ДО
НИКОЛАЙ КОЛЕВ
Относно: Предложение за назначаване на нови влакове в участъка Г.Оряховица-Елена.
УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН КОЛЕВ,
С анекс към план – договора с държавата от 11.03.1999 г. между Министъра на транспорта и Министъра на финансите за намаляване на големите загуби, които търпеше „БДЖ” ЕАД, бяха прекратени задълженията от 01.10.2002 г. на „БДЖ” ЕАД за извършване на обществени пътнически превозни услуги в 12 железопътни участъка, в т.ч. и участъка Горна Оряховица – Елена , като за осемте месеца на 2002 г. приходите за този участък бяха 430 лв., а разходите 87 034 лв.
Моментното състояние на железопътния транспорт, като цяло в условията на криза от гледна точка на финансовата стабилност, не е добро.
По отношение състоянието на железопътната инфраструктура, ние като превозвачи не можем да дадем оценка. Въпроса е от компетентността на ДП „НКЖИ”. Освен това се налага да се възстановяват отново редица експлоатационни пунктове, като гари и спирки, допълнително обслужващ персонал, за което също са необходими допълнителни финансови средства.
Предложението за сезонен характер при обслужване на участъка създава допълнителни проблеми.
В тази връзка „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД на този етап не приема направеното предложение.


Администратор
Много казионен и плосък отговор са дали от "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД. Смятам, че изказаните от тях доводи за неприемане предложението са несериозни, тъй като общото финансово положение на БДЖ и поддружествата му е такова, защото всички преминали до тук през него ръководни кадри са идвали на власт с цел да се наядат и накрадат, че някои дори по два пъти идваха да се накраждат. В духа на вихрещата се с пълна сила безнаказаност, анархия и диващина в железницата, по-дребни ръководители, блюдолизци на всяко ново ръководство също се накраждат и продължават да крадат доволно поверените им поделения и предприятия. Отделни единици от широко обсъждания персонал на "Пътнически превози" също доста добре в комбина с същите тия блюдолизци и политически слагачи на средно ниво си опичат работата и крадяха за страх, поради което влак пълен до горе дефакто, деюре вървял празен. Поради всички тея причини, смятам и ще отстоявам, че закриването на тази ЖП линия е акт на глупостта на българското управление и в частност на марионетките, поставени да дават тези казионни интервюта и изказвания, които четем и наричащи себе си управници на БДЖ! ЖП линията Горна Оряховица - Елена е не само туристическа дестинация, ТЯ Е СТРАТЕГИЧЕСКИ ВАЖНА за развитие на този регион и създаване на допълнителни работни места, подобряване на транспортното обслужване на гражданите и насърчаване на инвеститори, които да развиват своя бизнес в този чудесен край на България! Тази линия може да носи приходи на държавата, ако бъде експлоатирана правилно и от правилните хора!
64.19

Писмото ми:
От честото коментиране на закритите второстепенни линии, като Горна Оряховица – Елена, се зароди идея между общините Лясковец, Златарица, Елена и Г. Оряховица, както и на железопътни форуми, за пробно възстановяване на движението. За целта ДП НКЖИ собственик на линията Г. Оряховица – Елена, ще трябва да я почисти от храсти и да бъде направен лек ремонт. От железопътните форуми сме готови при необходимост, да се съберем група и да положим доброволен труд, за почистването на линията. До колкото ми е известно линията до Лясковец, все още се използва за товарни превози. Предложението ни е в почивни и празнични дни, през пролетно – летния сезон да бъде пуснат един чифт влак до Елена. Влакът да е съставен от един вагон теглен от дизелов локомотив серия 55. Със сигурност при добре направена реклама за красивият Еленски балкан, туристи няма да липсват. На тях със сигурност ще им е интересно да пътуват с влак през тази красива местност. За целта съм изготвил разписание за 2 влака КПВ 41270/271. При изготвянето им съм взел предвид връзки от всички направления на гара Г. Оряховица, както и стари разписания за тази линия. За влак 41270 тръгващ от Г. Оряховица в 11:10 има удобни връзки от Русе с влак 40111, С. Загора с 40102, Варна с 2610 и София с 2611. За влак 41271 пристигащ в 16:00 на гара Г. Оряховица има връзки във всички направления.

Такава беше 1-воначалната идея преди около 1 година за последно. От тогава изтече много вода а и ние като сдружение се намесихме в подкрепа на инициативата на общините разположени по трасето на линията. В момента идеята е друга, когато приключим с избистрянето и възможните начини за осъществяването им ще я подложим на обсъждане.
Ето един възможен транспорт за тази линия:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1104_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1104_n.jpg
Информация
Модератори