Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Когато станеш локомотивен машинист взимаш решения, проблема е да стигнеш до там.
Мнения: 3
Регистриран на: Сря Юли 09, 2008 4:40 pm
choveka_vlak написа:Благодаря Ви за поправките в правописа!, а за изпитите, Най- официално Ви каня при мен в кабината!.
Не бих се качил при теб,но ти заповядаи при мен,
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
ХА- ха хем отказ хем довод!?!?, явно знае какво ще му се случи ако първо се качи при мен!, :lol: :lol: :lol: Пък нито ще ми е първия нито последния дето съм свалил от кабината..., разходката пеш освежава!!!. :lol: :lol: :lol:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник
Blood-Line написа:извинявам се за въпроса, на повечето ще им е смешно, но на мен ми е интересно да разбера каква е разликата локомотивът да се движи с заден вдигнат или преден вдигнат пантограф?!! защо всички локомотиви са със заден вдигнат?!! :roll:
Както казаха колегите от съображения за сигурност, при евентуално счупване на преден пантограф да не помете и задният.
Аз пък знам едно "неписано" правило: Ако са 2 локомотива на чело, то първият по посока на движението трябва да е с преден пантограф, за да не свети (електрожен) в очите на бригатата от вторият локомотив(което е доста гадно).
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

И не само за да не свети в очите на бригадата от втория лок. Това се прави и с цел при евентуално счупване на пантографа на челната машина, същия да не влезе в кабината на машината отзад и да претрепе бригадата. Историята по света помни такъв случай преди много години.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Най-съществено е (особено в мокро време) пантографа да не ръси чернилка по прозорците на задната машина.
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Искам да поправя "знаещите", че думата пантограф не е прието да се използва от технически грамотни хора.
пантограф - токоснемател
каретка - плъзгач
вложка - електрографитна лайсна
Кой токоснемател да бъде вдигнат по време на движение е излишно да се спори и коментира. Това което го пише в нормативните документи /ПЛС 130/94г./ трябва да се изпълнява. 8)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Значи правилният вариант е този - челната машина с преден , задната със заден.А ако има и 3-та (бутаща) на опашката , тя кой вдига - задния ли?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Значи правилният вариант е този - челната машина с преден , задната със заден.А ако има и 3-та (бутаща) на опашката , тя кой вдига - задния ли?
Задния по посока на движението на влака.
64.19
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Както Ghost цитира нормативите, така трябва да се изпълнява. А вече всеки си преценява как да кара.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

42 072.9 написа:Както Ghost цитира нормативите, така трябва да се изпълнява. А вече всеки си преценява как да кара.
Пих помолил колегата Ghost, когато му се занимава да пусне подробностите около това ПЛС, тъй като ми е интересно и на мен. Въпреки, че работя в железниците вече шеста година, не бих могъл да кажа че съм анпълно запознат с норматива за работата с токоснемателите, тъй, че ще съм благодарен, а и не само аз - целия форум!
64.19
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Наистина ще е интересно да се прочете това ПЛС ако може , аз по него време работех само на 07 и 55 серия и може би затова ми е убягнало или са сметнали ,че не е нужно да ни запознават с него тъй като касае ел.локомотивите.
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Явно ще ни е от полза такава помощ пък и не всеки от нас разполага с екзепляр оп ПЛС. :)
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Нямам желание и време да го качвам във форума, но всеки който се интересува може да го поиска от РОЕ във всяко депо. 8)
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Ghost написа:Искам да поправя "знаещите", че думата пантограф не е прието да се използва от технически грамотни хора.
пантограф - токоснемател
каретка - плъзгач
вложка - електрографитна лайсна
Кой токоснемател да бъде вдигнат по време на движение е излишно да се спори и коментира. Това което го пише в нормативните документи /ПЛС 130/94г./ трябва да се изпълнява. 8)
То токоснемател е и четката на ТД. Пантограф е конкретна конструкция токоснемател така, че не е грешка да се използва - все пак локомотивите не са на трета релса :) .
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация