Страница 2 от 2

Публикувано на: Сря Мар 31, 2010 6:47 pm
от Railroader
Тези две снимки ми харесват максимално, особено първата.

http://photo-zona.net/images/user49144/ ... 010441.JPG

http://photo-zona.net/images/user49144/ ... 010442.JPG

Парен трактор в Мизия

Публикувано на: Сря Юли 28, 2010 3:06 pm
от Petko Ivanov
Днес един приятел ми предостави снимки на неговия син с парен трактор, направени в двора на някакъв завод в град Мизия. Освен този на снимката, имало още два експоната. Прави впечатление отличното състояние на машините, явно са били съхранявани добре и на закрито. Ако някои има път натам, нека да отиде и разгледа тези интересни машини и да направи снимки. Аз ходих наскоро до АЕЦ "Козлодуй", която е наблизо, но за съжаление не съм знаел за тези интересни експонати.
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006310.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006110.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/00625.jpg

Публикувано на: Чет Юли 29, 2010 9:28 am
от pavel
А сещате ли се за парния валяк, който е изложен пред входа на "Инжстрой" в София, на ул. Кукуш.

Публикувано на: Чет Юли 29, 2010 12:41 pm
от pach
pavel написа:А сещате ли се за парния валяк, който е изложен пред входа на "Инжстрой" в София, на ул. Кукуш.
Имам пълен комплект снимки от този паметник, ако някой иска ще ги метна тук!?

Публикувано на: Чет Юли 29, 2010 10:20 pm
от EuroSprinter
Давай :wink:

Публикувано на: Пет Юли 30, 2010 9:28 am
от Tramway
pach написа:
pavel написа:А сещате ли се за парния валяк, който е изложен пред входа на "Инжстрой" в София, на ул. Кукуш.
Имам пълен комплект снимки от този паметник, ако някой иска ще ги метна тук!?
Тъй като тоз раздел обхваща подвижен железопътен състав с парна тяга, и доколкото валяците и тракторите не са железопътни возила, по-добре е да метнеш снимките във фотогалерията.

Благодаря предварително за разбирането.

Публикувано на: Съб Сеп 17, 2011 1:06 pm
от cslav
Парна машина 1-1-0 Liliput :roll:

Изображение

Обърнете внимание на спирачката на двигателното колело , явно е механична ...

парна мотриса Dorothi 2-1-2 , къде ли е машиниста?
:oops:
http://www.lvrr.com/wp-content/gallery/ ... orothy.jpg
, пускам я като адрес , защото на снимка излиза много голяма

Интересно решение , машиниста предполагам ще се чувства като рокер :lol:

Изображение

Зората на парната тяга :

Изображение

И най-интересното (поне за мен ) конструктивно решение при цялата парна тракция:

Изображение

Локомотивите на Ephraim Shay , някъде попаднах и на филм на такава машина в движение ... Ето и галерия на различните машини от тоя тип
http://www.gearedsteam.com/shay/images-new.htm

Публикувано на: Вто Мар 20, 2012 6:30 pm
от veselintodorov
Интересно парните локомотиви извозващи дървен материал вървящи и по дървени релси. Използваниса предимно във Канада Америка и Австралия локомотивите са талигови със механично предаване от парния двигател към ходовите части тоест талигите които са се състояли от по две оси, четири клела на всяка. Дървените релси са били временно построявани окло неравни горски месности служелиса за извозване на материала на къси растояния до други нормални метални реси, където материяла е прехвърлян на нормални платформини вагони, тези релси са излизали по евтино от нормалните стоманените, след изсичането и извозването на дървения материал са и били лесно демонтирани използваниса предимно сколо 1890 до към 1918 година. ето няколко снимки на такива парни локомотиви произведени 1895 г. патент на "Climax" или друг вид механични локомотиви система " Shay"



Модел на "Climax" локомотиви от около 1895 година.
Изображение

Изображение

Двигателна талига на парен локомотив "Climax". (Виште локомотивът на горната снимка)
Изображение


Ето един пример в общ изглед на талига от механичен парен локомотив направена от моделисти, вижда се че въртяштият момент се предава чрез пиныонен механизъм, които все още се използва и в съвременните локомотиви.

Изображение

Изображение
Пример на двоталигова товарна кола натоварена със дървен материал от същото време, такива копозици се наричат често трамваини "Timber Tramway" Във този пример се вижда интересно решение на спирачен механизъм свързван, който се задейства с общо въже, което се дърпа от човека в кабината на парния локомотив.

Изображение

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 1:12 pm
от disell
Понеже не видях някъде тема за видеоклипове с парни локомотиви реших да пусна тук този клип .Два локомотива система ГАРЕТ в пълна тяга пъплят по нагорнище.
http://www.youtube.com/watch?v=-1EWpCQP ... re=related

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 9:00 pm
от veselintodorov
disell написа:Понеже не видях някъде тема за видеоклипове с парни локомотиви реших да пусна тук този клип .Два локомотива система ГАРЕТ в пълна тяга пъплят по нагорнище.
http://www.youtube.com/watch?v=-1EWpCQP ... re=related
Какво димоотделяне имат само тези Гарети направо във началото на клипа когато първият локомотив минава под нещо като мост имам чувството че ще го вдигне във въздуха от налягането на исхвърляния дим. Ако можеше да не пушат и да цапат околната среда толкова сигурно още мажеше да ги експлоатират. :oops:

Публикувано на: Чет Мар 29, 2012 9:15 pm
от 44-134
при толкова много парни машини нормално е и отсечките да са много на често и като сложиш и големия влак и нагорнището което значи че са натоварени ако си на самия мост дори ще се тресе от ускорения от конуса дим.

Публикувано на: Пет Мар 30, 2012 8:27 am
от disell
Втория локомотив от изкачващите се изглежда много призрачно в тази пара която го е обвила.