Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Labros написа:А по линия 22 Червен бряг-Златна панега само товарни композиции ли се движат?И закриха ли вече и линия 25 Хан Крум-Велики Преслав за пътнически композиции?
По 22-ра са само товарни влакове. 25-та Хан Крум-Велики Преслав също е закритa за пътнически влакове. Мисля че и за товарни е закрита. Ето го и списъка със закритите линии (за съжаление не е малък).

1-ва линия (само Драгоман-Калотина запад). Движат се само товарни влакове, както и международните за Белград и Оптимите през лятото и пролетта.
11-та линия Калотина-Станянци. От 10.2002 по нея се движат само товарни влакове.
12-та линия Алдомировци-Бели Брег. Движат се само товарни влакове.
14-та линия Подуяне разпр. - Волуяк. По нея се движат само товарни влакове. Пътнически не са се и движели. Много товарачки минават оттам, за да не минават през Централна гара.
15-та линия Вакарел-Чукурово. В момента е открита само за товарни влакове за мина Чукурово. Преди е имало смесени влакове по линията в състав от един пътнически вагон и останалите бяха товарни.
17-та линия Пазарджик-Варвара. Тази линия (760mm) не само е закрита, но изцяло е демонтирана. :x
21-ва линия Червен бряг Оряхово (760mm) - същото както и със 17-та линия.
22-ра линия Червен бряг-Златна панега. Както вече казах по нея се движат само ТВ.
27-ма линия Каспичан-Нови Пазар. Мисля че е закрита и за товарни влакове. За пътнически да не говорим.
31-ва Световрачене-Курило - движат се само товарни влакове.
34-та Юнак-Старо Оряхово. Закрита и в мисля, че вече на места се демонтира.
35-та Разделна-Варна фериботна - само за товарни влакове, но мисля че по нея никога не е имало пътнически.
41-та линия Горна Оряховица - Елена- закрита за всякакво движение. В най-добрия случай там има влак веднъж на година-две.
61-ва линия Разменна-Батановци - движат се само товарни влакове. Всъщност и предназначението й е само за ТВ, за по пряко и за да не се минава през гара Перник.
73-та линия Видин-Кошава. За съжаление не знам дали се движат влакове по линията, но пътнически със сигурност не се движат.
81-ва линия Филипово-Панагюрище. От 2002 г. до 13.09.2006 година включително поради влошеното състояние, по линията се движеха само товарни влакове, а пътническите влакове (2 чифта с дизелов локомотив серия 07 и два пътнически вагона) бяха само до Съединение. Обаче миналата година кипяха усилени ремонти по линията, така че от 14.09.2006 до Панагюрище пуснаха по 3 чифта влака дневно, обслужвани от дизелова мотриса Дезиро. Времепътуването е 1 час и 40 минути, докато преди закриването й за пътническо движение по 2002 г. то беше близо 3 часа. :shock:
83-та линия Нова Загора-Симеоновград - движат се само товарни влакове.
84-та линия Ямбол-Елхово. Линията е закрита, но веднъж или два пъти в месеца има товарен влак. Линията все още е цяла, т.е. не е демонтирана.
86-та линия Владимир Павлов-Поморие - открита e само за товарно движение.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Labros написа:Благодаря за изчерпателната информация!Наистина за съжаление броят на закритите линии не е никак малък. :(
Много голям даже.А какво ли ще стане в бъдеще?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Машиниста написа:Много голям даже.А какво ли ще стане в бъдеще?
Не се знае, но това което стана с линията до Панагюрище е добър показател на това, че не е чак толкова сложно възстановяването на движението. Има някакви слуховe, че ще пускат дезиро от Нова Загора до Симеоновград (83-та линия), колко е вярно обаче не знам. Аз мисля, че ще е възможно чак тогава, когато се приключи електрификацията на Пловдив-Свиленград, която до 5 години едва ли ще бъда приключена. Евентуално ако всичко това стане, ще останат свободни няколко Дезиро в депо Пловдив и вероятно тях ще могат да пуснат по 83-та линия. Сега това е невъзможно, тъй като всичките 25 мотриси вече си имат определен график за обслужване на влакове.
Иначе в момента има две линии, които преди няколко години за малко да бъдат закрити. Това са 6-та (само участъка Кюстендил-Гюешево) и 16-та (760mm) Септември-Добринище. За щастие им се размина, защото същите диванета които закриха останалите линии, се усетиха, че вече ще прекалят ако закрият и тези две. За сметка на това пък по Септември-Добринище влаковете станах по-малко отколкото бяха - само 5 чифта дневно. Кюстендил-Гюешево пък беше съвсем, ама съвсем пред закриване. Местните жители обаче започнаха да протестрират и в крайна сметка спасиха линията от закриване. В момента там има по два чифта влакове дневно, но се движат само във вторник, четвъртък, събота и неделя. Движат се с максимална скорост 25 km/h и разстоянието от 34 km се изминава за около 1 час и 40 - 1 час и 50 мин.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

За съжаление днес видях 55ца със вагони - плaтформи на който имаше монтирани ролки за товарене на Ж.П звена! Отиваше към Поморие, вероятно ще демонтират гара Поморие, и от ВинПрома до нея.......
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Линията ще се демонтира между Сарафово и Поморие. От Владимир Павлов до Сарафово дневно има назначени по няколко ЛТВ (Локални Товарни Влакове). :)
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Влаковете са до мина Черно Море, а тя е на 3-4 км. след Сарафово! От мината нататък влаковете са рядкост и те са до ВинПром "Поморие" (макар че поне веднъж в месеца има влак)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:Линията ще се демонтира между Сарафово и Поморие. От Владимир Павлов до Сарафово дневно има назначени по няколко ЛТВ (Локални Товарни Влакове). :)
По-скоро МВ (маневрени влакове), но това е без значение. До Пионер (14-та линия) също има всеки ден МВ 14811/14812, но ще я закриват линията май.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

rexkos написа:По 22-ра са само товарни влакове. 25-та Хан Крум-Велики Преслав също е закритa за пътнически влакове. Мисля че и за товарни е закрита. Ето го и списъка със закритите линии (за съжаление не е малък).

