Страница 17 от 28

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 9:49 pm
от dido73
44142 написа:Възрастен е човечеца. От 20 год бил бачкал в ново хале.
Там повечето са от 20г. Аз бях само 1,5 години там, но познавам всички колеги. Възстановяването на 81 е колективна работа. Не е работа на един човек.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 9:50 pm
от dido73
bdz46 написа:Съгласен съм и да пръснат новите ЕМВ по другите депа и да ни дадат техните 32.
То бива , бива мазохизъм, ама толко не бива :shock: ](*,)

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 9:56 pm
от bdz46
dido73 написа:То бива , бива мазохизъм, ама толко не бива :shock: ](*,)
Аз съм мазохист. Серия 32 ми е слабост.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:08 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:
dido73 написа:То бива , бива мазохизъм, ама толко не бива :shock: ](*,)
Аз съм мазохист. Серия 32 ми е слабост.
ЕМВ 32 са много добри като конструкция и изпълнение, но липсата на части и калпавата поддръжка, както и големия месечен пробег в София бързо им видяха сметката. За справка вижте ЕМВ на депата ГО, ВА и ПО и ще се убедите. И не бих нарекъл мазохизъм зачитането на старите и доказали се серии ТПС, в които има още хляб при една по - добра поддръжка. Но софийските 32-ки са станали на войнишки канчета.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:36 pm
от dido73
Еее, не давате да се избъзика човек. Канчета я, канчета. :lol:
32 имат 2 основни недостатъка - стария прогнил кабелаж и прогнилия кош. Това обаче нема оправане. Щом в Русе не могат да сменят кабелажа кво да говориме.
Няма шкаф в който да не тече из ведро при дъжд. За кабината да не говориме.
Кабелажа пък е от старите сплатената изолация върху нещо като подобие на гума, което сега се рони като сирене. При това положение няма електричка без утечки в о.в. , а да не говориме и в с.в.
Това са големите проблеми на 32. Иначе части бол - завода в Сърбия бълва части за 33, 99% като за 32.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:41 pm
от bdz46
В Русе могат да сменят кабелите и са го правили на отделни вагони обаче, на цял влак не.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:43 pm
от dido73
bdz46 написа:В Русе могат да сменят кабелите и са го правили на отделни вагони обаче, на цял влак не.
На 141 под пода кабелажа не е сменян. Демек външния монтаж не е пипан. Сменен е само вътрешния монтаж.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:49 pm
от bdz46
Не 141, а 139 единия прикачен вагон е сменен и кабелажа под пода.

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:51 pm
от 07
lok45111 написа: ЕМВ 32 са много добри като конструкция и изпълнение, но липсата на части и калпавата поддръжка, както и големия месечен пробег в София бързо им видяха сметката. За справка вижте ЕМВ на депата ГО, ВА и ПО и ще се убедите. И не бих нарекъл мазохизъм зачитането на старите и доказали се серии ТПС, в които има още хляб при една по - добра поддръжка. Но софийските 32-ки са станали на войнишки канчета.

На войнишки канчета още не са станали (поне не всички)! Истината че и в Бургас и Пловдив и във Варна има влакове които вместо с 32 (поради не достиг) са с композиции (но там за разлика от Сф поне локомотивите не са голям проблем). 32 ките (електричките, чамугите, секциите) имат своя чар, според мен те са ПС превозил най-много пътници в историята на БДЖ... Може и да е вярно, може и да не е! Но е време да им се намери достоен заместник, жалкото е че ако им се намери заместник - те (32ките) отиват на среща с безмилостните горелки, участ която не заслужават.....

Публикувано на: Сря Юни 13, 2007 10:54 pm
от bdz46
Като изключим софииските, ЕМВ по другите депа имат още много живот.

Публикувано на: Чет Юни 14, 2007 8:09 am
от Гост
Аз пък мисля, че при добро желание и една хубава модернизация на 32 както на сръбските 33 (JZ412) може да се постигне голям успех и да продължат да работят още толкова години.В Русия как си правят модернизации (и то успешни) на ЭР22,а пък Сърбите не остават по назад с модернизирани 412 :)

Публикувано на: Чет Юни 14, 2007 11:05 am
от Nikss
Аз като гледам май само в България не се модернизира тяговия подвижен състав ами се оставя на произвола на съдбата.Както с електричките така и с локомотивите.

Публикувано на: Чет Юни 14, 2007 11:27 am
от Tramway
Мисля си, че всички разсъждавате много повърхностно и непрофесионално. Тези ЕМВ-та са конструкция от края на 50-те години на 20 век, на всичкото отгоре руска, т.е. още тогава нескопосана. Макар и неколкократно подобрявана, тя напълно се разминава с всякакви съвременни норми и изисквания за енергоемкост, ремонтопригодност, експлоатация, обслужване и пр. Разходите за пътник-километър са с пъти по-големи от тези на съвременни ЕМВ-та със същото предназначение и каквато и модернизация да се прави няма да станат по-икономични. Поради голямата степен на физическо остаряване и долнокачествената поддръжка през целия им досегашен експлоатационен живот себестойността на ремонтите и поддръжката им многократно превишава приходите от тях. Като към това се прибавят и грамадните експлоатационни разходи, излиза, че този подвижен състав е тотално неефективен и носещ големи загуби. Всяка нормална компания при тези обстоятелства спира от експлоатация такъв подвижен състав. При нас обаче липсата на пари за купуване на нов предизвиква гълтането на много пари от 32-ките и оттам още по-голямата липса на пари. Т.е. завъртането по спиралата надолу се вихри с пълна сила и връщане няма. Електричките ще смучат като пиявици до последно, като след себе си ще оставят автобуси (както вече се почна). Новите Сименси, които не е ясно кога ще дойдат и кога ще тръгнат, са капка в морето. Следваща доставка няма да има.
Това е положението. Тъжно но факт.

Публикувано на: Съб Юни 16, 2007 12:00 am
от dido73
Абсолютно вярно. Съгласен съм със всичко казано, но има една подробност за чамугите , която е много важна - апаратите на тоя кютук са толкова здрави и яки че издържат на ядрен взрив. Руснака не е жалил матрал. Слагал, слагал та се улял. В това отношение тази техника е правена да ни надживее дваж и триж всички тук.
Недостатъците както беше споменато са доста:
  1. * неикономични - руснака не е мислил за икономии а да издържа на ядрен взрив.
    * неефективна с-ма за управление на тягата - с-темата "Решетов" е неефективна като управление поради липсата на обратен ход. (за това пък проста и лесна за поддръжка, което е пък е предимство). Може да се каже, че по отношение на управлението на тягата чамугите са своеобразен трамвай.
    * "чамугите" или още автосцепките - за товарни вагона да, но за пътнически....овтрат. Това не може да е даде комфортно возене при този вид сцепване. Системата при 33 е доста по-добро решение.
    * прогнил кабелаж - както многократно съм казвал, кабелажа на чамугите е прогнил и това води до отечки и паразитни вериги. Това разбира се е поправимо , но доста скъпо удоволствие.
    * прогнил покрив - също съм го повтарял многократно като един от големите проблеми. При проливни дъждове чамугите вътре заприличват на потъващия титаник - от всякъде шурти вода.

Публикувано на: Съб Юни 16, 2007 2:12 am
от bdz46
dido73 написа:* прогнил кабелаж - както многократно съм казвал, кабелажа на чамугите е прогнил и това води до отечки и паразитни вериги.
Понякога резултатите са потресаващи!