Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

В БГ така се възтановяват лок, че после са трагични. 43543 преди да я спрат помня, че от удряната кабина беше веялник и имаше най различни надписи по кабината от лок бригади. Все "хубави" закани.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

disell написа:Чак сега видях , че на първа страница от тази тема има доста информация относно повечето пострадали локомотиви от 43,44 и 45 серия
така , че не е нужно повече да се повтаряме.
Тази информация систематизирам от всички мнения и повтаряния за да е подредена по серии и номера. За по лесно намиране. Така че, дори и да се повтори нещо ще го систематизирам в първия пост. От доста време не съм преглеждал темата и липсват 45-163 45-152 и 45-156.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Относно удара на Дупница са ми разкавали, че от към Голямо село са набутвали вагони към един от коловозите и е нямало човек на опашката, който да следи за дистанция. Знаели са, че коловоза побира 40(примерно) вагона. От към Дяково влиза влак и за съжаление гърловината е такава, че машинистите в последния момент виждат злополучния вагон. Задействат спирачката и бягат към коридорите, но за съжаление вагона буквално разсича локомотива от страната на машиниста и младия тогава помощник (от ПЖИ) загива и е намерен чак на третия вагон зад електровоза. Машинистът по чудо оцелява и се пенсионира преди няколко години.
На първи коловоз до стената би трябвало да има паметна плоча.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

42 072.9 написа:Относно удара на Дупница са ми разкавали, че от към Голямо село са набутвали вагони към един от коловозите и е нямало човек на опашката, който да следи за дистанция. Знаели са, че коловоза побира 40(примерно) вагона. От към Дяково влиза влак и за съжаление гърловината е такава, че машинистите в последния момент виждат злополучния вагон. Задействат спирачката и бягат към коридорите, но за съжаление вагона буквално разсича локомотива от страната на машиниста и младия тогава помощник (от ПЖИ) загива и е намерен чак на третия вагон зад електровоза. Машинистът по чудо оцелява и се пенсионира преди няколко години.
На първи коловоз до стената би трябвало да има паметна плоча.
Момчето тъкмо са го изкарали за машинист. Била му е първата и за съжаление последната повеска, като такъв.
Мнения: 19
Регистриран на: Пон Фев 11, 2008 12:23 am
Местоположение: Карлово
За 45-147

Мнение от cslav »

benslavovski написа:И за още един случай лок 45-147 управляван от Стоян Рангелов се удря във влак който е спрял на входния на гара Клисура удара става точно между 12и 13 тунел машиниста загива при раследването не се доказа с точност но за по така го изкараха инфаркт.След възтановяване на лок. всички бягаха от него като дявол от тамян беше такъв духалник че за две дежурства с него дигаш температура.
Бях старши на тая машина след катастрофата - както всички бягаха от него , взехме го за комсомолски локомотив с помощта на Симеон Коленцов , лека му пръст , почистихме го до положение да можеш да се храниш в машинното , с много ракия и подмяна на врати и брави и уплътнения и каквото се сетите уплътних първа кабина и в един момент на есенните прегледи в депо Подуяне локомотива се класира на 2 :idea: място след 44-100 , тогава чайкаджийска машина , дето я караха само избрани - така че ,,, не пишете без да знаете , моля ви!
Мнения: 19
Регистриран на: Пон Фев 11, 2008 12:23 am
Местоположение: Карлово
Пълен влак от Ас с електровоз и дизел начело спира на главния (Крг тогава на път 2 имаше и отклонителен коловоз) Дежурния задава изход , изпраща влака и след "отлепянето" му се прибира . В тоя момент дизела вдига свръхобороти и влака спира на коловоза - на 20-30 метра след приемното здание . челната машина не застъпва звеното на изходния светофор. Дежурния задава вход на товарен влак от Ас , който след 8-10 мин пристига .... при неодпаднал изход на входния машиниста вижда "Транзит по главния" и се нанизва в опашката със скорост , близка до 80 км/ч . Целия спрял влак се разлетява , като машината му пада на път 1 . В това време има зададен транзит на товарен влак по път 1 - Влака се ъдря в машината и вагоните , изорава около 200 метра и събаря една топола с диаметър над 2 метра - още си личиот страна язовира . машиниста на електровоза на спрелия влак е бил приклещен в машиннито и е виждал как от късо се пали трансформаторното масло , после при втория удат локомотива се цепи на 2 и той изхвръква... когато бачках в депо Бс в дежурните бригади , той беше в нашата смяна маневра депо... А машиниста на празния влак остана за цял живот инвалид от кръста надолу , мамка му и късмет :(
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Чакай аз тука не разбирам много, ама какво значи влака "отлепя" и дежурния си вдига чукалата и влиза вътре ??? Не е ли длъжен да стои докато видите червените лампички отзаде на влака ??? Пък и глух ли е бил, той тоз седмак не е като да е тиха машина ???
Мнения: 19
Регистриран на: Пон Фев 11, 2008 12:23 am
Местоположение: Карлово

Мнение от cslav »

Крг беше останка от преди удвояването на участъка - без МРЦ , с едно отклонение на път 2 , два Ес-а за аварийно преминаване от път1 към път 2 и обратно , ключова зависимост на стрелките и без сигнализация за коловозна заетост . Перона и приемното здание бяха близо до дистанция страна Ас , с малка видимост към коловоза страна Чг . Мисля , че съгласно ТРА на гарата стрелочника (един по тогавашните разпоредби) трябваше да стои в поста страна Чг и да докладва за целостта на влака - но не съм на 100% сигурен. Та дежурния и постовия са били в гарата (по доклад от акта за катастрофата) и дежурния не се е уверил в чистотата на коловоза , преди да зададе вход за следващия влак (пак от акта) . А по профил преди входния има леко заравняване , входния , прелез , стрелки (всичко това в дясна крива) и когато си на прожектор - чак като стъпиш на перона виждаш направо - а влака е бил на 200 м отпред . Уточнявам , че когато стана катастрофата бях стажант с 0 часа зад контролера в депо Кн и това ни беше разказано от инструкторите , после (след година време )ми е разказвано от колегите в депо Бс , а с един от оцелелите работих в една смяна в дежурните бригади- толкова знам , дано съм бил полезен . А в Илиянци (когато маневрата разпори Янтрата) жертвите не са 9 , не са и 19 а нагоре . Заминах с прекомпозирана подуянска товарачка час и половина преди да стане трагедията за Кв и после ме държаха без причина 5 часа на Макоцево - така се бяха ошашавили ,,, голям шок за цялото БДЖ беше. :cry:
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация