Страница 15 от 18

Публикувано на: Пет Сеп 24, 2010 8:53 am
от driver
нека са 3 два хода напред

Re: "Българска Железопътна Компания - АД"

Публикувано на: Пет Сеп 24, 2010 9:08 am
от bdz46
В "нормалните" железници пантографите се чупят толкова рядко, че и половин пантограф им е достатъчен.
choveka_vlak написа:До сега "Само-счупил се"- нямаме само по контактна мрежа
Вие може да нямате, но се случва и това. Три пъти ми се е случвало да се самосчупи.

"Българска Железопътна Компания - АД"

Публикувано на: Нед Сеп 26, 2010 9:26 pm
от choveka_vlak
Да точно за това използвах " само-счупил се" , защото се налага да вметнем едно то малките предимства на Кончар-БДЖ, - че тук там в зависимост от (плащането) си голедат доста добре задълженията на едно ТП- например... :wink: :lol: . А иначе при Вас в БДЖ този термин който приложих, е доста често явление, за което изразявам своята загриженост към колегите машинисти!, но пък какво да се прави за толкова заплата в ремонта толкова и сигорност... :cry:

Публикувано на: Чет Окт 07, 2010 10:34 am
от stani_46001
Чух, че БЖК от скоро карали товари от Разделна до Лом. Интересно ми е какво возят и ежедневни ли са тези влакове?

Публикувано на: Чет Окт 07, 2010 10:54 pm
от Nikss
Интересно... тук не сме мяркали такива животни... да не возят въздух случайно? :lol: :D

Re: "Българска Железопътна Компания - АД"

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 12:23 pm
от Tramway
bdz46 написа:В "нормалните" железници пантографите се чупят толкова рядко, че и половин пантограф им е достатъчен.
choveka_vlak написа:До сега "Само-счупил се"- нямаме само по контактна мрежа
Вие може да нямате, но се случва и това. Три пъти ми се е случвало да се самосчупи.
Наскоро познати от Англия ми съобщиха, че за около 30 години експлоатация всичките 33 машини от серията са чупили пантограф общо 5 пъти: 2 счупвания по неизправност на КМ (единия случай заради обледяване в Шотландия), 2 самосчупвания (1 от пукнатина в долното рамо и 1 от изпадане на шарнирен болт), и 1 счупване по външна причина (падане на кола от надлез върху покрива на машината).
Ако приемем средно за машина по 6500 работни часа годишно, излиза че всяка от тях е навъртяла по 195,000 часа, или общо за цялата серия 6,435,000 часа. Като ги разделим на броя счупвания излиза, че са е чупил по един пантограф на 1,287,000 (един милион двеста осемдесет и седем хиляди) часа. При туй положение даже и един пантограф е предостатъчен.
Сметката е много груба, но доста показателна. Ха сега вземете нашата пантографна статистика и направете сравнение......

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 4:31 pm
от Nikss
От калпава КМ нашарена от всякъде с паяци, ставки и междини и с постоянно променящ се габарит какво очакваш да има?

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 4:40 pm
от bdz46
Навсякъде контактните мрежи са нашарени с паяци, междини и вставки. Почти навсякъде никой не сваля на паяци, междини и вставки.

Равносметката:
В някои железници не свалят на вставки и паяци и чупят един пантограф на милион локомотиво-часа.
В България всичко живо сваля навсякъде (на вставки е задължително) и чупим около 500 пъти повече пантографи.

Какъв е изводът?

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 5:12 pm
от 42 072.9
Който сваля чупи.

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 5:22 pm
от Tramway
Ами да! Свали-дигни, свали-дигни, те шарнирите са изтъркват.
Изводът е че най-добре вместо пантограф да имаш кумин отгоре - досега куминя не сме го чупили нито веднъж. Пък англичаните с пантографите да му мислят.

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 5:50 pm
от bdz46
Абе нямах предвид точно това, а и звучи твърде нелогично.
Имаше обаче един машинист на ЕМВ, който изхождаше точно от тази максима и твърдеше, че нямал счупен пантограф.

При всяко положение обаче, не съм забелязал осезаема разлика в аварийността на пантографите при сваляне и при несваляне.
Не, че не съм закачвал калпав паяк... ама след няколко години усилено тестване на всички паяци около София и събиране на мнения от колеги, които нямат навик да свалят, за себе си съм установил, че вероятността за авария с пантографа на паяк е твърде малка, за да оправдае системното сваляне на всички паяци.

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 6:01 pm
от Tramway
bdz46 написа:Абе нямах предвид точно това, а и звучи твърде нелогично....
Ти да не си помисли че на сериозно го казах?
Причини за чупене има много и те са и от двете страни на чертата. Паяците хич не са основната причина.

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 10:08 pm
от Nikss
Не си спомням къде в дефилето има един коварен паяк... мисля, че беше преди тунел 2 по път 1 като се излиза от Владо Тричков към Реброво. Там досега не съм видял смелчага да минава гордо - всеки сваля. :D Може и да бъркам, но мисля, че беше там. :roll:

Публикувано на: Пон Ное 15, 2010 10:11 pm
от bdz46
Всички паяци по дефилето се минават.

Публикувано на: Сря Дек 29, 2010 2:47 pm
от kgeorgiev
87 ците толкова ли слаби че по 9 та с каолина почти винаги състав от 15 - на вагона има три машини две отпред и една бутаща?