати от него.
Последно промяна от bdz46 на Пон Авг 03, 2009 8:24 am, променено общо 1 път.
Наказанието дисциплинарно уволненние се налага само и единствено , когато станат готови резултатите от експертизите (ако са няколко) , които са назначени.От тях става видно:
1. подробно и детайлно станалото събитие;
2. причините за събитието - обективни и субективни;
2. възможностите за човешка грешка;
3. действително ли човешка грешка е причинила събитието , предмет на експертизата и описание в какво се състои грешката , какви са възможносите тя да се избегне по някакъв начин;
4. има ли вина , вследствие на човешката грешка и каква е тя;
5. доказва ли се по безспорен и несъмнен начин вината и конкретните лица.
Докато не се изяснят от 1. до 5. нито един работодател няма право да налага наказанието дисциплинарно уволнение (при това и с какво право избира най - тежката мярка спрямо работника).Описаната ситуация показва необикновен работодателски произвол.С подобни действия въпросният човек нарушава закона и ако сме нормална държава , следва да му се потърси съдебна отговорност.
1. подробно и детайлно станалото събитие;
2. причините за събитието - обективни и субективни;
2. възможностите за човешка грешка;
3. действително ли човешка грешка е причинила събитието , предмет на експертизата и описание в какво се състои грешката , какви са възможносите тя да се избегне по някакъв начин;
4. има ли вина , вследствие на човешката грешка и каква е тя;
5. доказва ли се по безспорен и несъмнен начин вината и конкретните лица.
Докато не се изяснят от 1. до 5. нито един работодател няма право да налага наказанието дисциплинарно уволнение (при това и с какво право избира най - тежката мярка спрямо работника).Описаната ситуация показва необикновен работодателски произвол.С подобни действия въпросният човек нарушава закона и ако сме нормална държава , следва да му се потърси съдебна отговорност.

Точно. Локомотивите са били 43-555 и 46 211.9 Не можеш да избягаш от съдбата... трябва да я посрещнеш с гордо вдигната глава и да видиш какво ще ти поднесе - добро, лошо, но да продължиш след случилото се напред. Уволнението е прекалена мярка. Едно, че случаят не е изяснен + това сложен е и самият участък. Защо г-н Деянов не отиде лично да направлява машинистите на скъсан влак? Да видим как ще се справи без GSM и при почти никаква видимост. Тогава не знам кой кого трябва да уволнява. Много е лесно така.lok45111 написа:Ясно, там има проблем с мобилните комуникации. Според мен, уволнението е крайна мярка. Сгазили са лука - хубаво, да ги пратят в ремонта за по някой месец и после да си ги възстановят на работа. На най - добрия също би се случило. Не искам да се смята, че ги оправдавам, но наистина гонене на професионални кадри е малко крайна мярка... Колкото до случая - имало да става.lok06 написа:За техен "късмет"връзката по мобилните телефони,се е разпаднала точно когато не трябва.


Администратор
Случая е с много заплетен казус, но и аз смятам, че именно тежките условия би трябвало да смекчат вината и да няма уволнени. У нас са ставали какви ли не изцепки, но пак е имало случаи, уволнението да се заменя с по - леко наказание. В краен случай - "пусни си молбата за напускане по взаимно съгласие" и по живо, по здраво. А проблема със комуникацията трябва да бъде обеца на ухото на БДЖ и да се намери някакво решение тна този проблем, така, че връзка да има постоянно във всеки един момент и ситуация.
64.19

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
По принцип в нормативите пише, че радио връзките са помощно средство а не основно. Другото нещо което ме озадъчава е защо са решили да си препредават сигналиjе по телефоните. Колегите не работят от вчера и са пътували много по тази линия и предполагам са на ясно, че там се губи връзка. Видимост няма на въпростното място понеже е гора от храсталаци. Но с кои акъл маш на бутащия лок решава да бута с 40 км, при положение, че там се знае губещата се връзка с телефоните и липсата на видимост при маневрата за събиране на влака. Добре, че не е имало човек на спирката. Също голям късмет са имали, че при скачането на помощника при 40 км не е нацелил някои стълб или някое желязо. Общо взето много не професионална постъбка на бутащия маш.


Глобален модератор
Следя темата с притаен дъх!,... ПЪРВО!, при пирикачане!?!?, с 40-сет е недопустимо!,- просто нямаш представа след скъсването на какво разстояние са двата състава!, ВТОРО!, ДОРИ И ИДА, ПРОПАДНАТ ВСЯКАВИ ВРЪЗКИ!, СИ ДЛЪЖЕН КАТО Л.МАШИНИСТ ЯСНО И НЕДВУСМИСЛЕНО ДА СЕ РАЗБЕРЕШ С КОЛЕГАТА СИ КАКВО ЩЕ ПРАВИТЕ!. И то именно в смисъла на съвременните средства на комуникация!, (р-стации, GSM- и др. помощни средства)! ,и като се убедиш че така наречените помощни с-ства не работят!, и не знаеш ПРАВИЛНИКА!, жална ти майка!. И ПОСЛЕДНО ТРЕТО!, Локомотивния машинист, е длъжен да направи оглед на скъсването и да даде указания какви действия ще се предприемат по-нататък!. С ясни и точни указания към помощник машиниста,(в случея двамата). PS, Съжалявам ако не правилно сте побликували произшествието!, но от горе-написаното си излагам расъжденията като локомотивен машинист,(машинист локомотивен, по министерсско осерение). 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Никъде не се написа точното развитие на нещата.
Влакът е с бутаща машина и се къса (скъсан тракционен прът) по средата малко преди сп. Златуша на място в крива с много храсти. Двете бригади решават да придвижат частите една по една до спирката и там да се опитват да ги събират. Влаковата машина дръпва нейната част до спирката. Бутащата машина бута втората половина с 40 км/ч с пом машиниста на начело и връзка по телефон. Връзката се губи, пом машиниста скача, а задната част се удря в спрялата предна.
По това време п. м. на влаковата машина е бил при неговата опашка и побягва към спирката, където двама души чакат влак 60204. Четири вагона стават на камара, два са напълно унищожени.
Влакът е с бутаща машина и се къса (скъсан тракционен прът) по средата малко преди сп. Златуша на място в крива с много храсти. Двете бригади решават да придвижат частите една по една до спирката и там да се опитват да ги събират. Влаковата машина дръпва нейната част до спирката. Бутащата машина бута втората половина с 40 км/ч с пом машиниста на начело и връзка по телефон. Връзката се губи, пом машиниста скача, а задната част се удря в спрялата предна.
По това време п. м. на влаковата машина е бил при неговата опашка и побягва към спирката, където двама души чакат влак 60204. Четири вагона стават на камара, два са напълно унищожени.

Мнения: 41
Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 12:12 pm

Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm
според описания случай от колегата съфорумец недопустимо е при нормални екслоатационни условия влак с бутащ локомотив да бъде раздвоен, пак казвам НЯМА ГО ПРОФЕСИОНАЛИЗМА!, тези наистина са за уволнение, да се радват след преключване на случая да нямат големи финансови претенции към тях, правилниците са написани с кръв тези каскадьори са щасливци!.

Мнения: 41
Регистриран на: Пет Сеп 12, 2008 12:12 pm
Информация
Модератори