Вчера,
27 септември - понеделник се откри тазгодишния
Международен технически панаир в Пловдив (Internacional Plovdiv Fair). Както всяка година в края на месец септември, разбира се и тази, русенката фирма
Експрес сервиз ООД представя своята най-нова продукция.

По първоначални планове тази година това е
трябвало да бъде най-новият локомотив от серията
MDD3 на фирмата,
MDD3 06, който е без командна кабина. Поръчан е от първия румънски клиент на русенската фирма
Holcim (Romania) за обслужване на индустриалния ЖП клон на румънското предприятие.
Цитирано от интернет:
"НОВОСТИ ОТ ЕВРОПЕЙСКИ МАЩАБ
2. Дизелов маневрен локомотив, без командна кабина, управляван посредством радио дистанционно управление – по-ниска себестойност, което ги прави особено актуална “кризисна” инвестиция. В същото време те притежават функционалността на нормалните по-скъпи локомотиви. Друго предимство е възможността за работа в опасни и вредни за човешкото здраве среди, където присъствието на машинист е недопустимо.
Произведено от Експрес Сервиз ООД, България"
Причината да не бъде този локомотив в момента на панаира в Пловдив е тази, че той е в Германия на тазгодишното изложение
INNO TRANS, което както знаем се състои на две години, на четна година и се засича в края си с началото на пловдивския панаир. Няма как толкова бързо да се транспортира от там тук. INNO TRANS вече трябва да е приключило за тази година. Разбира се, в момента в Пловдив има друга изненада.

Там са две от най-новите електромотивчета, както обичам да ги наричам аз, на
Експрес сервиз. Аз пристигнах там в неделя следобед, бях на откриването на изложението вчера и снощи поех обратно към Русе. Работата зове, няма как.
Ръководителят и директор на фирмата беше така добър да ме приеме при тях за един ден и половина, такава физическа възможност имах и аз, както и да се съгласи, редом с давата акумулаторни локомотива, по моя молба да се поставят и две табла с моя дипломен проект от Русенския университет, който проект е неизменно свързан с
Експрес сервиз ООД. Има отделна тема за него в раздел: "
Да си поговорим за железници". Който не е надниквал все още, може да го направи тук:
viewtopic.php?t=1934
Моето скромно участие в Пловдив представлява ето това табло, което е разпечатано във формат А2:
http://photo-zona.net/images/user49144/ ... n2131_.jpg
И това, което е на формат А1:
http://photo-zona.net/images/user49144/ ... o4596_.jpg
Да транспортирам макета беше невъзможно по две причини: пъпрво защото ще трябва да участва в една изложба в университета, по случай 25 години Катедра Промишлен дизайн в Русенски университет, както и поради това, че е адски капризен за транспортиране. На дълги разстояния (напр. Русе - Пловдив) почти невъзможно.
За съжаление в момента снимки не мога да публикувам, по простата причина, че не можах да взема фотоапарат със себе си. Снимки от пловдивския панаир въпреки всичко ще има, благодарение на други хора от фирмата, които са там и които донесоха със себе апарат.

Разбира се, тази възможност да заснеме ще има и всеки един от вас, който успее да отиде в близост до
палата 13 и
палата 18, където е и експозиционната площ на
Експрес сервиз ООД - гр. Русе Който направи първи снимки и има възможност да ги пусне веднага, нека да го направи.
Експрес сервиз ООД, както вече стана въпрос, тази година се представят в Пловдив с две електрически локомотивчета, подобни на ето, това:
http://www.vbox7.com/play:21df2107
Разликите са следните... И двата нови електромотива са с врати на кабините и самите кабини, вкл. вратите, са остъклени.
Освен това, друга съществена новост е тази, че едното локомотивче е по-дълго и с по-голяма мощност от другото, съответно с по-голямо сцепно тегло и пр. За първи път при тези малки ел. локомотиви, които правят, инженерите от фирмата прилагат два въздушни турбинни компресора с прилежащите им два въздушни резервоара, съответно и с по два кнорови провода с акерманови кранове за 5 бара на всяка една от двете страни. На снимките или който отиде там всичко ще се види.
Жалко, че преди година или две изляха асфалт върху коловозите и локомотивите не могат да полагат върху релси и да се правят демонстрации напред - назад. В момента са на специални поставки, които позволяват локомотива да се включи и колоосите да се завъртят свободно, защото са във вздуха.