Страница 3 от 14

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 9:33 pm
от Mario Evstatiev
lok43r написа:...и сега изведнъж някакво си дерайлиране...
То тва у наше село го немат и за авария :lol: :lol: :lol:

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 9:48 pm
от VESO
Ами че в почти всички от подадените по - горе примери става въпрос именно за дерайлирания , изпадания или изтървани влакове.Посочете катастрофи с разкъсани тела , съдаващи проблем за разпознаване , десетки загинали , сплескани до неузнаваемост вагони , локомотиви , които после са бракувани , огромни поражения по инфраструктурата.....Е , ако темата е за това , освен примера в Казичене със "Сл.бряг" за друг такъв инцидент не се сещам.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:01 pm
от bdz46
Дерайлирания като горепоказаното стават почти всеки ден.
Тук говорим за сериозни катастрофи с висока скорост и големи щети.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:27 pm
от lok43r
VESO написа:освен примера в Казичене със "Сл.бряг" за друг такъв инцидент не се сещам.
Прочети темата и няма да има нужда да се сещаш.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:36 pm
от VESO
Зависи какво разбираш под понятието "катастрофа" , както е формулирано в заглавието.От катастрофа до катастрофа има разлика от небето до земята.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:49 pm
от 07
Катастрофа е произшествие с човешки жертви! Другото са произшествия или инциденти с материални щети! По темата - колко удара е преживяла 44-144, май хет трик записа вече?

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:55 pm
от lok43r
Защо хет-трик. 1 удар има на Розино.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 10:59 pm
от bdz46
44 064 обаче има сериозен опит с ударите.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:13 pm
от 07
lok43r написа:Защо хет-трик. 1 удар има на Розино.
Голямо Село забрави ли го? беше сравнително на скоро. Само дето освен Розино май още някъде беше цапвана... (ще се радвам ако бъркам)

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:13 pm
от lok43r
Освен на Градище с тухлите и на Одърне с траверсите не мога да се сетя къде беше третия случай.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:20 pm
от 07
Градище и камиона с тухли не беше ли 44 085?

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:22 pm
от lok43r
85 с тухлите е на драгоил. Това с 64 е друг случай отпреди 20 години.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:23 pm
от lok43r
А на селото удара на е толкова тежък - само е малко рендосана отстрани.

Публикувано на: Сря Май 28, 2008 11:54 pm
от dido73
VESO написа:Зависи какво разбираш под понятието "катастрофа" , както е формулирано в заглавието.От катастрофа до катастрофа има разлика от небето до земята.
Дерайлирания без особени материални щети стават много често. Катастрофи причинени от дерайлиране са вече друго нещо - мисля ще се съгласиш. Наистина формулировката на темата е малко двусмислена, но все пак имам предвид катастрофи причинени от всякакъв вид причини, като под катастрофа разбирам - големи щети, и понякога за жалост човешки жертви. Типични примери за катастрофи са челни удари, обръщане на отделни части от влак или цял влак в следствие на удари , дерайлиране :wink: или изпускане на влак, в които злополучни състави са били локомотиви 41, 42, 43, 44 и 45.
Общо взето това е, но разбира се че ще е от полза да се споменат и по-благополучните за БДЖ инциденти и аварии в това число и дерайлиранията на локомотиви серии без особено големи щети. :)

Понятия

Публикувано на: Чет Май 29, 2008 6:54 am
от shotik
В железниците има различни понятия за произшествията ,не е като при автомобилите,но вече съм ги забравил като класификация.Катастрофа е събитие с повече жертви и материални щети,но като най-голямо е "Брак"Нека работещите се допитат до инструктор или служител ,занимаващи се с тия работи ,а мисля че и някъде по правилниците беше написано.
Една от катастрофите беше на Илиянци когато бръз влак минаващ транзит по правия коловоз ,беше ударен от маневра начело с 52 серия лок,странично на стрелка между 3 и 4 коловоз страна София-север.Поради неразбирателство за подаден сигнал"ГОТОВО " от постовия,маневрата тръгва,но не е била вързана спирачката,което е нормално при извършване на маневра и в това време бързия влак влиза в гарата./Тогава 4 коловоз беше свързан с 3,след този удар е в сегашния си вид към гърловина с 5 и 6 коловози/Машиниста вижда че маневрата върви и подава сигнал"обща тревога"и задържа.Маневрения машинист също опитва,но само локомотива не може да спре товара и се удря странично във вагони.Всички които са били в коридора от тази страна са били с изпочупени крака ,ръце,за загинали не си спомням,защото 52 с. се накланя на една страна и рамата /а може би и буфер/ са раздрали обшивката на вагона.