Мнения: 27
Регистриран на: Пет Май 21, 2010 10:04 am
Местоположение: София

Мнение от b_alexandrov »

Я, какво намерих в Google earth. :roll: 15.215 направо гали окото!

http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 593052.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/phot ... 592996.jpg
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

16107-ІІ/Банско 613-76 това назначено за утре, дали няма да го връщат в Септември?!?
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Може след последния провал с 609 да са решили да възстановят и 613 каквато беше идеята в началото за да не се получават подобни издънки за в бъдеще, тъй като при една изникнала повреда малката машина за 4-5 часа може да я накараш да се движи.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Saruman написа:16107-ІІ/Банско 613-76 това назначено за утре, дали няма да го връщат в Септември?!?
Това е интересна новина! Дано има развитие! :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Вижте на каква снимка се натъкнах в Интернет.Изображение
Описанието към нея показва , че е правена в депо Варна на 1-ви септември 1974 г.Някой знае ли кои са парните локомотиви , които се виждат и каква е тяхната съдба?
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

99,99999999999 % са нарязани а може и някой по-погрешка да е все още в някоя от базите в Асеново или Калояновец , иначе 55-цата изглежда чисто нова.
Ако се знаеха номерата може би по-лесно щеше да се разбере съдбата им.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

613.76 вече не е на гаражните коловози в Банско. 504.76 е разместена и е точно пред дизеловата мотриса 82-01.

Нека Весо да провери дали машината е в Септември като има път натам. :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

В Септември е.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

VESO написа:Някой знае ли кои са парните локомотиви , които се виждат и каква е тяхната съдба?
Снимката е много интересна. Съдейки по допълнителния прозорец на будката и типа на тендера според мен първия парен локомотив е серия 14 военна модификация UK. Това са предшествениците на серия 52, БДЖ 15. Такъв локомотив е бил например 14.45.
Втория парен локомотив е "лодка" серия 15. Тендера пред тях е от по-старото поколение парни локомотиви в БДЖ. Може да е бил от серии 17,19,28.
Нека по въпроса се изкажат и другите специалисти по парна тяга във форума.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Според мен и двете машини са 15-та серия като едната е с тендер 2'2'Т26(като на 14-та серия) а другата с лодка 2'2'Т30. Познава се по котлите имат само по 1 парен дом и един пясъчник.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

44-134 написа:Според мен и двете машини са 15-та серия като едната е с тендер 2'2'Т26(като на 14-та серия) а другата с лодка 2'2'Т30. Познава се по котлите имат само по 1 парен дом и един пясъчник.
Абсолютно си прав за тендерите и котлите. Последната модификация локомотиви 50UK обаче са също с по един парен дом и пясъчник. Разликата със серия 15 е допълнителния прозорец на будката и това, че будката е отворена, а не затворена както е при серия 15.

Струва ми се, че локомотива на снимката е с два прозореца, т.е е серия 14, а не 15. За съжаление будката не може да се познае дали е затворена или отворена.

Виждал съм снимка на 14.45 - абсолютна "лодка" с тендер 2'2'Т26.

От друга страна серия 14 не са работили в Северна България и в депо Варна. Така че може наистина машината да е серия 15, а аз да се лъжа за допълнителния прозорец
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Поздравления на Весо за изключително интересната снимка. Много интересно е,че на дясната машина се вижда втори пясъчен бункер. В същото време това не може да е 14 серия,най малкото защото доколкото знам ,имаме само една машина от тази серия с крила Вите и тя е 14-45. Само,че тя е с един пясъчен бункер. И двете машини са пълни мазутки.Лявата машина според мен със сигурност е серия 15,поради правоъгълния сандък над парната машина,в които се намира уравнителя система Винтертур и които е характерен само за тази серия.Будката е напълно затворена,защото не се вижда стена с прозорци,каквито са тендерите на серия 14.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Баща ми разледа подробно снимката. Той веднага опроверга идеята ,че дясната машина има втори пясъчник,след оглед на снимката с увеличение. Той ми каза,че в депо Русе са се числили 15-09 и 15 131,които са с тендер като на 14 серия,но с напълно затворени кабина.Нищо не пречи и двете машини да са пътували до Варна и да са влезли в депото или да са били прехвърлени на работа там. Всички локомотиви от серия 52 с такива тендери и с гредови рами са строени като серия 50 с номера от 3100 нагоре.В германските железници те постъпват като серия 52. В България са работили 3 такива машини и това са 15-05,15-131 и 15 133. Спорен въпрос е и дали 15-55 не е такава.Най вероятно е била кенгуру.В началото на 60-години 15-09 е била оставена с ниско ниво на водата в парния котел и тавана на пеща се е оголил. След подаване на вода котела експлодира и локомотивната бригада губи зрението си. Всичко това ми го разправи баща ми и аз само го пиша. И още веднъж поздравления на Весо за снимката.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Тъй като повечето спациалисти по парните машини се изказаха , все още чакаме Tramway да вземе отношение.Но нещо май не е влизал във форума от доста време , затова ще се свържа с него , за да види снимката и даде становище.
Всъщност самата снимка е пусната в един немски сайт главно заради 52-00-ката , виждаща се на преден план , която е предмет на оживена дискусия.Но се виждат толкова интересни неща - освен двата парни локомотива (заради които пуснах снимката в тази тема) , се забелязват пътнически вагони със зелената ливрея от 70-те години) , 51-00-ца (не знаех , че и във Варна е имало от тях) , както и лъскава 55-00-ца , която се подава.
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Май 09, 2011 12:18 pm
Местоположение: София

Мнение от general »

Здравейте, аз пиша в едни други форуми за немските танкове майбах, но от малък са ми интересни парните локомотиви. Повод да се разровя в нета беше вчерашната атракция в Банкя с един такъв действащ образец. Понеже виждам, че сте направили опис на оцелелите локомотиви, искам да попитам, какво стана с тези, които бяха в глух коловоз някъде при Вакарел? Като ученик баща ми ме води там да ги гледам. Бяха поне 10 парчета. това е било към 1988 г.
Когато служих в ПЖИ през 1997 г. в съседство в склад на вторични суровини имаше 2 локомотива, единият беше наполвина отрязан, но другият беше цял. Незнам какво е станало с тях.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация