Страница 2 от 3

Публикувано на: Пон Ное 12, 2007 11:41 am
от 42 072.9
Когато станеш локомотивен машинист взимаш решения, проблема е да стигнеш до там.

Re: Въпроси и отговори

Публикувано на: Сря Юли 09, 2008 7:09 pm
от EPV 015,9
choveka_vlak написа:Благодаря Ви за поправките в правописа!, а за изпитите, Най- официално Ви каня при мен в кабината!.
Не бих се качил при теб,но ти заповядаи при мен,

Въпроси и отговори

Публикувано на: Сря Юли 09, 2008 9:34 pm
от choveka_vlak
ХА- ха хем отказ хем довод!?!?, явно знае какво ще му се случи ако първо се качи при мен!, :lol: :lol: :lol: Пък нито ще ми е първия нито последния дето съм свалил от кабината..., разходката пеш освежава!!!. :lol: :lol: :lol:

Re: въпрос за пантографите!!!

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 3:52 pm
от n0_aLoNe
Blood-Line написа:извинявам се за въпроса, на повечето ще им е смешно, но на мен ми е интересно да разбера каква е разликата локомотивът да се движи с заден вдигнат или преден вдигнат пантограф?!! защо всички локомотиви са със заден вдигнат?!! :roll:
Както казаха колегите от съображения за сигурност, при евентуално счупване на преден пантограф да не помете и задният.
Аз пък знам едно "неписано" правило: Ако са 2 локомотива на чело, то първият по посока на движението трябва да е с преден пантограф, за да не свети (електрожен) в очите на бригатата от вторият локомотив(което е доста гадно).

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 3:54 pm
от Mario Evstatiev
И не само за да не свети в очите на бригадата от втория лок. Това се прави и с цел при евентуално счупване на пантографа на челната машина, същия да не влезе в кабината на машината отзад и да претрепе бригадата. Историята по света помни такъв случай преди много години.

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 4:03 pm
от bdz46
Най-съществено е (особено в мокро време) пантографа да не ръси чернилка по прозорците на задната машина.

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 4:33 pm
от Ghost
Искам да поправя "знаещите", че думата пантограф не е прието да се използва от технически грамотни хора.
пантограф - токоснемател
каретка - плъзгач
вложка - електрографитна лайсна
Кой токоснемател да бъде вдигнат по време на движение е излишно да се спори и коментира. Това което го пише в нормативните документи /ПЛС 130/94г./ трябва да се изпълнява. 8)

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 6:19 pm
от VESO
Значи правилният вариант е този - челната машина с преден , задната със заден.А ако има и 3-та (бутаща) на опашката , тя кой вдига - задния ли?

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 6:20 pm
от Mario Evstatiev
VESO написа:Значи правилният вариант е този - челната машина с преден , задната със заден.А ако има и 3-та (бутаща) на опашката , тя кой вдига - задния ли?
Задния по посока на движението на влака.

Публикувано на: Сря Окт 14, 2009 6:47 pm
от 42 072.9
Както Ghost цитира нормативите, така трябва да се изпълнява. А вече всеки си преценява как да кара.

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 6:23 am
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Както Ghost цитира нормативите, така трябва да се изпълнява. А вече всеки си преценява как да кара.
Пих помолил колегата Ghost, когато му се занимава да пусне подробностите около това ПЛС, тъй като ми е интересно и на мен. Въпреки, че работя в железниците вече шеста година, не бих могъл да кажа че съм анпълно запознат с норматива за работата с токоснемателите, тъй, че ще съм благодарен, а и не само аз - целия форум!

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 7:53 am
от disell
Наистина ще е интересно да се прочете това ПЛС ако може , аз по него време работех само на 07 и 55 серия и може би затова ми е убягнало или са сметнали ,че не е нужно да ни запознават с него тъй като касае ел.локомотивите.

ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ

Публикувано на: Чет Окт 15, 2009 8:26 am
от choveka_vlak
Явно ще ни е от полза такава помощ пък и не всеки от нас разполага с екзепляр оп ПЛС. :)

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 5:43 pm
от Ghost
Нямам желание и време да го качвам във форума, но всеки който се интересува може да го поиска от РОЕ във всяко депо. 8)

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 7:49 pm
от amon
Ghost написа:Искам да поправя "знаещите", че думата пантограф не е прието да се използва от технически грамотни хора.
пантограф - токоснемател
каретка - плъзгач
вложка - електрографитна лайсна
Кой токоснемател да бъде вдигнат по време на движение е излишно да се спори и коментира. Това което го пише в нормативните документи /ПЛС 130/94г./ трябва да се изпълнява. 8)
То токоснемател е и четката на ТД. Пантограф е конкретна конструкция токоснемател така, че не е грешка да се използва - все пак локомотивите не са на трета релса :) .