
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Тази информация систематизирам от всички мнения и повтаряния за да е подредена по серии и номера. За по лесно намиране. Така че, дори и да се повтори нещо ще го систематизирам в първия пост. От доста време не съм преглеждал темата и липсват 45-163 45-152 и 45-156.disell написа:Чак сега видях , че на първа страница от тази тема има доста информация относно повечето пострадали локомотиви от 43,44 и 45 серия
така , че не е нужно повече да се повтаряме.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Относно удара на Дупница са ми разкавали, че от към Голямо село са набутвали вагони към един от коловозите и е нямало човек на опашката, който да следи за дистанция. Знаели са, че коловоза побира 40(примерно) вагона. От към Дяково влиза влак и за съжаление гърловината е такава, че машинистите в последния момент виждат злополучния вагон. Задействат спирачката и бягат към коридорите, но за съжаление вагона буквално разсича локомотива от страната на машиниста и младия тогава помощник (от ПЖИ) загива и е намерен чак на третия вагон зад електровоза. Машинистът по чудо оцелява и се пенсионира преди няколко години.
На първи коловоз до стената би трябвало да има паметна плоча.
На първи коловоз до стената би трябвало да има паметна плоча.

Техник
Момчето тъкмо са го изкарали за машинист. Била му е първата и за съжаление последната повеска, като такъв.42 072.9 написа:Относно удара на Дупница са ми разкавали, че от към Голямо село са набутвали вагони към един от коловозите и е нямало човек на опашката, който да следи за дистанция. Знаели са, че коловоза побира 40(примерно) вагона. От към Дяково влиза влак и за съжаление гърловината е такава, че машинистите в последния момент виждат злополучния вагон. Задействат спирачката и бягат към коридорите, но за съжаление вагона буквално разсича локомотива от страната на машиниста и младия тогава помощник (от ПЖИ) загива и е намерен чак на третия вагон зад електровоза. Машинистът по чудо оцелява и се пенсионира преди няколко години.
На първи коловоз до стената би трябвало да има паметна плоча.
Бях старши на тая машина след катастрофата - както всички бягаха от него , взехме го за комсомолски локомотив с помощта на Симеон Коленцов , лека му пръст , почистихме го до положение да можеш да се храниш в машинното , с много ракия и подмяна на врати и брави и уплътнения и каквото се сетите уплътних първа кабина и в един момент на есенните прегледи в депо Подуяне локомотива се класира на 2benslavovski написа:И за още един случай лок 45-147 управляван от Стоян Рангелов се удря във влак който е спрял на входния на гара Клисура удара става точно между 12и 13 тунел машиниста загива при раследването не се доказа с точност но за по така го изкараха инфаркт.След възтановяване на лок. всички бягаха от него като дявол от тамян беше такъв духалник че за две дежурства с него дигаш температура.

Пълен влак от Ас с електровоз и дизел начело спира на главния (Крг тогава на път 2 имаше и отклонителен коловоз) Дежурния задава изход , изпраща влака и след "отлепянето" му се прибира . В тоя момент дизела вдига свръхобороти и влака спира на коловоза - на 20-30 метра след приемното здание . челната машина не застъпва звеното на изходния светофор. Дежурния задава вход на товарен влак от Ас , който след 8-10 мин пристига .... при неодпаднал изход на входния машиниста вижда "Транзит по главния" и се нанизва в опашката със скорост , близка до 80 км/ч . Целия спрял влак се разлетява , като машината му пада на път 1 . В това време има зададен транзит на товарен влак по път 1 - Влака се ъдря в машината и вагоните , изорава около 200 метра и събаря една топола с диаметър над 2 метра - още си личиот страна язовира . машиниста на електровоза на спрелия влак е бил приклещен в машиннито и е виждал как от късо се пали трансформаторното масло , после при втория удат локомотива се цепи на 2 и той изхвръква... когато бачках в депо Бс в дежурните бригади , той беше в нашата смяна маневра депо... А машиниста на празния влак остана за цял живот инвалид от кръста надолу , мамка му и късмет 

Крг беше останка от преди удвояването на участъка - без МРЦ , с едно отклонение на път 2 , два Ес-а за аварийно преминаване от път1 към път 2 и обратно , ключова зависимост на стрелките и без сигнализация за коловозна заетост . Перона и приемното здание бяха близо до дистанция страна Ас , с малка видимост към коловоза страна Чг . Мисля , че съгласно ТРА на гарата стрелочника (един по тогавашните разпоредби) трябваше да стои в поста страна Чг и да докладва за целостта на влака - но не съм на 100% сигурен. Та дежурния и постовия са били в гарата (по доклад от акта за катастрофата) и дежурния не се е уверил в чистотата на коловоза , преди да зададе вход за следващия влак (пак от акта) . А по профил преди входния има леко заравняване , входния , прелез , стрелки (всичко това в дясна крива) и когато си на прожектор - чак като стъпиш на перона виждаш направо - а влака е бил на 200 м отпред . Уточнявам , че когато стана катастрофата бях стажант с 0 часа зад контролера в депо Кн и това ни беше разказано от инструкторите , после (след година време )ми е разказвано от колегите в депо Бс , а с един от оцелелите работих в една смяна в дежурните бригади- толкова знам , дано съм бил полезен . А в Илиянци (когато маневрата разпори Янтрата) жертвите не са 9 , не са и 19 а нагоре . Заминах с прекомпозирана подуянска товарачка час и половина преди да стане трагедията за Кв и после ме държаха без причина 5 часа на Макоцево - така се бяха ошашавили ,,, голям шок за цялото БДЖ беше. 

Информация
Модератори