грешката е поправена.Извинявам се за някои неточности по правописа на думите но кирилизатора ми е прецакан и ползвам транслейторa абв и от там идва проблемаTramway написа:Хубаво си преписал от Деянов, но ако не разбираш текста, поне е трябвало да преписваш думите точно. Не забравяйте, че форумът се чете от доста широк кръг железопътни специалисти и подобни изцепки са обида към инж. Деянов.43.309 написа:...пукнатини по кратерите на дизеловите двигатели...
...Кратерите на двигетелите се изпращат...
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Аз съм го писал ,че е било шумно,защото съм изкарал 6 месеца на тях и знам какво беше.По късно от 1990 г докато ги спряха съм се прибирал най често от Драгоман до София без служба след работа.Всичко което се изисква за добра звукоизолация е материала ползван за тази цел.След години на работа на лок. изолацията нямаше вече качествата ,като когато е била нова.Като прибавим и мърлявия ремонт и лошото качество на гумените уплътнители,недобре припасвани врати и др. шумът беше неприятен/поне за мен/.Разликата в шума на 04 и 06 идва и от оборотите на мотора,които при 04 са много по-високи /до 1500 об/м/ а на 06 са двойно по ниски/750 об/м/.Така високите честоти на звук се чуват по- силно и неприятно от тези с по-ниски честоти.
Другото което ми е било неприятно е много по високия под на кабината на 04,от което следва и по високото разположение на стола ,а и той беше с висок крак като тези на баровете.Колкото по високо е разположението от глава-релса ,толкова по-големи са вибрациите,сайлентблоковете на окачването се втвърдяваха ,а българските нямаха добра гъвкавост.Разлика има и от това ,че при 04 са ресори и сайлентблокове ,а при 06 е смесено ресорно-пружинно окачване и 6-те оси ,както и теглото /115 т./си оказваше влиянието на плавния ход на локомотива.Още една разлика е ,че при окачването на 06 има балансери между 1 и 2,и 5 и 6 колооси,които спомагат за поемане на ударите от челната колоос по посока на движение.
Подобен шум на мотора е на 52 серия,тъй като моторите на тях и 04 са от този клас,та като сте по гарите и има такива ги заслушайте.
Другото което ми е било неприятно е много по високия под на кабината на 04,от което следва и по високото разположение на стола ,а и той беше с висок крак като тези на баровете.Колкото по високо е разположението от глава-релса ,толкова по-големи са вибрациите,сайлентблоковете на окачването се втвърдяваха ,а българските нямаха добра гъвкавост.Разлика има и от това ,че при 04 са ресори и сайлентблокове ,а при 06 е смесено ресорно-пружинно окачване и 6-те оси ,както и теглото /115 т./си оказваше влиянието на плавния ход на локомотива.Още една разлика е ,че при окачването на 06 има балансери между 1 и 2,и 5 и 6 колооси,които спомагат за поемане на ударите от челната колоос по посока на движение.
Подобен шум на мотора е на 52 серия,тъй като моторите на тях и 04 са от този клас,та като сте по гарите и има такива ги заслушайте.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
От дядо ми,който е бил старши на 04 24 знам,че дордето са били пускани само на пътнически влакове,локомотивът е бил без забележка.Машините са били тихи,а пък шумът от двигателите си е бил в нормата.Окепазяването им става след пускането им на товарни влакове.Оттогава започва да кипи и хидротрансформаторното масло,което в последствие е сменено с някакъв руски боклук,което се е оказало напълно неподходящо.
Последно промяна от Labros на Нед Юли 22, 2007 6:03 pm, променено общо 1 път.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Довело до намалена мощност на локомотиваLabros написа:От дядо ми,който е бил старши на 04 24 знам,че дордето са били пускани само на пътнически влакове,локомотивът е бил без забележка.Машините са били тихи,а пък шумът от двигателите си е бил в нормата.Окепазяването им става след пускането им на товарни влакове.Оттогава започва да кипи и хидротрансформаторното масло,което в последствие е сменено с някакъв руски боклук,което се е оказало напълно неподходящо.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Некачественото масло е било за ХПК довело е до влошаване на работата на хидротрансформаторите изразено в намаляване на тяхната ефективност и влошаване на теглителните характеристики! Като резултат започват и заклинванията на 1ви хидротрансформатор! Дали причните са икономически, политически, или др. (до мен са стигали слухове че няколко умни глави са взели научни степени като са доказали че смяната на оригиналното масло с руско ще се спестят средства - но това е слух които не мога да потвърдя) няма значение - резултата е налице няма оцеляла машина 04 (на книга има 2 но ако може да броим полуразложен труп за жив човек то нека и тях броим за оцелели)

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Не само това че са ги пуснали на тов.влакове,но и вина за повреди имаха и ремонта.Не мога да се сетя със сигурност колко е падала мощността само от разглобяване и сглобяване на хидротрансформатор или хидросъединител,но е било смущаващо.Другото е ,че все се искаше в съкратени срокове и т.н.,което доведе до претупване на ремонтите.Към 1970 г започнаха да се късат колоосните шийки и по предложение на инж. Генади Колев започнаха заваряване на осите с дисковете на колоосите и едни допълнителни метални парчета и лок. се движеха до 40 км/ч само на товарни влакове.Имаше и неправилно конструктивно натоварване на колоосите и се наложи на кантар преоразмеряване и на машини вътре в коридора на компресора се слагаха парчета метал с дебелина около 8 см за да догодят равномерното натоварване.Както по-горе беше писано за редукторите ,така имаше проблеми и с ходообръщателите,и като ходеха за Видин се налагаше в депо София лок. да се въртят да пътуват с тази каб. напред ,на която можеше да се ползва пълната сила на моторите.Във Видин целия влак се обръщаше на триъгълник и лок беше пак с правилната страна за София,а до Мездра отиваха с един мотор на който кутията и ходообръщача бяха добри и обратно пътуваха с изправните за тази посока агрегати.
Една забележка от моя страна-не искам да си мислите ,че нарочно пиша тези неща ,аз само описвам нещата такива каквито са били и аз съм участвал в тях.За 06 също е имало много повреди и няма да крия каквото и да е ако има дискусия по експлоатацията им.
Една забележка от моя страна-не искам да си мислите ,че нарочно пиша тези неща ,аз само описвам нещата такива каквито са били и аз съм участвал в тях.За 06 също е имало много повреди и няма да крия каквото и да е ако има дискусия по експлоатацията им.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
За да бъде качествен ремонта тои трябва да се извършва от необходимият брои квалифицирани за това лица, разполагащи с необходимите условия, съответното оборудване и с необходимото време за извършването на ремонта и не на последно място да са обезпечени с оригинални резервни части, а не произведени в час по трудово! Нека не обвиняваме магарето че се чупи плуга!Labros написа:Аман от пишман-майстори.Уж в ремонта работи,пък не може да ремонтира,ами само да разваля.Всеки си има дарба

Глобален модератор
Хубава дискусия, и мисля да се опитаме да я насочим към приключване, естествено, до задоволяне на любопитсвото на по-младите. Защото ясно си личи: " Всичко е ясно да влезе убития"!. И като се има в пред вид че "ТЕ" имат цял и изправен лок. а ние вече и това нямаме!. 

В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Информация
Модератори