Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:За мен по-интересно е, защо на 144 трансформатора грееше като печка, дори на празен ход, при пълноценна вентилация и работещи помпи и доколко това има принос за пожара?
45 172 е същата работа - могат да се пържат яйца върху трафа след часове работа на празен ход.
Малко вероятно ми се струва големия ток на празен ход на трафа да даде някакво влияние върху едната изправителна група. :? По-вероятната причина е да са кондензатори. Щом са я дали за възстановяване, значи вече са приключили с експертизите и би трябвало да се чуе становището на комисията.

п.п. даже, ако има връзка греенето на трафа с пожара, по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично. Изправителната група 022 да товари вторичната тягова 0152 и от там трафа да грее без да е работил дълго време под тяга.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Благодаря на всички за полезната информация! :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:
dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.
Вярно, че на първичната тягова няма напрежение при "0" на АТП. #-o Тогава не може да има връзка греене на трафа и пожара в 022. :) От това което видях със сигурност пожара е тръгнал от изправителен шкаф 022. От къде точно в шкафа, трудно може да се каже.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Аз предполагам от спомагателния изправител, предвид, че се е запалил в депото, където тяговия се товари нищожно. Освен това долната част на шкафа е най-изгоряла.
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

dido73 написа:
bdz46 написа:
dido73 написа:по-вероятно е изправителната група да е товарила трафа "на празен ход" и така да си е греел. Това ми се струва по-логично.
Това няма как да стане, защото изправителя не е под напрежение на нулева позиция.
Вярно, че на първичната тягова няма напрежение при "0" на АТП. #-o Тогава не може да има връзка греене на трафа и пожара в 022. :) От това което видях със сигурност пожара е тръгнал от изправителен шкаф 022. От къде точно в шкафа, трудно може да се каже.
Но пък изправителите за спомагателните машини са под напрежение.Вярно е, че то стига само до тиристорите. А ако те са запушени, няма да има изправено напрежение. А ако има късо съединение в някой двигател, електронната защита на рекдина го хваща, още преди да изгори някой силов предпазител.Така, че и тук не може да се търси причина за запалване.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:Аз предполагам от спомагателния изправител, предвид, че се е запалил в депото, където тяговия се товари нищожно. Освен това долната част на шкафа е най-изгоряла.
Да, като че ли долу е най-разтопено. А и е правил маневра. Не е да са карали под голям ток без вентилация.
borislaviv написа:Но пък изправителите за спомагателните машини са под напрежение.Вярно е, че то стига само до тиристорите. А ако те са запушени, няма да има изправено напрежение. А ако има късо съединение в някой двигател, електронната защита на рекдина го хваща, още преди да изгори някой силов предпазител.Така, че и тук не може да се търси причина за запалване.
Дори и да са запушени, променливата страна е под напрежение. Демек точно R-C групичките. Тия кондензатори са палили много машини и ще продължават да палят. Чувал съм от Соколов, а и от Разложки, че пръсне ли се такъв кондензатор, електролита почва да капе във вид на бенгалски огън. :bom:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Вярно е. Виждал съм с очите си като гръмне такъв кондензатор и парафина в тях започва да гори. Нали за тази цел кондензаторите ги сложиха в тавички, за да не текат надолу.И между другото се палят само чешките кондензатори. За това ние слагаме руски. Тях не съм виждал да се палят. . Понеже корпусът им е много здрав, но пък ако пробият, гърмят като бомби.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Оригиналните чешки кондензатори не са ли направени от калай? На 44 123 на 22.08.2009 г. при запалването в гара Ва след обслужване на вл.1003 бяха гръмнали точно тези кондензатори на RC групите доколкото си спомням... :?
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Nikss написа:Оригиналните чешки кондензатори не са ли направени от калай? На 44 123 на 22.08.2009 г. при запалването в гара Ва след обслужване на вл.1003 бяха гръмнали точно тези кондензатори на RC групите доколкото си спомням... :?
Калай няма как да е, защото все пак са кондензатори..
Мнения: 170
Регистриран на: Чет Ное 25, 2010 11:18 am
Местоположение: oselna

Мнение от 45-170 »

на 45-199 грееше трафа много повече,зимата не можеше да се пипне с ръка но като отиде в Русе за КР го оправиха.Може да е от запушени радиатори
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Панел за управление на реостата за 144 ще се вземе от 44084. Предполагам, че и токоизправителя ще е от 084.
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

При възстановяването на 144 реостата ще се възстановява ли или ще се премахне?
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

Бая работа си е по 144 но все пак успех на хората които се нагърбиха с възстановяването.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Имаме един на 90% окомплектован изправител - ще използваме него. Беше скатан в Хале No5 :wink:
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация