Страница 103 от 147

Публикувано на: Съб Май 21, 2011 10:18 pm
от dido73
bdz46 написа:За мен по-интересно е, защо на 144 трансформатора грееше като печка, дори на празен ход, при пълноценна вентилация и работещи помпи и доколко това има принос за пожара?
45 172 е същата работа - могат да се пържат яйца върху трафа след часове работа на празен ход.
Малко вероятно ми се струва големия ток на празен ход на трафа да даде някакво влияние върху едната изправителна група. :? По-вероятната причина е да са кондензатори. Щом са я дали за възстановяване, значи вече са приключили с експертизите и би трябвало да се чуе становището на комисията.

п.п. даже, ако има връзка греенето на трафа с пожара, по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично. Изправителната група 022 да товари вторичната тягова 0152 и от там трафа да грее без да е работил дълго време под тяга.

Публикувано на: Съб Май 21, 2011 10:57 pm
от WOLFMX
Благодаря на всички за полезната информация! :)

Публикувано на: Съб Май 21, 2011 11:08 pm
от bdz46
dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.

Публикувано на: Съб Май 21, 2011 11:16 pm
от dido73
bdz46 написа:
dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.
Вярно, че на първичната тягова няма напрежение при "0" на АТП. #-o Тогава не може да има връзка греене на трафа и пожара в 022. :) От това което видях със сигурност пожара е тръгнал от изправителен шкаф 022. От къде точно в шкафа, трудно може да се каже.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 12:18 am
от bdz46
Аз предполагам от спомагателния изправител, предвид, че се е запалил в депото, където тяговия се товари нищожно. Освен това долната част на шкафа е най-изгоряла.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 12:21 am
от borislaviv
dido73 написа:
bdz46 написа:
dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.
Вярно, че на първичната тягова няма напрежение при "0" на АТП. #-o Тогава не може да има връзка греене на трафа и пожара в 022. :) От това което видях със сигурност пожара е тръгнал от изправителен шкаф 022. От къде точно в шкафа, трудно може да се каже.
Но пък изправителите за спомагателните машини са под напрежение.Вярно е, че то стига само до тиристорите. А ако те са запушени, няма да има изправено напрежение. А ако има късо съединение в някой двигател, електронната защита на рекдина го хваща, още преди да изгори някой силов предпазител.Така, че и тук не може да се търси причина за запалване.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 12:41 am
от dido73
bdz46 написа:Аз предполагам от спомагателния изправител, предвид, че се е запалил в депото, където тяговия се товари нищожно. Освен това долната част на шкафа е най-изгоряла.
Да, като че ли долу е най-разтопено. А и е правил маневра. Не е да са карали под голям ток без вентилация.
borislaviv написа:Но пък изправителите за спомагателните машини са под напрежение.Вярно е, че то стига само до тиристорите. А ако те са запушени, няма да има изправено напрежение. А ако има късо съединение в някой двигател, електронната защита на рекдина го хваща, още преди да изгори някой силов предпазител.Така, че и тук не може да се търси причина за запалване.
Дори и да са запушени, променливата страна е под напрежение. Демек точно R-C групичките. Тия кондензатори са палили много машини и ще продължават да палят. Чувал съм от Соколов, а и от Разложки, че пръсне ли се такъв кондензатор, електролита почва да капе във вид на бенгалски огън. :bom:

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 1:01 am
от borislaviv
Вярно е. Виждал съм с очите си като гръмне такъв кондензатор и парафина в тях започва да гори. Нали за тази цел кондензаторите ги сложиха в тавички, за да не текат надолу.И между другото се палят само чешките кондензатори. За това ние слагаме руски. Тях не съм виждал да се палят. . Понеже корпусът им е много здрав, но пък ако пробият, гърмят като бомби.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 4:24 am
от Nikss
Оригиналните чешки кондензатори не са ли направени от калай? На 44 123 на 22.08.2009 г. при запалването в гара Ва след обслужване на вл.1003 бяха гръмнали точно тези кондензатори на RC групите доколкото си спомням... :?

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 7:31 am
от 07
Nikss написа:Оригиналните чешки кондензатори не са ли направени от калай? На 44 123 на 22.08.2009 г. при запалването в гара Ва след обслужване на вл.1003 бяха гръмнали точно тези кондензатори на RC групите доколкото си спомням... :?
Калай няма как да е, защото все пак са кондензатори..

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 8:14 am
от 45-170
на 45-199 грееше трафа много повече,зимата не можеше да се пипне с ръка но като отиде в Русе за КР го оправиха.Може да е от запушени радиатори

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 8:47 am
от 44142
Панел за управление на реостата за 144 ще се вземе от 44084. Предполагам, че и токоизправителя ще е от 084.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 8:51 am
от 44142
При възстановяването на 144 реостата ще се възстановява ли или ще се премахне?

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 8:53 am
от 44142
Бая работа си е по 144 но все пак успех на хората които се нагърбиха с възстановяването.

Публикувано на: Нед Май 22, 2011 8:59 am
от amon
Имаме един на 90% окомплектован изправител - ще използваме него. Беше скатан в Хале No5 :wink: