Страница 2 от 3
Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 7:47 pm
от bdz46
Затова има табели и свалянето е задължително.
Тези паяци временно работят като неутрални вставки и са граница между различни подстанции.
За щастие съседните секции са захранени от една и съща фаза, иначе щяхме да наблюдаваме много ефектно междуфазно късо съединение, а секционерите щяха много бързо да се отучат да минават с вдигнат пантограф.
Изобщо има табели - сваляш, няма табели - не сваляш. Всякакви други комбинации са противопоказни и плод на нездрава митология.
Публикувано на: Пон Яну 10, 2011 7:38 am
от Nikss
Противопоказни или не, познавам както машинисти, които не свалят никъде, така и такива, които са с над 20 години стаж, свалят си чинно навсякъде и нямат счупени пантографи.

При тая остаряла инфраструктура не можеш да имаш доверие в нищо.

Публикувано на: Пон Яну 10, 2011 10:54 am
от bdz46
А аз познавам такива, които не свалят никъде и нямат счупен или изронен пантограф на паяк.
Да не говорим, колко още неща се амортизират, само заради легенди и хипотетични вероятности да се случи нещо.
От София до Мездра има 4 вставки и 5 паяка (заедно с демонтираните на Левище и един в гара Мездра при вход в отклонение), а като свалиш и на 2 паяка докато се изнизваш от гара София, стават 13 сваляния на пантографа, всяко съпроводено с изключване на реле SO-1 под товар, изключване на контактора за влаково отопление под товар, на режимните контактори под товар, на остро дефицитните релета B-10 в спомагателните изправители (затова много машини се движат с подклинени B-10), а понякога и сваляне на позициите и последващо набиране, което износва и без друго дефицитните части на АТП.
Накрая, като броим и сваляне на 4-5 паяка от депото до влака, оказва се, че половината амортизация на гореизброените чаркове и още куп други незнайни, се дължи на хипотетична вероятност пантографа да закачи на крив паяк.
А на серия 46 200 е още по-ясна амортизацията - при всяко сваляне изключва ГВП и брояча брои.
ГВП има определен брой изключвания, след което се бракува безусловно, а е доста по-скъп от пантографа. Ние обаче съкращаваме наполовина живота му, за да запазим пантографа от нещо което евентуално, но малко вероятно, може да се случи.
Публикувано на: Пон Яну 10, 2011 6:58 pm
от 42 072.9
Затова всеки е сложен на десния стол, за да взима решения. Части трябва да има, друг е проблема, че живеем не където трябва.
Публикувано на: Вто Яну 11, 2011 12:31 pm
от vkakachev
Публикувано на: Вто Яну 11, 2011 1:40 pm
от bdz46
Да, това е.
Публикувано на: Сря Юли 13, 2011 2:06 pm
от Georgi Dimitrov
Аз чак сега прочетох всички мнения в тази тема и ми стана интересно;
Тези изключвания под товар за които подробно обясни "bdz 46" няма ли да настъпят и когато локомотива е с вдигнат пантограф? Нали когато мине през паяка, за някакво определено време (условно половин секунда) лок. пак остава без напрежение?
Публикувано на: Сря Юли 13, 2011 3:34 pm
от bdz46
Не остава без напрежение.
Двете съседни секции се застъпват.
Само при един модел паяци няма застъпване, но там разстоянието е толкова малко, че няма никакъв ефект.
Публикувано на: Сря Юли 13, 2011 9:27 pm
от Тената
bdz46 написа:Не остава без напрежение.
Двете съседни секции се застъпват.
Само при един модел паяци няма застъпване, но там разстоянието е толкова малко, че няма никакъв ефект.
Става интересно във СЗ посока КИ, по път 1 до гърба на входния на СЗ. Да спреш със 61-ва серия и пантуграфа да е точно във средата на паяка, добре че пътя е във наклон към гарата

Публикувано на: Сря Юли 13, 2011 9:35 pm
от VESO
Няма страшно.Ще се прибереш обратно в гарата по инерция.

Публикувано на: Чет Юли 14, 2011 10:49 am
от bdz46
Не виждам проблем. Паяка на СЗ в посока Ки е един, ама е калпав за минаване с голяма скорост.
В депо Сф си имаме едно М-че, на което като спреш и редовно се улучва в средата на паяка.
Публикувано на: Чет Юли 14, 2011 5:36 pm
от Тената
bdz46 написа:Не виждам проблем. Паяка на СЗ в посока Ки е един, ама е калпав за минаване с голяма скорост....
Няма ток във средата на паяка, расстоянието ( без ток във паяка ) е много малко и може би затова машините не изключват, а само придърпват.

Публикувано на: Чет Юли 14, 2011 6:07 pm
от bdz46
Интересно, изглежда си нормален, трябва да го разгледам по-качествено слудващия път.
Публикувано на: Чет Юли 14, 2011 7:26 pm
от Тената
bdz46 написа:Интересно, изглежда си нормален, трябва да го разгледам по-качествено слудващия път.
Не ти ли се е случвало да ти придърпа машината, когато си под тяга( на този паяк ), тяга над 500А. Пак, да си сверим часовниците, говорим за паяка във СЗ страна КИ по път 1, между стрелките и гърба на входния.
Публикувано на: Чет Юли 14, 2011 7:35 pm
от bdz46
Да, винаги придърпва, че ми е и изключвала, но аз го отдавам на крив паяк и отскачане на каретката.
Същото ставаше и на паяка на Владо Тричков по път 1, страна Реброво.