1-ва линия (само Драгоман-Калотина запад). Движат се само товарни влакове, както и международните за Белград и Оптимите през лятото и пролетта.
11-та линия Калотина-Станянци. От 10.2002 по нея се движат само товарни влакове.
12-та линия Алдомировци-Бели Брег. Движат се само товарни влакове.
14-та линия Подуяне разпр. - Волуяк. По нея се движат само товарни влакове. Пътнически не са се и движели. Много товарачки минават оттам, за да не минават през Централна гара.
15-та линия Вакарел-Чукурово. В момента е открита само за товарни влакове за мина Чукурово. Преди е имало смесени влакове по линията в състав от един пътнически вагон и останалите бяха товарни.
17-та линия Пазарджик-Варвара. Тази линия (760mm) не само е закрита, но изцяло е демонтирана. :x
21-ва линия Червен бряг Оряхово (760mm) - същото както и със 17-та линия.
22-ра линия Червен бряг-Оряхово. Както вече казах по нея се движат само ТВ.
27-ма линия Каспичан-Нови Пазар. Мисля че е закрита и за товарни влакове. За пътнически да не говорим.
31-ва Световрачене-Курило - движат се само товарни влакове.
34-та Юнак-Старо Оряхово. Закрита и в мисля, че вече на места се демонтира.
35-та Разделна-Варна фериботна - само за товарни влакове, но мисля че по нея никога не е имало пътнически.
41-та линия Горна Оряховица - ? закрита за всякакво движение. В най-добрия случай там има влак веднъж на година-две.
61-ва линия Разменна-Батановци - движат се само товарни влакове. Всъщност и предназначението й е само за ТВ, за по пряко и за да не се минава през гара Перник.
73-та линия Видин-Кошава. За съжаление не знам дали се движат влакове по линията, но пътнически със сигурност не се движат.
81-ва линия Филипово-Панагюрище. От 2002 г. до 13.09.2006 година включително поради влошеното състояние, по линията се движеха само товарни влакове, а пътническите влакове (2 чифта с дизелов локомотив серия 07 и два пътнически вагона) бяха само до Съединение. Обаче миналата година кипяха усилени ремонти по линията, така че от 14.09.2006 до Панагюрище пуснаха по 3 чифта влака дневно, обслужвани от дизелова мотриса Дезиро. Времепътуването е 1 час и 40 минути, докато преди закриването й за пътническо движение по 2002 г. то беше близо 3 часа. :shock:
83-та линия Нова Загора-Симеоновград - движат се само товарни влакове.
84-та линия Ямбол-Елхово. Линията е закрита, но веднъж или два пъти в месеца има товарен влак. Линията все още е цяла, т.е. не е демонтирана.
86-та линия Владимир Павлов-Поморие - открита e само за товарно движение.
С червено съм ти отбелязал грешките. Чудно как досега никой не ги е видял.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Мерси за поправката! Понеже тогава малко бързах, съм допуснал тези грешки, част от които вече са поправени.
Ще помоля някой друг да поправи останалите грешки. :)
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Преди няколко дена разбрах, че някога е имало жп линия от Курило до Кътина. Ще бъда много благодарен, ако някой знае нещо повече за тази закрита вече линия. Колко е била дълга, какви влакове са се движели по нея, до кога е била в експлоатаця и т.н.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

rexkos написа:14-та линия Подуяне разпр. - Волуяк. По нея се движат само товарни влакове. Пътнически не са се и движели. Много товарачки минават оттам, за да не минават през Централна гара.
Вярно е, че 14 е Пдр - Ву, но 14 включва също и Сфт (София-товарна) - Пдр, Сф - Сфт и оригиналната 14-та линия Подуене - Пионер, по която се движат товарни влакове и са се движили пътнически преди години.
25-та Хан Крум-Велики Преслав...
Това е вярно, линията е съвсем закрита и си е точно 25, преди беше 26.
27-ма линия Каспичан-Нови Пазар. Мисля че е закрита и за товарни влакове. За пътнически да не говорим.
И това е вярно, линията е съвсем закрита, а преди беше 28-ма.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Вярно е, че 14 е Пдр - Ву, но 14 включва също и Сфт (София-товарна) - Пдр, Сф - Сфт и оригиналната 14-та линия Подуене - Пионер, по която се движат товарни влакове и са се движили пътнически преди години.
Само че забравяш извадената част от 14-та, която преди затваряше кръга на Софийската околовръстна линия. Липсващият участък е Хладилника - кв. Ив. Вазов (там имаше 3 коловоза и отклонение за гара Перловец) - Военна болница (отклонение за завод "Средец") - гара Стан (отклонение за гара Сердика) - Батолова воденица (отклонение за ТЕЦ "Земляне") - Красна поляна - Захарна фабрика. Всичко това беше 14-та. Помня интензивното движение по нея - около 10-12 влака в денонощие, без да броим маневрите за винзавода, завод "Средец", ТЕЦ "Земляне". Между другото Пионер - Хладилника си стои и се ползва, макар и рядко.

Унищожаването на линията започна със скъсването й за да мине бул. България без прелези и надлези, че да не се разваля рахатлъка на бай Тошо. Тоз булевард беше построен специално за него - огромна магистрала, водеща в нищото.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация