Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Земното го даваше някъде към 10 позиция.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да точно така се получава.Обаче мисля,че има инструкция когато локомотив има земно да не се ползва реостат.Не съм много сигурен в това.Но затова и има защита от ползване на реостата със земно.Аз затова и се подведох по въпроса на dido73.
А сега ако може и от мен един въпрос: Откъде вземат информация компенсаторите на талигите,че локомотивът е натоварен с 800А, за да се задействат?
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Искам да попитам нещо и аз. Забелязвам на много локомотиви противобоксувачната защита е изкормена. По мездренските машини масово са обрани токови трансформатори DY81, DY82 и DY83 с което реостата става нейзползваем. Та мисълта ми е, че като е обрана противобоксувачната защита вече няма смисъл от трансдуктори 131, 132, 133, 134, блокове DY81 и DY82. Примерно взаймозаменяеми ли са блокове DY81, DY82 и DY83. Мисълта ми е като се възтановява някоя мездренска машина вместо да се слагат всички блокове ако е изкормена противобуксовъчната да се слага само блок DY83 който е за възбуждането ако не се лъжа.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

При земно нетрябва да се ползва реостат понеже земното ако е някъде по котвената намодка или някъде по реверсивните шкафове във веригата на котвената намодка е много вероятно да се шунтира съпротивление на 1-ви или 4-ТД при което има вероятност котвата да се даде на късо.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Противобуксовъчната система няма пряка връзка с реостата,освен че ползва еднакви трансдуктори.Но те са в друга схема.За реостата трябва да има поне три изправни трансдуктора- един за възбудането и два котвени за двете талиги. И съответните трансформатори от Y8,защото без тях сигналите от трансдукторите не могат да се подадат на блок Y26 за обработка.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Компенсаторите взимат инфорчация от реле 894 което е вързано във веригата на максималнотокова защита на 145.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да от самия токов трансформатор.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Питам за трансдукторите понеже бях веднъж с мездренската 45159. На 159 противобоксувачната защита беше изкормена а проводници на трансдуктори 132,133 и 134 бяха откачени. Управлението на реостата беше малко мудно но това предполагам е от блок У26. В смисъл много бавно се отпушваха тиристорити до заданието което е зададено от спирачния контролер.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Явно тази машина е работила с един котвен и един възбудителен трансдуктор, което също е възможно, но не е за препоръчване, защото при излизане на един от строя нямаш никакви възможности за ремонт, защото няма никаква комбинация.А да се сменя на място е истинско мъчение.А за мудния реостат вина има както блокY26 или някой от двата трансдуктора също е за смяна.Ако колегата dido73 е на линия, дано и той даде някое обяснение.Между другото,тази форма със задаване на въпроси ми допада, защото така може и да се научи нещо ново.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Ясно е, че ако са скапани трансдукторите трябват нови а такива няма. Стегнахте ли вече 44121 или има още работа по нея.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

44-121 е на същото положение от времето когато бях пуснал снимки-мисля ,че беше м.май.Т.Е.до никъде.Но това не е по вина на ремонта.Доста други машини минаха,а има и нови.Например за подемен ремонт са 44-138 и 44-141.Явно за КР трябва повече пари,а там е проблемът.Щом няма контакти за АТП,какво да обяснявам.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Виждам, че се е заформила дискусийка. Радвам се. По ред на номерата.
Първо, зададох моя въпрос, защото наистина не знам смисъла да се подава + към пр.384 при задействане на земно втора група (от 83023).
44142 написа:Това захранване не се подава към спирачните контактори. Целта е при режим на реостатно спиране да не задейства блинкер 861В, понеже в режим на реостатно спиране част от силовата верига на 1-ва и 2-ра група се обединява в едно. Тоест ако задейства земно някъде във веригата на възбуждането независимо дали е на 1-ва или 2-ра група ще задейства земно съединение 2-ра група(860В). При събиране на силовата верига в режим на реостатно спиране реле 861Д получава захранване при което се прекъсва веригата на реле 861А и потози начин няма да задейства земно 1-ва група.
Ясно. Сега вече ми се изясняват - от пр.384 се захра 83023 и 861D предотвратява задействането на 861A и 861B при наличие на земно във възбудителните намотки на който й да е ТД. При наличие на такова би задействало, както и трябва, само 860B + 096 :) Благодарско.
borislaviv написа:Понеже релето за земно задейства на 33.6V-тоест реално може да даде земно на втора позиция, но това зависи от стойността на земното.Ако е от порядъка на 500ком, то това напрежение може и да не се повиши над 33.6V и да няма земно.На реостат напрежението на тяговите двигатели е по-ниско и затова е възможно локомотив с земно да спира на реостат.Но земното на тяга да дава на по-големите позиции.Обаче ме учудва твърдението,че когато има земно спирачният ефект е много малък, като това въобще няма връзка със електрониката на реостата,нито с котвените или възбудителни трансдуктори.
Има резон, обаче по пробите които правим при приемане на локомотива за планов ремонт като сложат ножовете за външното захранване и дадем на реостат още при 200-300А на първо положение на 393(4) дава земно + 096. Това означава че 021 е с много малък ъгъл на отпушване и при малко напрежение на изхода на 022 и малък ток във възбудителните пак си задейства. Но пък и ножовете за външно захранване не са 500kΩ :) Така че при по високоомно земно може и да не му достигне напрежение (респективно ток) на 860А.
44142 написа:При земно нетрябва да се ползва реостат понеже земното ако е някъде по котвената намодка или някъде по реверсивните шкафове във веригата на котвената намодка е много вероятно да се шунтира съпротивление на 1-ви или 4-ТД при което има вероятност котвата да се даде на късо.
Че то при земно във котвите в режим на реостатно спиране няма контрола. Така че .... то може да възникне при самия режим и да не знаеш предварително, че имаш земно. Плюс това имаш максимално токова защита на ТД във спирачен режим. :)
44142 написа:Искам да попитам нещо и аз. Забелязвам на много локомотиви противобоксувачната защита е изкормена. По мездренските машини масово са обрани токови трансформатори DY81, DY82 и DY83 с което реостата става нейзползваем. Та мисълта ми е, че като е обрана противобоксувачната защита вече няма смисъл от трансдуктори 131, 132, 133, 134, блокове DY81 и DY82. Примерно взаймозаменяеми ли са блокове DY81, DY82 и DY83. Мисълта ми е като се възтановява някоя мездренска машина вместо да се слагат всички блокове ако е изкормена противобуксовъчната да се слага само блок DY83 който е за възбуждането ако не се лъжа.
Блокове Y8.1, Y8.2 и Y8.3 са напълно взаимозаменяеми. Даже ги разменяме, ако възбудителния Y8.3 не бачка и слагаме конектора на съседния в него. Относно червеното предположение - грешно. Първо противоплъзгащата защита в режим на реостатно спиране взима информация за плъзгане само и единствено от диференциалните датчици на постоянен ток (трансдуктори) - 150(151). Така че не Y8.i регистрират плъзгането. Второ Y8.i играят основна функция в изработването на спирачния режим, така че не може да се премахнат - може да се премахне само един или Y8.1 или Y8.2, но резултата ще е като при мездренската дето си я карал. Накратко - Y8.1 и Y8.2 дават на Y26 информация за това колко реално котвен ток си реализирал за да го сравни със заданието, а Y8.3 колко възбудителен ток си реализирал за да го сравни със заданието. Демек без Y8.3 не може щот знаеш какво ще се получи - ток на мах (1800-2000А) и БУМ. Без нито един Y8.1 или Y8.2 също не може щот няма кой да каже на Y26 колко е реалния реализиран котвен ток. Съответно Y8.1 и Y8.2 взимат информация от 131, 132, 133, и 134 тъй че без нито един от тях не може. Може без някои и то само по един от група, но без нито един от 131 ÷ 134 не може.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Аз имам една друга теория да се подава допълнителен плюс към спирачните контактори.Първо: при земно на реостат напрежението от блинкера на 860/861 отива и на сигналните лампи. Оттам през блокировката на 095(включена) задейства бобината на 096 и ГВП изключва и без да има превишение на възбудителния ток.Второ:При това положение блокировка 006 на ГВП ще се изключи и спирачните контактори ще загубят захранване и също ще изключат.При наличие на котвен ток от порядъка на 200-1200А, който е бил в момента на спиране,въпреки, че с изключване на ГВП възбуждането също ще спре, ако контактите на контакторите се отворят,самоиндукцията на двигателите ще бъде огромна и ще нанесе щети на контактите.Защото и да изключи ГВП локомотива ще се движи по инерция.Трето:затова мисля,че е предвидено подаване на допълнителен плюс, за да държи контакторите включени,когато ГВП изключи.Това е моя теория, може и да не е точно така.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България
dido73 написа:Въпрос към отбора на знаещите.
Защо (с каква цел) се подава допълнително захранване към ЕПВ на спирачните контактори в ел.спирачен режим при задействане на земно във втора тягова група при локомотиви сери 44 и 45?
Според мен пък въпросът е грешен , защото ако задейства земно на 2-ра група в спирачен режим , ГВП ще изключи , блок-контактът на 006.1 ще изключи 094.2 и след като отпадне той ще изключат и 095.2 , 096.2 , 097.2 и 098.2 а други паралелни вериги след конт. на ГВП за захранването им няма. Т.е. не се подава никакво допълнително захранване към ЕПВ на спирачните контактори в ел.спирачен режим при задействане на земно във втора тягова група при локомотиви сери 44 и 45
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

По принцип има ли котвен ток над 100А спирачните контактори няма да изключат дори и да се даде на "0" спирачния контролер. Обаче ако изключи ГВП веднага загубват захранване контакторито поради описаното от вас по горе.
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация