Според ГДВ не се движи в Неделя. От Сомовит до Черквица е факултативен.Labros написа:А в кои дни се движи въпросния влак
Ако се движи всеки ден,без неделя и ако е вярно разписанието,трябва да сме се разминали с него на Милковица.Първо изобщо не сме имали среща с такъв влак,второ Милковица,както Комарево,Подем и Божурица са спирки,без коловозно развитие ( единствените гари след Ясен са Д.Митрополия,Сомовит и Черквица),така че няма къде да се размине там с DESIRO-то и трето лично питахме машиниста,който обясни,че тов.влак има само до Дмп,но се движел в определени дни.В повечето случаи бил не повече от 5-6 вагона и се теглел от 55-00-ца.Пък и да помислим логично - какви товари биха могли да се превозват от Черквица?
Пристанище Сомовит не оперира с ж.п. превози и на снимката се вижда колко са запустели релсите откъм последните коловози,водещи от гарата до него.

За гара пионер се ползва предимно 06 защото след Слатина наклона е 19 на хиляда и норма влак беше 750 т./сега незнам дали е променена /Ниската скорост-15 км/ч е дори под разчетната за 06 която е 18 км/ч е причина за това големо времепътуване.Освен това през цялото трасе на Слатина-от сп.Смирненски до прелеза на ул Момина чешма при ВТУ е с намаление от 5 км/ч.Като се вземе теглото на 4-осен вагон бруто 80 т това е около 9 вагона с които се излиза доста трудно след минаване под Цариградско щосе и в"S"участъка след него.Тъй като не се поддържа добре този участък и сега като расте трева дори и с подаване на пясък срещу буксуване е трудно.Много пъти се е случвало да се оставят част от вагони и да се изкарат едните и да се върнем за другите.Още едно недомислие е за задължителното спиране пред неохраняемия прелез който направиха и при този наклон тръгването от място е поне 3-4 мин докато набере 15 км/ч.Момчета,има някои специфични неща в движението на влаковете и тези от Вас които не работят с локомотивите винаги ще се учудвате на такива фрапиращи неща за незапознатите.Когато учех в ПЖИ и по късно като машинист на г.Пионер имаше постоянна денонощна маневрена бригада с 55 серия лок.,гарови служители като на всяка гара,предупредителен и входен сигнал,караха се влакове по 2000 т с по 3 локомоти 04 и 06 и скорост 30 км/ч по цялото трасе,но с течение на времето нещата се измениха и съм склонен да мисля че може да бъде закрита.Аз съм вкарвал по 2 композиции с хлад. вагони в хладилника,композиции с леки коли в Мототехника ,по 6-8 цистерни с концентрат за вино,отделно мазут за Винпром.Сега за няколко фирми/може би 4 или до 7 фирми/с не много големи товари не е рационално поддръжката и на линията и на гарата ,както и затриването на локомотива ,но като няма къде да работят и това е" глътка въздух".
Прочетох и за другите линии-там особеностите са :за Чукурово наклона също е голям и докато се мине сп. Брънковци е яко опъване,а след това на около два км от предупредителния сигнал има намаление 25 км/ч.На обратно към Вакарел наклона също е сериозен/ не мога да спомня колко е/За Земен -кариерата -там има спиране на открит път,отключване на стрелка за отклонението,после заключване ,а допълнително и за другите по 5 линия влакове е ,че може да се наложи взимане на вагони с повредена спирачка или др,но можещи да се движат/според изискванията на Правилниците/ и да се преизчислява спирачната маса в зависимост от товара,скоростта и наклона на участъка.За сега спирам да пиша,надявам се че действащи машинисти имат неща за да ме допълнят.
Прочетох и за другите линии-там особеностите са :за Чукурово наклона също е голям и докато се мине сп. Брънковци е яко опъване,а след това на около два км от предупредителния сигнал има намаление 25 км/ч.На обратно към Вакарел наклона също е сериозен/ не мога да спомня колко е/За Земен -кариерата -там има спиране на открит път,отключване на стрелка за отклонението,после заключване ,а допълнително и за другите по 5 линия влакове е ,че може да се наложи взимане на вагони с повредена спирачка или др,но можещи да се движат/според изискванията на Правилниците/ и да се преизчислява спирачната маса в зависимост от товара,скоростта и наклона на участъка.За сега спирам да пиша,надявам се че действащи машинисти имат неща за да ме допълнят.
От София съм и никога не съм чул да е имало движение на пътн.влак,но е имало идея за градска железница и която е трябвало да бъде от Ц.гара,Подуяне,Пионер,Хладилника ,кв. Ив.Вазов,сп.Стан ,Зах.фабрика и Ц. гара.Аз съм пътувал до Хладилника и Винпром откъм Пионер и до Завод Средец откъм Зах.фабрика.
Предлагам на Админа или някой който се познава с инж.Деянов/не синът му в депо София/да го попита -вярвам ,че той ще даде най точен отговор.
Предлагам на Админа или някой който се познава с инж.Деянов/не синът му в депо София/да го попита -вярвам ,че той ще даде най точен отговор.
Имало е влакове с пътнически вагони - но те са били за развозване на железничарите които отиват или се връщат от работните си места по тази линияVESO написа:Един въпрос - имало ли е някога пътническо движение от и до Пионер.Един познат от София ми се кълне,че на младини виждал пътн.вагони да пътуват до там,но аз силно се съмнявам.![]()
С това мнение съм съгласен,защото то ми припомни как имаше служебен влак от г.София до Източен район на ПДТ обслужван от мотриса 18 серия ,по късно от електричка и накрая го отмениха.В едно от мненията ми съм описал за Батальонската линия по която е имало също служебен влак ,но тогава разпределителната гара е била много малка - от моста над Ботевградско шосе до към долното разпускателно поле на сегашната гара.
Искам още нещо да напиша-по далечните времена на 40-50 -те год всички железничари са били с униформи с пагони,на локомотивните машинисти са давани служебни джобни часовници,което тогава е било голяма придобивка,тъй като часовниците са били много скъпи,а ръчните са били лукс.Когато бях млад машинист имахме униформи и платовете бяха добри за това време,обувките също.Затова в едно от мненията ми пиша че Железницата беше ДЪРЖАВА В ДЪРЖАВАТА и много хора търсеха работа,защото имаше някои добри неща.
Искам още нещо да напиша-по далечните времена на 40-50 -те год всички железничари са били с униформи с пагони,на локомотивните машинисти са давани служебни джобни часовници,което тогава е било голяма придобивка,тъй като часовниците са били много скъпи,а ръчните са били лукс.Когато бях млад машинист имахме униформи и платовете бяха добри за това време,обувките също.Затова в едно от мненията ми пиша че Железницата беше ДЪРЖАВА В ДЪРЖАВАТА и много хора търсеха работа,защото имаше някои добри неща.
Shotik - нямахте ли и присвоени военни звания? Не се шегувам питам сериозно......shotik написа:......
Искам още нещо да напиша-по далечните времена на 40-50 -те год всички железничари са били с униформи с пагони,на локомотивните машинисти са давани служебни джобни часовници,което тогава е било голяма придобивка,тъй като часовниците са били много скъпи,а ръчните са били лукс.Когато бях млад машинист имахме униформи и платовете бяха добри за това време,обувките също.Затова в едно от мненията ми пиша че Железницата беше ДЪРЖАВА В ДЪРЖАВАТА и много хора търсеха работа,защото имаше някои добри неща.
1975 г мисля ,че беше се въведоха звания за което беше добре че при щатна заплата 165 лв взимах 45 лв ,докато след инфлацията след закръгляване се стигна да пишат по 4,5 СТОТИНКИ !!!!!!!!
Не мога да си спомня как се казваха отделните звания ,машинистите мисля че бяха "младши командир"
Не мога да си спомня как се казваха отделните звания ,машинистите мисля че бяха "младши командир"

Глобален модератор
По 24-та линия има много интензивно товарно движение. Особено в участъка Л-Сщ има два до три чифта ТВ дневно, повечето със значителен брой вагони. Интересното е, че за разлика от други линии за тях винаги има товар и почти никога не се отменят.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Потвърждавам казаното от уважаемия колега
.Миналия месец като бях по работа в Свищов,успях да видя,че на гарата имаше доста голям брой товарни вагони (за жалост нямах възможност да ги заснема).На пристанището също имаше вагони.Именно това ме навежда към мисълта,че приставището е основния товародател.За комбинат "Свилоза" не знам дали е вързан към ЖП мрежата.То май там и други големи предприятия няма,че да карат продукцията си с товарни вагони.


Глобален модератор
Вързан е, даже има и собствена 52-ка, която щъка из района на гарата. Почти във всеки влак има по няколко техни цистерни с химикали.Labros написа:....За комбинат "Свилоза" не знам дали е вързан към ЖП мрежата.То май там и други големи предприятия няма,че да карат продукцията си с товарни вагони.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Глобален модератор
Това е "Слънчо", който произвежда бебешки каши и пюрета и разните хрускави "Зрънчовци", "Заювци-Баювци" и др. Там отвреме-навреме влиза по някой и друг вагон с брашно, мазут, въобще суровини. Продукцията се изкарва с камиони на клиентите.VESO написа:Точно до гарата има предприятие за детски храни.Има си собствен клон и дори ако локомотив продължи да се движи по първи коловоз (основния приемателен на Свищов) ,без да се отклони,ще навлезе в района на предприятието.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Информация
Модератори