Затова има табели и свалянето е задължително.
Тези паяци временно работят като неутрални вставки и са граница между различни подстанции.
За щастие съседните секции са захранени от една и съща фаза, иначе щяхме да наблюдаваме много ефектно междуфазно късо съединение, а секционерите щяха много бързо да се отучат да минават с вдигнат пантограф.
Изобщо има табели - сваляш, няма табели - не сваляш. Всякакви други комбинации са противопоказни и плод на нездрава митология.
Тези паяци временно работят като неутрални вставки и са граница между различни подстанции.
За щастие съседните секции са захранени от една и съща фаза, иначе щяхме да наблюдаваме много ефектно междуфазно късо съединение, а секционерите щяха много бързо да се отучат да минават с вдигнат пантограф.
Изобщо има табели - сваляш, няма табели - не сваляш. Всякакви други комбинации са противопоказни и плод на нездрава митология.

А аз познавам такива, които не свалят никъде и нямат счупен или изронен пантограф на паяк.
Да не говорим, колко още неща се амортизират, само заради легенди и хипотетични вероятности да се случи нещо.
От София до Мездра има 4 вставки и 5 паяка (заедно с демонтираните на Левище и един в гара Мездра при вход в отклонение), а като свалиш и на 2 паяка докато се изнизваш от гара София, стават 13 сваляния на пантографа, всяко съпроводено с изключване на реле SO-1 под товар, изключване на контактора за влаково отопление под товар, на режимните контактори под товар, на остро дефицитните релета B-10 в спомагателните изправители (затова много машини се движат с подклинени B-10), а понякога и сваляне на позициите и последващо набиране, което износва и без друго дефицитните части на АТП.
Накрая, като броим и сваляне на 4-5 паяка от депото до влака, оказва се, че половината амортизация на гореизброените чаркове и още куп други незнайни, се дължи на хипотетична вероятност пантографа да закачи на крив паяк.
А на серия 46 200 е още по-ясна амортизацията - при всяко сваляне изключва ГВП и брояча брои.
ГВП има определен брой изключвания, след което се бракува безусловно, а е доста по-скъп от пантографа. Ние обаче съкращаваме наполовина живота му, за да запазим пантографа от нещо което евентуално, но малко вероятно, може да се случи.
Да не говорим, колко още неща се амортизират, само заради легенди и хипотетични вероятности да се случи нещо.
От София до Мездра има 4 вставки и 5 паяка (заедно с демонтираните на Левище и един в гара Мездра при вход в отклонение), а като свалиш и на 2 паяка докато се изнизваш от гара София, стават 13 сваляния на пантографа, всяко съпроводено с изключване на реле SO-1 под товар, изключване на контактора за влаково отопление под товар, на режимните контактори под товар, на остро дефицитните релета B-10 в спомагателните изправители (затова много машини се движат с подклинени B-10), а понякога и сваляне на позициите и последващо набиране, което износва и без друго дефицитните части на АТП.
Накрая, като броим и сваляне на 4-5 паяка от депото до влака, оказва се, че половината амортизация на гореизброените чаркове и още куп други незнайни, се дължи на хипотетична вероятност пантографа да закачи на крив паяк.
А на серия 46 200 е още по-ясна амортизацията - при всяко сваляне изключва ГВП и брояча брои.
ГВП има определен брой изключвания, след което се бракува безусловно, а е доста по-скъп от пантографа. Ние обаче съкращаваме наполовина живота му, за да запазим пантографа от нещо което евентуално, но малко вероятно, може да се случи.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Това ли е "Паяка" http://trainz-bg.com/forum/download/fil ... &mode=view

Аз чак сега прочетох всички мнения в тази тема и ми стана интересно;
Тези изключвания под товар за които подробно обясни "bdz 46" няма ли да настъпят и когато локомотива е с вдигнат пантограф? Нали когато мине през паяка, за някакво определено време (условно половин секунда) лок. пак остава без напрежение?
Тези изключвания под товар за които подробно обясни "bdz 46" няма ли да настъпят и когато локомотива е с вдигнат пантограф? Нали когато мине през паяка, за някакво определено време (условно половин секунда) лок. пак остава без напрежение?
bdz46 написа:Не остава без напрежение.
Двете съседни секции се застъпват.
Само при един модел паяци няма застъпване, но там разстоянието е толкова малко, че няма никакъв ефект.
Става интересно във СЗ посока КИ, по път 1 до гърба на входния на СЗ. Да спреш със 61-ва серия и пантуграфа да е точно във средата на паяка, добре че пътя е във наклон към гарата



Не виждам проблем. Паяка на СЗ в посока Ки е един, ама е калпав за минаване с голяма скорост.tenata написа:Да спреш със 61-ва серия и пантуграфа да е точно във средата на паяка, добре че пътя е във наклон към гарата![]()
![]()
В депо Сф си имаме едно М-че, на което като спреш и редовно се улучва в средата на паяка.
bdz46 написа:Интересно, изглежда си нормален, трябва да го разгледам по-качествено слудващия път.
Не ти ли се е случвало да ти придърпа машината, когато си под тяга( на този паяк ), тяга над 500А. Пак, да си сверим часовниците, говорим за паяка във СЗ страна КИ по път 1, между стрелките и гърба на входния.
Информация
Модератори