Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Tramway написа:
43.309 написа:...пукнатини по кратерите на дизеловите двигатели...
...Кратерите на двигетелите се изпращат...
Хубаво си преписал от Деянов, но ако не разбираш текста, поне е трябвало да преписваш думите точно. Не забравяйте, че форумът се чете от доста широк кръг железопътни специалисти и подобни изцепки са обида към инж. Деянов.
грешката е поправена.Извинявам се за някои неточности по правописа на думите но кирилизатора ми е прецакан и ползвам транслейторa абв и от там идва проблема
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Между другото по форума преди време се писа,че шумът в кабината на тези локомотиви е бил неописуем.Вярно ли е това и на какво се е дължало?
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Благодаря за информацията! :D
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

VESO написа:Между другото по форума преди време се писа,че шумът в кабината на тези локомотиви е бил неописуем.Вярно ли е това и на какво се е дължало?
Ако не се лъжа от хидротрансформаторите.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
шум

Мнение от shotik »

Аз съм го писал ,че е било шумно,защото съм изкарал 6 месеца на тях и знам какво беше.По късно от 1990 г докато ги спряха съм се прибирал най често от Драгоман до София без служба след работа.Всичко което се изисква за добра звукоизолация е материала ползван за тази цел.След години на работа на лок. изолацията нямаше вече качествата ,като когато е била нова.Като прибавим и мърлявия ремонт и лошото качество на гумените уплътнители,недобре припасвани врати и др. шумът беше неприятен/поне за мен/.Разликата в шума на 04 и 06 идва и от оборотите на мотора,които при 04 са много по-високи /до 1500 об/м/ а на 06 са двойно по ниски/750 об/м/.Така високите честоти на звук се чуват по- силно и неприятно от тези с по-ниски честоти.
Другото което ми е било неприятно е много по високия под на кабината на 04,от което следва и по високото разположение на стола ,а и той беше с висок крак като тези на баровете.Колкото по високо е разположението от глава-релса ,толкова по-големи са вибрациите,сайлентблоковете на окачването се втвърдяваха ,а българските нямаха добра гъвкавост.Разлика има и от това ,че при 04 са ресори и сайлентблокове ,а при 06 е смесено ресорно-пружинно окачване и 6-те оси ,както и теглото /115 т./си оказваше влиянието на плавния ход на локомотива.Още една разлика е ,че при окачването на 06 има балансери между 1 и 2,и 5 и 6 колооси,които спомагат за поемане на ударите от челната колоос по посока на движение.
Подобен шум на мотора е на 52 серия,тъй като моторите на тях и 04 са от този клас,та като сте по гарите и има такива ги заслушайте.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

От дядо ми,който е бил старши на 04 24 знам,че дордето са били пускани само на пътнически влакове,локомотивът е бил без забележка.Машините са били тихи,а пък шумът от двигателите си е бил в нормата.Окепазяването им става след пускането им на товарни влакове.Оттогава започва да кипи и хидротрансформаторното масло,което в последствие е сменено с някакъв руски боклук,което се е оказало напълно неподходящо.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Labros написа:От дядо ми,който е бил старши на 04 24 знам,че дордето са били пускани само на пътнически влакове,локомотивът е бил без забележка.Машините са били тихи,а пък шумът от двигателите си е бил в нормата.Окепазяването им става след пускането им на товарни влакове.Оттогава започва да кипи и хидротрансформаторното масло,което в последствие е сменено с някакъв руски боклук,което се е оказало напълно неподходящо.
Довело до намалена мощност на локомотива
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Причината за сменянето на маслото финансова ли е била?
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ами как иначе.Някоя умна глава е решила вместо да се купи оригиналното масло,което естествено е струвало по-скъпичко,да се купи от по-евтиното съветско.И резултатът е налице.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Некачественото масло е било за ХПК довело е до влошаване на работата на хидротрансформаторите изразено в намаляване на тяхната ефективност и влошаване на теглителните характеристики! Като резултат започват и заклинванията на 1ви хидротрансформатор! Дали причните са икономически, политически, или др. (до мен са стигали слухове че няколко умни глави са взели научни степени като са доказали че смяната на оригиналното масло с руско ще се спестят средства - но това е слух които не мога да потвърдя) няма значение - резултата е налице няма оцеляла машина 04 (на книга има 2 но ако може да броим полуразложен труп за жив човек то нека и тях броим за оцелели)
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Изгнили седят в депото.Друг е въпросът,че май няма скоро и да има изгледи за тяхното възстановяване.Всичко опира до пари,а БДЖ като знаем как обича да дава пари за ремонт...цяло чудо е,че 04 012 и 04 025 още не са нарязани.
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
04

Мнение от shotik »

Не само това че са ги пуснали на тов.влакове,но и вина за повреди имаха и ремонта.Не мога да се сетя със сигурност колко е падала мощността само от разглобяване и сглобяване на хидротрансформатор или хидросъединител,но е било смущаващо.Другото е ,че все се искаше в съкратени срокове и т.н.,което доведе до претупване на ремонтите.Към 1970 г започнаха да се късат колоосните шийки и по предложение на инж. Генади Колев започнаха заваряване на осите с дисковете на колоосите и едни допълнителни метални парчета и лок. се движеха до 40 км/ч само на товарни влакове.Имаше и неправилно конструктивно натоварване на колоосите и се наложи на кантар преоразмеряване и на машини вътре в коридора на компресора се слагаха парчета метал с дебелина около 8 см за да догодят равномерното натоварване.Както по-горе беше писано за редукторите ,така имаше проблеми и с ходообръщателите,и като ходеха за Видин се налагаше в депо София лок. да се въртят да пътуват с тази каб. напред ,на която можеше да се ползва пълната сила на моторите.Във Видин целия влак се обръщаше на триъгълник и лок беше пак с правилната страна за София,а до Мездра отиваха с един мотор на който кутията и ходообръщача бяха добри и обратно пътуваха с изправните за тази посока агрегати.
Една забележка от моя страна-не искам да си мислите ,че нарочно пиша тези неща ,аз само описвам нещата такива каквито са били и аз съм участвал в тях.За 06 също е имало много повреди и няма да крия каквото и да е ако има дискусия по експлоатацията им.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Аман от пишман-майстори.Уж в ремонта работи,пък не може да ремонтира,ами само да разваля.Всеки си има дарба :!:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Labros написа:Аман от пишман-майстори.Уж в ремонта работи,пък не може да ремонтира,ами само да разваля.Всеки си има дарба :!:
За да бъде качествен ремонта тои трябва да се извършва от необходимият брои квалифицирани за това лица, разполагащи с необходимите условия, съответното оборудване и с необходимото време за извършването на ремонта и не на последно място да са обезпечени с оригинални резервни части, а не произведени в час по трудово! Нека не обвиняваме магарето че се чупи плуга!
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
серия 04

Мнение от choveka_vlak »

Хубава дискусия, и мисля да се опитаме да я насочим към приключване, естествено, до задоволяне на любопитсвото на по-младите. Защото ясно си личи: " Всичко е ясно да влезе убития"!. И като се има в пред вид че "ТЕ" имат цял и изправен лок. а ние вече и това нямаме!. :wink:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Публикувай отговор

Обратно към “Исторически дизелов и електрически подвижен състав | Historic diesel and electrical rolling stock”

Информация