Страница 124 от 147

Публикувано на: Пон Яну 30, 2012 9:49 pm
от dido73
pipo написа:95 % карат без вентилация от машинистите,когато е 0 или -10 и както е и сега -20 градуса.Какво ще охлаждаш при тези температури?Най-много да ти провлачи АТП-то,а също и да ти задейства бухолца,поради сгъстяване на трансф.масло,поради ниската околна температура.А колкото до ремонатаджията,едно е на теория,съвсем друго на практика.
И пак си преговорете вентилацията!
Ти или не си прочел какво ти се пише или нарочно се правиш на малоумен. Не става въпрос да се охлажда а да не се навява обратно отдолу нагоре (от под локомотива през вентилационния колектор към изправителните групи) сняг при движение на локомотив. Единствения начин да се спре навяването обратно към изправителите на сняг (при движение на локомотива в преспи и прясно навалял сняг) е да работи вентилацията НЕ ЗА ДА ОХЛАЖДАААА (при толкова минусови температури няма какво да охлажда), а да възпре това навлизане на сняг.
Когато няма снеговалеж или преспи може да се кара без вентилация при минусови температури без да има поражения по локомотива. Когато има снеговалеж и преспи също може да се кара без вентилация, но с поражения по ТИ и ТД, не от прегряване а от натрупване на сняг по тоководещите им части.

*Когато вентилатора подкошовия не се върти при прясно натрупал сняг и преспи безпрепятствено навлиза сняг към изправителните групи от завихрянето при движение на локомотива.

И малките деца от яслите трябва вече да са разбрали, че когато подкошовия вентилатор не се върти и не издухва навън въздушна струя, сняг може на навлезе отдолу-нагоре към изправителните групи.

Публикувано на: Пон Яну 30, 2012 9:50 pm
от bdz46
В случая и на практика е така. Иначе нямаше машините да окапват всеки ден коя със земно, коя с изпушил изправител или направо изтрещял двигател и все през зимата.
Маслото, ако е в норма няма да стигне до бухолца.

Публикувано на: Пон Яну 30, 2012 10:20 pm
от icobdz
Само не разбрах кой кара в надолнище с внтилация да гони снега?

Публикувано на: Вто Яну 31, 2012 12:50 am
от dido73
icobdz написа:Само не разбрах кой кара в надолнище с внтилация да гони снега?
Явно никой и затова снега догонва изправителните групи и има случаи, като преди няколко дни със 45(44)-198. Жалко, че не пазя снимки на изправителна група на СМ поразена от снежна преспа. Изправителите за СМ (компресор или вентилатор) са долу в дъното. След него започва въздшния колектор на хоризонталния вентилатор. На един такъв случай, в коридорите на локомотива преспи няма - чистичък като все едно не е снежна зима. Гореше директно 203(204) не помня коя група беше. Отваряме долните капаци на групата и не можахме да видим изправителя на СМ - беше затрупан със сняг. Целия въздушен колектор беше навят със сняг. Тогава мисля че го снимах, но явно не съм запазил снимката за да ви покажа, че не е задължително да гониш снега с вентилация по надолнището, но задължително след няколко надолнища или ако повеската позволява няколко часа каране без вентилация и локомотива ще гони депото (преди депото помощна).
Става въпрос само при силен снеговалеж и преспи, както последните дни. А и статистиката и примерите го доказват. Сега снега вече се е слегнал и втвърдил и няма завихряне на снежинки. За случая за който говорим е опасен пресния навалял сух сняг, точно както през изминалите дни.
Така, че всеки отговорен или безотговорен машинист си преценява.

Публикувано на: Вто Яну 31, 2012 5:17 pm
от 45-170
44-198 се пълни със сняг и с вентилация и без вентилация и то на място когато вали.От ТП я вземахме и стигнахме до Калитиново, на място се напълни със сняг,по трафа събрахме над 1 кофа. Никои не си бе направил труда на ТП да погледне питите че са хлабави. Над половината от питите имаше само мрежата.

Публикувано на: Вто Яну 31, 2012 9:36 pm
от dido73
45-170 написа:44-198 се пълни със сняг и с вентилация и без вентилация и то на място когато вали.От ТП я вземахме и стигнахме до Калитиново, на място се напълни със сняг,по трафа събрахме над 1 кофа. Никои не си бе направил труда на ТП да погледне питите че са хлабави. Над половината от питите имаше само мрежата.
Ок, всичко това е в машинното е извън изправителите на СМ (спомагателни машини), които са затворени с капаци и се намира в дъното на шкафа, най-долу. Сигурно е че навява и в машинното, но тук говорихме за изправителите за СМ. По информацията която получих са се опитвали дори да разчистят снега от диодите и тиристорите по изправителите за СМ. Как според теб снега от навяването в машинното ще се набие в затворените с капаци изправители за СМ та дори да затрупа диодите и тиристорите и всички шини покрай тях?
Взели сте я от ТП, а преди ТП колко пъти е била ЕКИПИРОВКА и колко пъти сте установили, че сега в зимния сезон на всички както им викаш "пити" (жалюзи) има ЗЕБЛА против сняг.
Колега, освен ТП има всекидневна ЕКИПИРОВКА и зеблата не трябва да се появят точно сега в средата на сезона.
Извинявай, ама сигурно сте приемали 198 поне 20 пъти от началото на зимния сезон. Сега ли точно когато завяха преспите видяхте, че няма зебла по жалюзите. Трябвало е да сигнализирате още в началото на зимния сезон до инструкторите и ако трябва до началника на експлоатацията и съм сигурен че зебла щяха да сложат. Този локомотив е минавал през ЕКИПИРОВКА поне 60 пъти от началото на зимния сезон, а точно екипировката трябва да сложи зеблата по жалюзите, а не да се чака да мине ТП или МПР. Т.е. след всяка екипировка вие локомотивните бригади сте приемали този локомотив.
Не си коректен :!:

