Страница 2 от 12

Публикувано на: Пет Ное 23, 2007 7:57 pm
от rexkos
Единствените бързи влакове, които заслужават да бъдат с 43-ки са 1620, 1621, 1622, 1623, 1650/1651, влаковете по пета линия (но само ако им съкратят спиранията на всяка керемидка), 7631/7630. В началото бях спокоен, когато на 2-3 влака бяха обновени съставите с вагони 43-та серия, но вече сериозно започвам да се притеснявам, че всички БВ рано или късно ще са така. :cry:
Ако това стане и с нощните влакове, ще кажа само - "БДЖ под ножа"! :twisted:

Публикувано на: Пет Ное 23, 2007 11:35 pm
от Nikola VS
Не ми е ясно защо БДЖ вкарва вагони от Германия предназначени за ПВ, след като вкараха няколко бройки от новата 97ма серия те се оказаха по - подходящи за Бързи влакове прекосяващи цяла България. Вместо това продължават да се внасят грешен тип вагони....?

Публикувано на: Съб Ное 24, 2007 12:20 am
от SoAlien
Извинявам се предварително за наивния въпрос.

Все още не съм изпробвал новите 97.

Но от това, което виждам като снимков материал, не виждам НИКАКВА разлика в големината и дизайна на седалките в 43 и 97 и защо първите са неподходящи (това е ясно всъщност), а вторите са подходящи (по-скоро това ми е интересно) за по-дълготрайни пътувания.

Според мен и двата типа седалки са еднакви, поправете ме, ако греша или дайте да направим съпоставка, дори снимкова на двете седалки (от 43 и от 97), за да видим, защо наистина вторите са толкова по-подходящи за по-дълги пътувания.

:)

Публикувано на: Съб Ное 24, 2007 12:38 am
от 43.309
При 97 серия повечето са в КУПЕТА по 5 а тези са същински клюкарници.

Публикувано на: Съб Ное 24, 2007 12:45 am
от SoAlien
43.309 написа:При 97 серия повечето са в КУПЕТА по 5 а тези са същински клюкарници.
Това ли е най-определящото, което прави драматично различни условията на пътуване .... ?

Аз лично обичам купетата повече, но имайки предвид, че пенсионерите например са най-голямата социална група във влаковете по социални и демографски причини, защо не попитаме и тях какво мислят, тъй като те ОПРЕДЕЛЕНО обичат да има много хора и разговори във влака...:)

На първо място е физическото удобство считам аз....а това с клюкарниците не е маловажно, но не и драматично важно ...

Публикувано на: Съб Ное 24, 2007 12:48 am
от 43.309
Мда има нещо такова.Излиза,че единствените нормални вагони за дълъг път са 74 серия(разбира се тези в добро състояние).

Публикувано на: Съб Ное 24, 2007 6:11 am
от 07
74та, особено ако са с по 6 места купе за мен са най-доброто през зимата през лятото им липсва климатик! И не знам защо се внасят тези 43ки, не е ли по евтино да се стегнат 74ките и 63 ките! Против 95та нямам нищо против но купенцата са теснички в сепаретата им обаче е много добре, с изнедада установих че от Сф до Пирдоп или Карлово не е проблем да се пътува на сгъваемите столове на 95та удобни са!

Публикувано на: Пет Дек 14, 2007 6:46 pm
от bdz46
Цяла композиция вагони серия 21 45 http://bgrail.info/DSC07465.jpg
Вътре са както на една снимка пусната неотдавна из форума.
Вчерашният влак 10204/10205 също беше с такива вагони.

Публикувано на: Пет Дек 14, 2007 6:52 pm
от 44142
Това са вагоните на ВЛ 50225. Можеха да обновят композицията на вл 5623 например а не 50225.

Публикувано на: Пет Дек 14, 2007 7:28 pm
от VESO
bdz46 написа:Цяла композиция вагони серия 21 45 http://bgrail.info/DSC07465.jpg
........
Преброявам цели 8 вагона! Кой влак е това?
bdz46 написа:Вътре са както на една снимка пусната неотдавна из форума.
Понеже има 2 снимки (засега) на интериори , какви бяха точно отвътре - такива или такива?

Публикувано на: Пет Дек 14, 2007 7:30 pm
от bdz46
VESO написа:Понеже има 2 снимки (засега) на интериори , какви бяха точно вътре - такива или такива?
Втората.

Публикувано на: Съб Дек 15, 2007 8:36 pm
от Ivo
Аз имам доста навъртяни километри на вагони 43-та серия, и честно да ви кажа ми харесват и съм доволен. Имат хубав салон, с хубави плоскости под прозорците, на стените и тавана, и отлично отопление(седях по къс ръкав вътре). За 8-ми Декември, като пътувахме с колегите от НБУ да празнуваме към Карлово с влак 3621 чух добри отзиви за тези вагони и от тях-вътре е чисто, топло и приятно.
Като недостатък може да се спомене липсата на климатик, мисля, че няма и вентилация, но пък има отваряема част на прозорците за проветрение при горещо време. Естествено по-удобни са ми вагоните 74-та серия-в тях мога да си опъна седалката, купетата са широки, отоплението е отлично.

Имам и един въпрос-как точно е направено ел.отоплението в 43-та серия? Защото гледам отодолу под седалките и не виждам калорифери, само тук-там едни решетки, но май отоплението не е оттам, а като пипнах крака на седалката беше топъл. Освен отоплението да е на тавана?

Публикувано на: Съб Дек 15, 2007 8:43 pm
от Mario Evstatiev
Точно при тия решетки е отоплението. Както на серия 21-50, 29-74 и 10-40, отоплението е топловъздушно.

Публикувано на: Съб Дек 15, 2007 8:49 pm
от pavkata_zaraboy86
Не отричам, че са спретнати, но е голяма теснотия! Да не говорим ако човек му се доспи, абсурд е да си почине както трябва! :oops: :oops: Ние ползвахме същия влак 3621 на връщане от Карлово към Карнобат Ето как един мой колега бързо намери репшение на проблема и откри къде е най-удобно да се спи в 43 серия! :D

Изображение

Публикувано на: Нед Дек 16, 2007 5:05 pm
от VESO
И аз по принцип не съм фен на тези вагони , понеже седалките са неудобни и няма как да се изтегнеш да спиш.Материята е много тврърда и дори да си отпуснеш главата в седнало положение , вратът ти се схваща бързо."Коридорчето" между самите седалки е тясно и веднъж в "Хебър" 1651 един човек с големи габарити едва успя да мине без да се заклещи.Прозорците им се отварят , но само тези , които са от страната на седалката с масичка.Когато пътувах веднъж с 1623 , на отсрещната седалка бяха седнали трима мъже и бяха запалили , въпреки изричният знак забраняващ пушенето и забележката , отправена им от кондуктора.При едно друго пътуване с 1650 на едно от "сепаретата" с масичка бяха седнали 2 циганки и миришеха така ужасно , че вонята се разнесе из цялото отделение.Последният път в 1620 бяхме с един приятел и той докато се ориентира , че тоалетните не са до вратите , както в останалите вагони , се въртеше като муха без глава.С основание смятам , че вагоните серия 97 предлагат десетократно по - големи удобства от exDB серия 43.