Разумно решение по 3-та линия е удължаването маршрута на една двойка влакове и вече между София и Карлово имаме 7 чифта на ден.За сметка на това е изчезнала крайградската двойка от Карлово за Златица и обратно.Непонятно защо са предвидени спиранията в Гурково на 3621 и 3622 и в Николаево на 3622.Отделно от това , бързият от Бургас спира на още няколко гари - Тъжа и Ботев нека да останат , тъй като там се осъществяват разминавания , но такива като Дунавци , Сахране и Свежен би следвало да отпаднат.
8637 пък от Карнобат ще спира чак в Комунари , новост е и удължаване маршрута на 30155 от Сливен.С 25 минути по - рано пък е изместен началният част на 30250.
По 4-та линия вече отбелязах новият 1385 , който през лятото ще замества 383 , но ще се движи в съвсем друг времеви диапазон и практически русенци от 14-ти юни остават без нощна връзка със столицата.С 6 минути по - малко ще пътува 4611 от Р до ГО.Другите 2 новости вече ги споменах - удължените машрути на 4641 / 4640 и 24101 / 24102 , затова няма да се спирам на тях.От април до октомври се измества с 50 минути часът на последния пътнически влак от Горна до Плачковци и пътниците от Самуил и Русе осъществяват връзката с него в ГО.Окончателно се затвърди и още едно удължаване - на един от крайградските влакове от Димитровград и вместо до Михайлово , 40252 ще пътува до Стара Загора.В единствения неелектрифициран участък също има интересни неща - с цели 50 минути по - рано е изместен 40161 и е въведена една двойка влакове - 40262 вместо до Момчилград , се движи до Кърджали , след което се връща като 40263 и покрива част от една голяма времева дупка между тези два града.4646 вече ще спира на Димитровград север и Меричлери.
По 5-та линия интерес предизвиква удължаването на маршрута на 50261 / 50262 и тук ми е интересно следното нещо - единият пътнически влак идва на Бг в 8:42 и тръгва в 9:10.Другият ПВ пристига на същата гара в 12:30 и заминава в 14:03.Излиза , че 3-тия влак - КПВ-то от Дупница ще стои на Благоевград от 7:55 , ще чака 50261 / 50262 , след това 50111 и чак в 12:35 ще заминава обратно.Това , което ме разочарова - 5621 от Дупница до Кочериново спира навсякъде , а в участъка от Струмяни до Кулата всички бързи влакове са като пътническите.Международният 461 (със стар номер 463) е със същата съдба от София до Перник и за втори пореден график обратният 460 (преди 462) бива прекарван през "Пустинята".Средно от една до 2 - 3 минути са намалели времепътуванията между Радомир и Кюстендил.
Единственото , което ми направи впечатление по 7-ма линия е изместеният с час и 6 минути по - късно 70206.Интересно какво ли е наложило тази промяна , при положение , че на Мездра няма влак за връзка , а разминаването със 7623 ставаше на Бели извор.

По 8-ма линия - "Родопи" 8631 вече ще тръгва с 21 минути по - късно и няма да спира на Белозем.Разминаването с Дианата ще става на Маноле и като гледам разписанието ямболският е този , който ще чака.А освен всичко друго , са заложени спирания на 8640 в Плоска могила , Горно Ботево и Оризово , на 8610 в Хан Аспарух (за разминаване с "Родопи") , 8632 - на Стоил Войвода и Свобода и на 8611 в Тракия.
9-та е единствената линия , която не ми направи впечатление в контекста на новия график.40114 , който преди беше от Горна до Самуил сега е запазил номера си само до Русе.От дунавския град този влак ще бъде под нов номер 90205.За поредна година продължава безобразието 9623 в участъка Самуил - Каспичан да спира на всяка гара и спирка , но при липсата на пътнически влакове в региона , това явление се приема за нормално.