Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Vlado написа:44-134, много благодаря за отговора! :)

А случайно някой да знае дали 14.41 е била полумазутка? Вчера ходих до Стефан Стоичков, откъдето взех доста снимки на 14-ки в и извън Калояновец, включително и на 14.41, но, уви, нито една снимка не показваше същата машина откъм тендера. Мазутка ли е била? Не е ли била... кой ще ми каже...? :wink:
Прилагам три мои снимки, които ще ти свършат работа. На тендера ясно се вижда резервоара за мазут, т.е машината е била на комбинирано мазутно-въглищно гориво, както повечето парни локомотиви.
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=310980&size=big
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=310981&size=big
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=310982&size=big
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Много благодаря! Идеални са снимките. :)
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Всички 14-ки бяха пеустроени за смесено мазутно-въглищно горене.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Актуална снимка на пловдивският красавец от днес , 2-ри април.
Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
Tramway написа:Допълнение: серия 14.00 са единствените локомотиви, доставени извън стандартизационната програма на БДЖ, които най-близко отговарят на експлоатационните условия на нашите железници. Всички останали серии, взети за запълване на острия недостиг на машини по време на войната и след това, са повече или по-малко непригодни както за експлоатация така и за поддръжка у нас. Такива са серии 12, 13, 15, 16, 20 и 50. От тях конструктивно най-далеч от нас стои серия 20, строени в Шкода по поръчка и спецификация на Манджурските железници в Китай.
Бих попитал колко 14 (BR50) са по-приспособени от 15 (BR52) за начите условия при положение че са почти еднакви, е с определени опростявания нормални за военните локомотиви (както и при британските аналози от тази война). Мисля че и част от 14-та серия са от тези BR50 които са започнати като такива, но довършени с много промени характерни за BR52.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Пловдивска машина:

Изображение
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

С разкривените парапети, без димоповдигащи крила, няма как да сбърка човек на кое депо е машината...
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация