Страница 18 от 42

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 12:21 pm
от VESO
"Това вече е прекалено" - тези думи изричаха стотиците хора на центр. Бургас , дошли да пътуват снощи с 8626.Повече от скромната композиция от 4 седящи и два спални вагони се оказа наистина тясна да побере връщащите се от морето.Появиха се няколко групи от чужденци , което допълнително създаде проблеми по настаняването им.От случайно дочут разговор между билетните касиерки , разбрах че са продадени 556 билета за влака (запомних тази цифра , тъй като лесно я свързах с номера на последния локомотив от серия 43-00).Естествено запазени места нямаше дори в първата класа и хората се спасяваха поединично.
Най - после композицията бе докарана на 3-ти коловоз и хората с бързи крачки тръгнаха към нея.Оказа се , че вратите са заключени , а след няколко минути дежурния рък. движение дойде на перона и каза , че вагоните ще бъдат изтегли обратно , тъй като поради големия брой пътуващи ще бъде включен един допълнителен вагон.След като хвърли един поглед към стоящия на първи коловоз състав на 8615 , стана ясно какъв ще бъде допълнителния вагон , а 52-00-ката пое с вагоните към западната гърловина на гарата.След малко маневри по коловозите , резултатът беше следния.
Аз си намерих място в една от 74-ките , но ме вдигнаха 3 минути преди тръгването на влака и по ирония на съдбата , единственото свободно място , което намерих и на което седнах бе това.
Един толкова изявен противник на exDB-та да бъде спасяван в последния момент от exDB......
Жалко , а?!?. :cry:

Влакът се пукаше по шевовете с народ , а едно преминаване през коридора на купейните вагони отнемаше средно от 7 до 10 минути.След Ст. Загора и особено след Пловдив в композицията стана някакъв ад , тъй като също имаше тълпи и гъчканицата стана непоносима.За моя голяма радост , мен нямаше кой да ме вдигне , тъй като мястото от снимката , на което бях седнал няма как да се резервира.
По преценка на кондуктора от снощи , за да се поберат всички пътници , включително и качващите се от гарите (само от Ямбол бяха повече от 20) са нужни минимум 7 седящи вагона.Не по - малка населеност бе и в спалните , където от всяко купе се подаваха минимум по две глави.Определено считам , че пускането на такъв състав е абсолютен резил и пълна гавра с пътниците.Но дори и да се пише писмо , където трябва , резултатът е повече от ясен - вагони НЯМА.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 12:27 pm
от 43.309
Веско трябваше да снимаш и да пратиш снимките на БДЖ. Аз вече се отказах пуснах десетки писма и отговора е : ще сложим допълнителен вагон не вагон, а ВАГОНИ трябват.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 12:44 pm
от VESO
За съжаление снимки не съм правил , но и нямаше как да обхвана навалицата , тъй като едно , че беше нощ и трудно се снима , друго , че трябва да вдигна апарата от доста високо място , за да се види какво се случва в коридора и как за кондуктора е по - лесно на гара да слезе и да отиде да проверява другия вагон , защото няма как да мине.
А и бях толкова изморен , че даже не съм се сетил.
Снощи беше действително някакъв кошмар.Срамота е , хората се прибират от морето и влаковете са пълни.Не са само тези , които отиват към Бургас , но и тези , които се връщат.Но както и писах вече , знам резултатите - вагони НЯМА.

Интересно само при нас даваме информация. По северната дестинация как стоят нещата с 2626 и 2627 ? Нека който има възможност да провери каква е населеността на нощните морски влакове в Северна България. Поне би трябвало да е малко по - спокойно , тъй като пътуващите от столицата до Варна имат избор - през Горна или през Карлово , но все пак гари като Мездра , Червен бряг , Плевен и Шумен генерират значителен пътникопоток в сравнение с Пирдоп , Карлово , Казанлък и Сливен.
Чудя се там няма ли толкова хора , още повече , че орязаха пълни влакове като 8626 и 8627 , а 2626 и 2627 ги оставиха с 5 седящи.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 12:46 pm
от 43.309
Там пускат 43 серия на 2627 :oops:

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 12:58 pm
от Nikss
Не пускат 43. По-скоро каквото падне.
Пътувах онази вечер с 2626 от Варна до Мездра и влакът беше с 5 второкласни вагона (45-ца, 50-ка и 3 74-ки). Първокласният също беше 74 (номер 002), а спалните бяха 1 от "новите" (серия 76) и 1 от старите. Аз бях в 3-ти вагон, слава Богу, че си взех запазено място, макар, че билетната касиерка ми каза, че места имало много и не е задължително да си взимам, но ако съм искал ще ми даде. В крайна сметка бяхме 6 човека в купето, гъчканица нямаше, места имаше за всички, но населеност около 90% за целия влак. В 3636 нещата бяха 1 идея по-добре, места се намираха тук-таме във второкласните вагони.
Иначе вчера на 2612 имаше 2 допълнителни вагона, с което броят им става 6, населеност около 90%. 2614 също го видях с 6 второкласни, но не ги огледах хубаво, а после като разбрах се оказало, че последните 2 били запечатени, демек нищо ново под Слънцето, пак с 4 вагона. С 2627 не знам какво е положението, но предполагам си има стабилен пътникопоток.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 1:14 pm
от VESO
Както и предполагах , в Северна България нещата са по - спокойни.Софианци имат на разположение два влака до Варна , докато за Бургас влакът е един , при това с орязан състав и добре , че се намериха вагони за 8627 , но 2626 продължава да е с 4 вагона.Не се движат извънредните 8686 и 8687 и положението е отчайващо.Само след около месец 8627 леко започва да се поопразва , а навалицата се "прехвърля" в 8626. :D