Публикувано на: Сря Фев 01, 2012 8:53 pm
от KRAKOMOBILA
Скрападжиите в депо София поставиха рекорд и нарязаха 44 079 за два дни.

Публикувано на: Чет Фев 02, 2012 9:15 am
от 45-170
dido73 написа:
45-170 написа:44-198 се пълни със сняг и с вентилация и без вентилация и то на място когато вали.От ТП я вземахме и стигнахме до Калитиново, на място се напълни със сняг,по трафа събрахме над 1 кофа. Никои не си бе направил труда на ТП да погледне питите че са хлабави. Над половината от питите имаше само мрежата.
Ок, всичко това е в машинното е извън изправителите на СМ (спомагателни машини), които са затворени с капаци и се намира в дъното на шкафа, най-долу. Сигурно е че навява и в машинното, но тук говорихме за изправителите за СМ. По информацията която получих са се опитвали дори да разчистят снега от диодите и тиристорите по изправителите за СМ. Как според теб снега от навяването в машинното ще се набие в затворените с капаци изправители за СМ та дори да затрупа диодите и тиристорите и всички шини покрай тях?
Взели сте я от ТП, а преди ТП колко пъти е била ЕКИПИРОВКА и колко пъти сте установили, че сега в зимния сезон на всички както им викаш "пити" (жалюзи) има ЗЕБЛА против сняг.
Колега, освен ТП има всекидневна ЕКИПИРОВКА и зеблата не трябва да се появят точно сега в средата на сезона.
Извинявай, ама сигурно сте приемали 198 поне 20 пъти от началото на зимния сезон. Сега ли точно когато завяха преспите видяхте, че няма зебла по жалюзите. Трябвало е да сигнализирате още в началото на зимния сезон до инструкторите и ако трябва до началника на експлоатацията и съм сигурен че зебла щяха да сложат. Този локомотив е минавал през ЕКИПИРОВКА поне 60 пъти от началото на зимния сезон, а точно екипировката трябва да сложи зеблата по жалюзите, а не да се чака да мине ТП или МПР. Т.е. след всяка екипировка вие локомотивните бригади сте приемали този локомотив.
Не си коректен :!:
казвано е това нещо,дори на събрание е разисквано,но всичко си оставя там дето е говорено,а за екипировката нямам думи.

45-198 ; X1-U129 (221) ; 08.02.2012

Публикувано на: Чет Фев 09, 2012 12:57 am
от dido73
Изображение
Изображение
Изображение

Публикувано на: Чет Фев 09, 2012 5:05 pm
от 45-170
положението е много лошо и за вас от ремонта и за нас от експолоатацията.вчера началството нареди да се спират локомотиви за едно простичко масло ЕП-90.ще се стига дири по думите им да има отменени влакове заради липсата на масла.в сф няма една изправна каретка,за останалата екипировка да не говорим.

Публикувано на: Чет Фев 09, 2012 5:23 pm
от 44-134
В Пловдив масово влизат софииски машини наблъскани със сняг и без масло в трафовете... 146 с газ в трафа, на 172 под 1-ви болт маслото в трафа, подкошовите вентилатори пълни със сняг и изгорели бързодействащи предпазители трета с избил двигател 169 се върнала в Пловдив и тя наблъскана със сняг...

Публикувано на: Пет Фев 10, 2012 1:28 am
от 42 072.9
По-добре всички да се напълнят като 552 и най-накрая да има мир и спокойствие.

Публикувано на: Пет Фев 10, 2012 9:26 am
от 44142
146 и 172 са мездренски. 169 се пълни със сняг от филтрите.

Публикувано на: Пет Фев 10, 2012 3:33 pm
от n0_aLoNe
Последици от каране без вентилация при снеговалеж: цък

Държа да отбележа, че снегът е почистен, затова на снимката е малко, останалата част е по пода. То си личи до къде е бил.

Публикувано на: Пет Фев 10, 2012 7:26 pm
от Nikss
Та то има ли някой, който въобще ползва вентилация през зимата :?: :lol:
Аз мисля, че има, но едва ли са повече от 10-15 човека от цяла България? :o