Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
Не е коректно да даваме за пример ограбената до сушка ГДР след войната както и огромните репарации които е плащала. Във ФРГ чак толкова не се страхуват от трицилиндровите машини. В САЩ има още няколко серии трицилиндрови локомотиви, но наистина тази линия не продължава развитие, тя си е внесена германска технология там.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Просто американците правят всичко възможно да опростят колкото се може повече експлоатацията и ремонта си. За тях икономията на въглищо от 4-5 процента,каквато се получава при компаундовите локомотиви с прегрята пара,спрямо цвилинговите машини с прегрята пара,изобщо не е от значение. Още повече,че и преди,както и в наши дни ,въглищата в САЩ са много евтини.Някои железопътни компании,като Норфолк енд Уестърн пък имат дори собствени въглищни мини. Това е причината тази компания да произвежда чак до началото на 50-години парни локомотиви в собствения си завод в Роанок,когато всички други компании са започнали интензивна подмяна на парните локомотиви с дизелови.
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
Щом при германците възникват проблеми с рамните платна при серия 43 (и при нас със серия 01), дори и Гарбе добре да се е справял, да не забравяме че тогава локомотивите са и по-маломощни и с по-малка тракционна сила. А и как са решавали проблема американците като и те използват гредови рами, а при тяхните големи двуцилиндрови машини тракционната сила може да достигне по-големи стойности от 43-та серия (германска) и нашата 46 двуцилиндрова е с голяма такава. Как постигат приемлива равномерност и плавност на хода на големите пътнически американски локомотива при само два цилиндъра особено на високи скорости.
Мнения: 57
Регистриран на: Нед Ное 28, 2010 2:19 pm
Местоположение: София

Мнение от misan_71 »

Доколкото съм чел,американците са имали сериозни проблеми с гредовите рами. Специално четох една статия за техните локомотиви 1-5-2 ,или както те ги наричат Тексас. Основно се е наблюдавало разхлабване на болтовите съединения на гредовите рами. Проблема се е решил ,когато са започнали да правят рамите лети,заедно с цилиндрите,една технология,която доколкото ми е известно е използвана само в САЩ.
Иначе не би имало проблем да се направи много здрава листова рама и при американските локомотиви. Действително при тях теглителната сила е много по голяма,но и сцепното им тегло е по голямо,така,че има големи резерви да се направи рама с по високи и съответно по здрави рамни платна.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация