И пак ми се струват множко да бяха 5-6 да ама 13....Labros написа:С вагоните е друга работа.Трябва да им се прецени возията и удобството по време на пътуването.Вероятно са 13,защото са ги изпитвали на 1 или 2 композиции из турските ЖП линии.


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Има немалко вагони, които ежедневно стъпват по нашите родни български земи.
Те идват откъде ли не: Сърбия, Румъния, Гърция, Русия (вкл. и страните от бившия СССР), Унгария, Чехия, Турция. 
Ето ги и тях!
Руски. Срещат се на МБВ 383/382, БВ 4613/4612 (всеки вторник през лятото) и международните Бургас-Москва, Варна-Москва, Варна-Саратов и др.
http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car ... 05_167.jpg
А ето този вагон е спален румънски. Среща се на МБВ 383/382 и 460/461.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632891645724531250.jpg
Гръцки спален - МБВ 363/360
http://bgphoto.net/photos/17386/o633026692486873750.jpg
Гръцки седящ. Среща се по МБВ 360-363. Има климатик и макс. скорост 200 km/h.
http://www.railwaymodeling.com/gallery/ ... E0_OSE.JPG
Сръбски седящ, второкласен. Среща по всички МБВ за Белград, а именно 490/491 и 292/293.
http://www.railfaneurope.net/pix/sp/car ... /Bl-JZ.jpg
Сръбски спален - МБВ 490/491. Този на снимката е именно на 490, а гарата е Костинброд.
http://bgphoto.net/photos/17386/o633024075497503287.jpg
Унгарски, спален. Движи се такъв на МБВ 460/461.
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car ... 041_SU.jpg
Турски спален. Движи са на МБВ 498/499 Букурещ-Истанбул. До декември месец миналата година, такъв имаше и на МБВ 490/491 с маршрут Истанбул-Белград-Истанбул.
http://www.railfaneurope.net/pix/tr/car ... -1_02_.jpg
А ето това нещо може да се види в състава на МБВ 460/461, но само през лятото!
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/car ... _196-5.jpg


Ето ги и тях!
Руски. Срещат се на МБВ 383/382, БВ 4613/4612 (всеки вторник през лятото) и международните Бургас-Москва, Варна-Москва, Варна-Саратов и др.
http://www.railfaneurope.net/pix/ru/car ... 05_167.jpg
А ето този вагон е спален румънски. Среща се на МБВ 383/382 и 460/461.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632891645724531250.jpg
Гръцки спален - МБВ 363/360
http://bgphoto.net/photos/17386/o633026692486873750.jpg
Гръцки седящ. Среща се по МБВ 360-363. Има климатик и макс. скорост 200 km/h.
http://www.railwaymodeling.com/gallery/ ... E0_OSE.JPG
Сръбски седящ, второкласен. Среща по всички МБВ за Белград, а именно 490/491 и 292/293.
http://www.railfaneurope.net/pix/sp/car ... /Bl-JZ.jpg
Сръбски спален - МБВ 490/491. Този на снимката е именно на 490, а гарата е Костинброд.
http://bgphoto.net/photos/17386/o633024075497503287.jpg
Унгарски, спален. Движи се такъв на МБВ 460/461.
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car ... 041_SU.jpg
Турски спален. Движи са на МБВ 498/499 Букурещ-Истанбул. До декември месец миналата година, такъв имаше и на МБВ 490/491 с маршрут Истанбул-Белград-Истанбул.
http://www.railfaneurope.net/pix/tr/car ... -1_02_.jpg
А ето това нещо може да се види в състава на МБВ 460/461, но само през лятото!
http://www.railfaneurope.net/pix/cz/car ... _196-5.jpg

Едно време във влаковете за Кулата, които продължаваха за Гърция, единственият вагон до Кулата/Гърция беше ето такъв, само че смесен 1/2 класа. Полско производство е, и ни спасяваше от кокошарниците 47-а серия.

По-рядко имаше и такъв, тези са купени настаро от Германия:

Не са нещо особено, но по-добре от кокошарник. Ако влака беше за Гърция, за Кулата друг вагон освен гръцкия нямаше.

По-рядко имаше и такъв, тези са купени настаро от Германия:

Не са нещо особено, но по-добре от кокошарник. Ако влака беше за Гърция, за Кулата друг вагон освен гръцкия нямаше.

Така е, но аз говоря за 80-те години, тогава изглеждаха съвсем иначе. Спомням си, че вътрешните врати и прозорци (на купетата), са алуминиеви, с по 6 места в купе са, имаха и контакти. А сега още си се движат в Гърция. Позната история, нали.....
Отделно виждал съм западногермански, австрийски и турски вагони в състава на "Истанбул Експрес" (Мюнхен-Истанбул).
Отделно виждал съм западногермански, австрийски и турски вагони в състава на "Истанбул Експрес" (Мюнхен-Истанбул).

Администратор
А ето този вагон, също ни посещава през лятото по 2-ра, 4-та и 5-та линия:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929608180781250.jpg
Става въпрос за директния вагон МБВ Москва-Солун (383-5621/5624-382).
http://bgphoto.net/photos/17386/o632929608180781250.jpg
Става въпрос за директния вагон МБВ Москва-Солун (383-5621/5624-382).

МБВ 490/491 си върна миналогодишния турски спален вагон с дестинация с Истанбул-Белград-Истанбул:
http://www.railfaneurope.net/pix/tr/car ... -1_02_.jpg
491/8627 и 8686/490 за летния сезон возят директен вагон с дестинация Белград-Бургас-Белград:
http://www.railfaneurope.net/pix/sp/car ... tteCar.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/tr/car ... -1_02_.jpg
491/8627 и 8686/490 за летния сезон возят директен вагон с дестинация Белград-Бургас-Белград:
http://www.railfaneurope.net/pix/sp/car ... tteCar.jpg
Снимка на директния вагон Бургас - Beograd,заснет от мен като последен в състава на 8686.

В тази тема ще разкажа малко за вагоните на някои от международните влакове,които видях през това лято.
Започвам със състава на 1375,който пристига в Бургас малко след "Сл.бряг".Понеже се движи определени дни,нагласих времето така, че да успея да го заснема,а резултатът бе следния: русенската 44112-1 докара в морския град една внушителна композиция,която заснех поетапно.Първият вагон бе полски от новите спални,ето негова снимка и една на табелата.Следващите два вагона бяха унгарски,от които слязоха не повече от 5-6 души,след тях бяха чешките ( общо 4 на брой ) които за сметка на това бяха претъпкани с народ.В словашките вагони ( също 4 ) също имаше доста пътници и до слизането на всечки тях минаха поне 20 минути.
Вторият влак,който заснех бе заминаващия привечер от Бургас 1374,теглен от 43545-3.Съставът му бе значително по-скромен - два словашки и 4 чешки вагона.Снимка пред влака и една в минутата преди потегляне.След като разгледах внимателно влака,установих,че вагоните са почти пълни,една жена попита дали може да пътува до Карнобат (международния там спира за въртене на машината),но категорично и казаха,че влакът не вози пътници вътрешно съобщение.
През два коловоза бе композицията на заминаващия половин час по - късно 1182,който както знаем вози вагони за Москва.15 минути преди потегляне бе закачена 43528-9,снимка пред русенската машина.Малко за състава.Първите 3 вагона бяха руски с направление Бургас - Москва,снимки на табелата и герба на РЖД.Последните два вагона бяха за Киев и Лвов,снимки на табелите на единия:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633230628039062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633230627904843750.jpg
Понеже бе станало време за тръгване,фотографирах влака отпред.
Друга среща с международен влак имах на центр.ГО,където заснех състава на 461. 45190-6 докара следната композиция: първите два вагона бяха наши второкласни вътрешно съобщение,следвани от второкласен спален румънски,с направление Bucuresti N. - Thessaloniki.Следващите вагони бяха пак румънски спален,само че първокласен,един чешки с направление Praha hl.n. - Thessaloniki,а най - пълните вагони (ако говорим за що - годе някаква населеност ) бяха два унгарски.
Познах че са такива само по гарата на домуване,понеже вместо инициалите на MAV,имаше надпис H - START,поне за мен непознат.
Започвам със състава на 1375,който пристига в Бургас малко след "Сл.бряг".Понеже се движи определени дни,нагласих времето така, че да успея да го заснема,а резултатът бе следния: русенската 44112-1 докара в морския град една внушителна композиция,която заснех поетапно.Първият вагон бе полски от новите спални,ето негова снимка и една на табелата.Следващите два вагона бяха унгарски,от които слязоха не повече от 5-6 души,след тях бяха чешките ( общо 4 на брой ) които за сметка на това бяха претъпкани с народ.В словашките вагони ( също 4 ) също имаше доста пътници и до слизането на всечки тях минаха поне 20 минути.
Вторият влак,който заснех бе заминаващия привечер от Бургас 1374,теглен от 43545-3.Съставът му бе значително по-скромен - два словашки и 4 чешки вагона.Снимка пред влака и една в минутата преди потегляне.След като разгледах внимателно влака,установих,че вагоните са почти пълни,една жена попита дали може да пътува до Карнобат (международния там спира за въртене на машината),но категорично и казаха,че влакът не вози пътници вътрешно съобщение.
През два коловоза бе композицията на заминаващия половин час по - късно 1182,който както знаем вози вагони за Москва.15 минути преди потегляне бе закачена 43528-9,снимка пред русенската машина.Малко за състава.Първите 3 вагона бяха руски с направление Бургас - Москва,снимки на табелата и герба на РЖД.Последните два вагона бяха за Киев и Лвов,снимки на табелите на единия:
http://bgphoto.net/photos/1565/o633230628039062500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o633230627904843750.jpg
Понеже бе станало време за тръгване,фотографирах влака отпред.
Друга среща с международен влак имах на центр.ГО,където заснех състава на 461. 45190-6 докара следната композиция: първите два вагона бяха наши второкласни вътрешно съобщение,следвани от второкласен спален румънски,с направление Bucuresti N. - Thessaloniki.Следващите вагони бяха пак румънски спален,само че първокласен,един чешки с направление Praha hl.n. - Thessaloniki,а най - пълните вагони (ако говорим за що - годе някаква населеност ) бяха два унгарски.
Познах че са такива само по гарата на домуване,понеже вместо инициалите на MAV,имаше надпис H - START,поне за мен непознат.
Последно промяна от VESO на Чет Дек 27, 2007 11:25 am, променено общо 2 пъти.
Информация
Модератори