Страница 141 от 147

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:29 pm
от KRAKOMOBILA
Ванка, траф не се ремонтира при ГПР, но и знаеме Мездренските машини с колко масло в трафа вървят. Ако вообще е имало някакво след ремонта.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:32 pm
от 44142
По принцип вървят на 1-вия болт понеже го точат. По малко ако падне ще задейства 1-ва степен или 2-ра. Интересно ще е като се извади трафа да се види къде е пробива на казана.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:35 pm
от 42 072.9
На пробите е имала проблем с АТП-то. От това, което се говори снощи е задействала 008 и 009 и е имало "бум". През това време на нас ни се разтресе машината на няколко пъти поради силни колебания в напрежението на контактната мрежа. Добре, че не бяхме закъснели повече, иначе нямаше да мръднем от Лакатник.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:37 pm
от KRAKOMOBILA
При задействане на 008 и 009 - бум е ясно, че ще има. Идеята е защо е протекъл трафа и защо се е възпламенило маслото.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:39 pm
от 42 072.9
Рязко и бързо разпространило се късо съединение.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:42 pm
от KRAKOMOBILA
Ами то това рязко и бързо разпространило се късо трябва да е толкова бързо, че да възпламени трафа в промеждутака между задействане на 008,009 и изгключване на ГВП - което е адски малко време.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:45 pm
от 44142
Да приемем, че късото е към казана на трафа. Напълно възможно е да се пробие дупка и да потече маслото. При повторното вдигане на лок под напражение, което е нормално при еднократно задействане на 008 и 009, и последвалата дъга се пали маслото. Просто мал шанс.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:45 pm
от KRAKOMOBILA
Доколкото разбрах аз повторно включване на лок не е имало.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:51 pm
от 44142
Снощи говореха в депото, че е задействала 008 и 009. Обезточили са и при повторното задействане е почнала да дими. Не сме били там и не знаем какво точно е станало та сега само гадаем. Всичко зависи къде е пробива. Примерно на 44081 като счупиха панвтограф мазувирите и пантографа падна на покрива явно е бил под напражение още и е прогорил дупка на покрива. Нищо чудно и на казана на трафа да се е образувала дупка. Ще се види.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:52 pm
от 42 072.9
Важното, е че са имали шанс да влязат в гарата както и лиспата на жертви. Дано да го преодолеят по-бързо.

Също така, дано на правилните хора им светне лампата, че ако системата продължава по този начин ще има и още такива случаи.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:57 pm
от 44142
Тук е интересно да се отбележи, че пожарната инсталация на 44 не е домислена. Инсталацията е монтирана на тавана където се намират само железа и ламарини. Според мен е трябвало да я съсредоточат на пода под дъските и около дъното на трафа. Поради липсата на пари за резервни части компресорите на лок текат, около трафовете има пропуск на трансформаторно масло, на пода също се намират кабелните канали. То не се сцежда а си седи в машинното. При евентоален пожар и задействане на праховата, тя само забелва машинното. Огъня под дъските и под трафа продължава да си гори. Предишната фреонова инсталация, вероятно е имала голям ефект но сегашната прахова не.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 12:57 pm
от KRAKOMOBILA
Инфото което имам аз е, че е задействала 008 и 009 между ПС и входния и още тогава е започнала да пуши. По инерция са влезнали в гарата и вече се е усещала горещина от към трафа.

За сведение - на мен като 44 078 ми задейства 008 и 009 повторно не е включван локомотива, но трафа пушеше. Явно сме имали късмет, че беше студено и не е тръгнало и маслото.

За инсталацията - има препоръки от комисията разследващата произшествието с 089 да бъде преработена - тъй като както описа Иван - в момента не е много ефикасна.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 1:00 pm
от 44142
Не може да се сравнява случая на 44078 с 45158. Важното е, че бригадата не се е панирала та да спре влака в междугарието. Тогава пожарната още по трудно е щяла да стигне.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 1:05 pm
от KRAKOMOBILA
Вероятно. Важното е, че пострадали няма. Реакцията е била напълно адекватна. А с малко старание и нов траф - 158 може отново да тръгне.

Публикувано на: Сря Мар 28, 2012 1:09 pm
от 44142
Дано я оправят 158. Друг траф, смяна на кабелаж и е готова но пък 144 чакаше смяна само на кабелаж понеже имаха изправител от 084.