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 1:24 pm
от Nikss
Със сигурност тази година ще я запомним с непускането на 8686/8687 и 2681/2682, а това си е не абсолютна или пълна, а не знам каква... ОГРОМНА гавра с пътниците при този голям пътникопоток. Нямало било вагони, а колко вагони са оставени по депа забутани вместо да се ремонтират? То цялата железница е така... и локомотивите, не само вагоните. :evil:
А иначе за едно нещо не си прав... за София бургазлии имат и Чайката и 3622. Вярно, всеки един от тях има своите предимства и недостатъци, но това е положението за момента. Няма ги някогашните влакове Бс-Кв-Сф и обратно, които предвидливо съм записал в моята книжка с проектни скорости и при нужда ще пусна тук, за да се види какви влакове трябва да има, а не тези мъчения сега.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 1:49 pm
от VESO
Аз имам предвид пътуващите за нощните влакове , неслучайно съм цитирал въпросните 2627 и 3637 и софианците могат да избират.Докато за Южното Черноморие е само 8627.

Публикувано на: Нед Юли 25, 2010 2:36 pm
от Nikss
VESO написа:Аз имам предвид пътуващите за нощните влакове , неслучайно съм цитирал въпросните 2627 и 3637 и софианците могат да избират.Докато за Южното Черноморие е само 8627.
За нощните влакове да, но летовниците имат избор и от дневни влакове, все пак всеки си има предпочитания. В Чб по-голямата част ходят на море с 2627, за Бс ходят с 2614/8627, а някои предпочитат 2611/2610 защото са с климатик. Та затова казах, че не е само 8627 за София, заради различните предпочитания въпреки, че повечето народ се нахвърля на нощните заради жегите през деня, но това не пречи да има летовници и за другите влакове по дадена дестинация. :wink:

Публикувано на: Нед Авг 01, 2010 6:30 pm
от VESO
Най - после нещата с толкова дискутираните "бургаски" групи и "бургаски" нощни влакове да си дойдат на местата.Явно Господ е чул молитвите на пътуващите и така е помогнал , че се престарал.Директната група на 8660 , която се прикача на 8612 днес бе цели 6 вагона (направо да не повярваш) , че беше дори по - голяма от варненската.На снимката 55137-4 маневрира със състава , а гледката после бе повече от красива.Значи можело да има още вагони , но ние с Ивайло няма да спираме да атакуваме дирекцията с писма при следващ път на "4 вагонна" идиотщина.

За увеличен състав наблюдавам и при "Сл.бряг".Освен резонните пет 97-ци , първокласна 74-ка , бистро и инвалидна 80-ка , в композицията има допълнителен вагон на опашката и той е първокласна 74-ка.Ето го него и общ вид на 9 вагонната композиция.

Публикувано на: Вто Авг 03, 2010 11:39 am
от 42 072.9
Трябва да се даде зор и за влаковете по 2-ра. Не може влак, който пътува посред нощите да бъде съставен от безкупейни вагони.

Публикувано на: Вто Авг 03, 2010 12:10 pm
от VESO
За сега "Кардамският" състав е съставен изцяло от exDB вагони , като единствените купейни са спалните и първокласния.На 2626 / 2627 също се подмята някаква 43-ка , но дали е допълнителен вагон , или е резонно включен , не знам , още повече , че с него седящите вагони стават 5.Истинско предизвикателство обаче е пътуването до Силистра , където вагоните са 45-ци (с общата седалка) , а за Кардам има и 43-ки.Една жена пътуваше от Мездра до Исперих , но като видя какви са седящите вагони , отиде до спалния и влезе в него.
2612 и 2613 хубаво им смениха композициите , остава същото да стане и с 8610 и 8615 , защото е пълно безумие да пътуваш от София до Бургас в exDB вагон.За 3621 и 3622 също може да се помисли.

Публикувано на: Вто Авг 03, 2010 2:33 pm
от Vancho
Ами има една камара бързаци по седма девета и пета дето са с купета за някакви си 200 км, ама кой да се сети. Въпреки че на мен лично са ми адски удобни за дълго разстояние 43 ките. За нощни влакове вече не стават подкрепям налълно, но през деня са доста по приветливи от една камара купейни вагони. Е, вече са позанемарени, но това е до културата на негово величество пътника. Ако се вкарат за ревизия повечето ще станат чисти и спретнати като в началото. :wink: Дано все пак някоя умна глава се сети и зарадва някои регион с ex db от ГДВ 2011 :D

Публикувано на: Вто Авг 03, 2010 3:23 pm
от VESO
ExDB-тата преспокойно могат да бъдат пуснати на влакове като 9620 / 9623 или 2655 / 2654.Защо не и на 9621 / 9622 , само че към Варна.Бургаските групи да си бъдат с купейни вагони , поради дългото разстояние.

Публикувано на: Вто Авг 03, 2010 4:01 pm
от Saruman
Аз ги искам на Хебъра, ама да са Пловдивски.